fikrime benziyorsun sen; bunlar seni sevdiğim için geliyor başıma, bir kez gülsem ihbar ediyor yılanlar peşimde hep yalanlar geziyor, kalbimi dinliyorlar gizlice. olsun! çıkarım sevda mahkemesine savunurum sevgimi, elim göğsümde bağırırım adını aşk yargıcına.
ama vurulursa bu sevda birgün düşerse toprağa sakın ağlama! tohum olur bu sevgi, ekinde sararır başakları kör tırpanla biçilir serilir harmana inleyerek ezilir düvenin taşlarında yine bu yürek, aş olur gelir sofrana sıcak bir tarhana seni doyurur gönlünü doyurur.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
fikrime benziyorsun şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
fikrime benziyorsun şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
bir kere sevmek illede sevmek ölüm de düşse yüreğe tohumlar bırakır toprağıma sevgimle yine doyururum seni gerekirse tarhana başaklarında çıkarım karşına
çok çok güzel bir şiir fedakarlıklar doluydu tebrikler...
vurulursa bu sevda birgün düşerse toprağa sakın ağlama! tohum olur bu sevgi, ekinde sararır başakları kör tırpanla biçilir serilir harmana inleyerek ezilir düvenin taşlarında yine bu yürek, aş olur gelir sofrana sıcak bir tarhana seni doyurur gönlünü doyurur.
her dem sevgi....kutlarım sevgi yürekli şairi.. seçkiyi de...saygılar...selamlar..
Son iki üyenin üye profiline baktım bir tanıtım göremedim hayali kişilerle muhatap olmak pek işime gelmiyor.... Şiir yazan kişi gerçek ismiyle ortadır. Amaç şiirse tabi ki.
Şiir okumak için illa şiir yazmayı bilmek mi gerekiyor? Ya da bu konuda büyük bir araştırma yapıp öğrenmek mi gerekiyor? Şiir duygudur. Her insanda duygu vardır. Şiir okumak insanın ruhunu dinlendirir. Şiir okumayı seviyorum, sizin şiirlerinizi okumayı daha çok seviyorum. Ve çok güzel bir şiir okudum ve beğendim.Tebrikler, saygılar...
Sevgili Gizem... Amacım kimseyi kırmak değildir seni hiç... Ama anlam kargaşası oldu sanırım sen üstüne alınma tamam, elbette ki şiir okursun yazarsın da ona sözüm ve kısıtlamam olmaz böyle bir haddimde yok... Benim tepkim belli senle ilgili değildir... Sevgimle kal... Ama kimliksiz üyelere güvenim yok sadece...
Bu bölüme sizin yorumunuz denilmesine rağmen bana göre illede yorum yazmak gerekmiyor her şiire. Bazen şiiri okuduğunuzda o şiir sizde bir etki yaratıyorsa bana göre yeterlidir. Bence illede yorum diye saçma sapan şeyler yazmaktansa şiire olan beğeninizi samimi sözcüklerle ifade etmekten daha doğal ne olabilir? Belki beğendiğiniz bir çok şiire bu kez basmakalıp gelen söylemler yazılacakmış hissi doğuyor insanda, ama güzelse güzeldir,harika ise okuyana göre bırakın öyle kalsın. İsteyende Sn Neslihan Yazıcılar gibi yorum yapabilir, o da zaten yapmış... Bu sayfaya şiir yazan herkes aynı zamanda bir edebiyat eleştirmeni veya bir otorite değilki.
Ben şiirinize Harika bir şiirdi diyorum. Var mı ötesi?
Evet harika vb düşünce için yapılmadı bu yorum bölümü.
Her kes şiiri bilmiyorsa bu benim sorunum değil o zaman yetkin alanında ki sitelere yoğunlaşsın. Bilginin sınırı yoktur insana zeka verilmiştir kullamasını öğrenmeli o zaman. Sizin de kimseyi koruma gibi lüksünüz yok lafım size değil siz neden atladınız ki, belli ki benim yorumum üzerine yönlendirilmişsiniz düşüncesi içindeyim açıkcası...
Ben inanıyorum ki şiiri bilen kişiler harika vb. yorumlar yazılsın diye yazmıyor amaç şiir işçiliği yapmaktır bu sitede... Eleştri ve önerilerle şiirde daha iyiye gitmektir.
