07.38 Bekleme salonuna girdim Bulduğum ilk boş yere değil geldiğinde seni görebileceğim bir yere oturdum Nefes nefese kalmıştım bavulumu taşırken Ağırdı canı burnundan gelesi Tüm şehri içine doldurmuştum Sen “ İçine ayrılık doldurulan bavullar ağır olur “ derdin “ ve ağızları sıkı sıkıya kilitlenir ki dışarıya sır vermesin “ Canım sigara istedi sensiz içmek istedim diye kendime kızdım Kendime çok kızdım Gittim sevdiğin bisküviden aldım - belki acıkmış olursun - ve iki şişe su sevdiğin marka Biri bana biri sana …
08.03 Yarım saatten az kaldı trenimin kalkmasına Yoktun ! Tırnaklarımı yedim Bilirsin stresliyken engel olamıyorum Sahi neden yoktun ? Evden çıkmışsındır diye düşündüm Dolmuştasındır ya da belki otobüste Belki de saklanmışsındır Tam trene binecekken sürpriz yapacak Gitme ! diyeceksindir En hoşuma giden buydu ve buna inanmayı seçtim …
08.10 Hala sigara istiyordu canım - Ne kötüyüm ! - Kendime bu sefer daha çok kızdım …
08.14 Bir sürü insan vardı … sen yoktun ! Bazılarının yüzü silinmiş gibiydi Sanırsın ayak seslerinde arıyorlardı dünlerini Bazıları da belli ki aşklarını eskitmişlerdi Kelimelerden değildi cümleleri Çıkaramadım taştan mıydı ? Ateşten mi ? Zehirden mi ? Çocuklar koşuyordu sağda solda Yüzlerindeki gülümsemeler sahiciydi Nasıl da aşktan habersizlerdi Dışarıda da el sallayan kadınlar ve erkekler vardı Kimi rayların dişlerindeydi Kimi peronların hüzün kokan nefesinde - Şair Simonides yirmi altıya çıkarınca harflerin sayısını daha mı katlanılır oldu sanki vedaların sancısı ! - Bir tren az sonra demirden mesafeler koydu aralarına Biraz arkalarında - camın kenarında - acılarına sigara basan insanlar çekti dikkatimi Piyango satıcısının biri umut satmak için aralarına karıştı Gidip alsam bir bilet dedim seninle bir ömür çıkar mıydı ? …
08.21 Yoktun ! Dolmuş arıza yapmıştır ya da otobüs gecikmiştir ya da saklandığın yerde beni izliyorsundur Evet ! Evet ! Saklandığın yerde … Hoparlörden gelen görevlinin sesiyle kendime geldim “ Sayın yolcularımızın dikkatine ! Trenimiz perona yanaşmıştır ! “ Sanırım vedalarınızı çabuk yapın demek istiyordu ve gözyaşlarınızı ortada bırakmayın Yanıma bir dilenci oturdu Para vermek istedim elimi tuttu “ Bana kalabalık ver “ dedi “ Ekmek parası değil Ekmeğim var bölüşeceğim kimsem yok Kalabalık ver ki dağlayalım yaramı “ Sustum … Yoktun ! Diğer tarafındaki yaşlı amca dilenciyi duyunca “ Biliyor musun ? “ dedi “ Gençken ölüm yokmuş gibiydi ! “ Yine sustum …
08.28 Saniyelerin girdabında dönüp duruyordum Sen şairin huysuz dilinden anlardın Ne olurdu gelip sakinleştirseydin Azar azar okumayı sevdiğim şiir olarak kal ! deseydin Benim göğsümde öğrenmişken korkularınla savaşmayı kılıcını bilediğin şimdi ben miydim ? Kalbindeki yaraları diken ben … Gamzelerine kaç hayal sığar bilen ben …
08.35 Treni kaçırdım Herhangi bir tren beni senden alıp herhangi bir ömre götürmesin diye Treni kaçırmasam aklımı kaçıracaktım Sense hiçbir yere saklanmamışsın Belki dolmuşta da değilsin ya da otobüste Dışarı çıktım bir sigara yaktım - Bu sefer sana kızdım sana çok kızdım - Kıyıda köşede unutulan okunmamış şiirler gibi Araf’ta sıkışıp kalmış ta Ebabiller taşlıyormuş gibi hissettim ve göğsümde tonlarca ağırlık “ Ölüm varmış ! “ dedim
08.47 Başımı dizine koymuş dilenci “ Korkma ! ” diyordu “ İyileşeceksin ! “ Yaşlı amca ve biletçinin telaşlıydı gözleri “Bana .. “ dedim “ Kalabalık verin ! “
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BANA KALABALIK VERİN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BANA KALABALIK VERİN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bazı şiirler uzun olur sıkar insanı.... Sonuna geldiğimde sanki şiire daha yeni başlıyor gibi oldum Tekrar okumak istedim.... Çok güzel bir şiir ve çok güzel bir anlatım dı. Tüm kalabalıklar dileyenlerin olsun... Tebrikler....
Sonuna geldiğimde sanki şiire daha yeni başlıyor gibi oldum
Tekrar okumak istedim.... Çok güzel bir şiir ve çok güzel bir anlatım dı.
Tüm kalabalıklar dileyenlerin olsun... Tebrikler....