Konunun uzamasını istemiyorum lafım size değidlir bilginize... Varsa sıkıntısı olan o yazsın sizi tanımıyorum da ben ayrıca. Saygılarımla...
fikrime benziyorsun sen; bunlar seni sevdiğim için geliyor başıma,
Sevgili Ömer Bey…
Her dize öylesi samimi ve içten ki. Şair olmak; içinden yansıyanı sunmaktır dizelere, Şair olmak; sevgiyi sevgi gibi hüznü hüzün işlemektir olduğu gibi, hissedilen gibi…
Ömer Nazmi kaleminde güçlü, duygusunda engin, şiirlerinde ve yüreğinde neyse öyle…
“Her sevgi baş tacı edilemez hak edilmeli ki, şiirler incinmesin yüreklerde…”
Örgüsü, betimlemesi, imgesi sağlam dizeler en güzeli de içinde ki anlatımı.
Şiire edebi yönü ve içeriğiyle bakılmalı ben bilgim dâhilinde inceliyorum şiiri zaten bellidir yorum yazdığım kişiler yorumlarda çizgisindedir hep…
Ne avunma yeri burası ne de iç dökülen ağlama duvarı amaç şiiri kendi bütünlüğünde incelemektir benim tazı bu ya da…
“Harika vb kelimeler şiire yorum olamaz komik geliyor bana nedense, yorum yazarken kendimde sorun yaşıyorum bende mi tuhaflık var diye çok şiire yazamıyorum zaten o yüzden.”
Buğdaylar gün gelir verim verir düşer toprağa eminim sevgi sevgi … Beğenimle şiir seçkimdedir bilginize.
Sevgi, saygımla, beğenimle… Şiirle…
not: şiir kişisel değildir kendi iç güdelerinizde ki değildir yorumun amacı şiiri poetik incelemektir özür dilerim yorumlarda bunu gördüm yazma ihtiyacı hissettim kirlilik değildir düşüncem... Bir iki yorum dışında yorum göremedim affınıza sığınıyorum.
Şaka gibi sanki şairin duyguları irdeleniyor, şiir değil anlamadığım bu zaten...
Şiirde söz seçimleri, şiirde anlatım varken şiirde söz dizilimi nedirler değil...Şair hangi duyguda ona bakılıyor...
Belki poetika nedir diyenlerde vardır? Şiirde dizeler arası geçişler anlam kopuklukları yok şiir güncelliğini korur ilerisine de kalabilendir.
Yoksa ruhun kazıntılarını kusan değildir şiir, anda yaşanılıp hadi ben şunu yazayım da değildir olmamalıdır. Şiirin duruşu vardır edebi kaygısı vardır pazarı yoktur...
Akıl vermek haddimde değildir kendi düşüncemdir.
özrümle, affımla...
Neslihan YAZICILAR tarafından 4/10/2008 3:45:17 PM zamanında düzenlenmiştir.
bugday ne zaman en cok aci ceker sence...rüzgara teslim sararirken mi...toplanirken mi?yada degirmen tasinda ezilirken mi..?
bence sevgilinin dudaklarina degme ihtimali ile hepsine dayanir sevgili sair...ta ki "ask" birdaha geri dönmeyecegini bilene dek...o zaman ölünür iste..
sezen de demis ya..ask icin ölmeli, ask o zaman ask diye... ne alaka deme olurmu.. siir bu,insani okudugu degil yasadigi hayale tasiyor..
Pirinç acıdan kıvranır durur havanda Sonra geçer acısı süt gibi ak olur Yumruğu yiye yiye adama benzer insanlarımız Kan ağlaya ağlaya pak olur..
Eğer hafızam beni yanıltmıyorsa, bu dizeler Hoşi Mink'e ait..Belki birebir aklımda kalmamış olabilir, ancak bu kadarını hatırlayabildim. İnsan her türlü acıdan geçtikçe arınır diyor şair... Acı çekmek önemli değil arınmak önemlidir aşkta. Yorumunuza bunları yazmadan edemedim, sevgi ve saygılarımla kardeşim..
ama vurulursa bu sevda birgün düşerse toprağa sakın ağlama! tohum olur bu sevgi, ekinde sararır başakları kör tırpanla biçilir serilir harmana inleyerk ezilir düvenin taşlarında yine bu yürek, aş olur gelir sofrana sıcak bir tarhana seni doyurur gönlünü doyurur.
muhteşem olmuş, dönüp dolaşıp yine bulacak bizi aşk.. sevgiler...