eski bir savaşçıdan miras kalan postalların bağcıklarıyla düğüm attım kaderimin gidişine sesi rüzgar içmiş kadınların gölgesine tutunup uçurum dibi boşluklara doldurdum nefesimi
karşı kıyıda kâfirce bilen’en günâhların ihtilâli var kavimlerin göçünü sırtlayan kervanlar yürüyor yürütülüyor yanımdan kefenlere sarılı ortadoğu
göğün tavanı kapaklansın diye kavgamın üstüne zeytin dalına gizlenmiş barıştan geçirdim öfkemi gözlerime çarpan güneşin kızgın dokunuşlarında benimde gökkuşağım vardı yedi iklime boyanan rengi s’indi insan elinin leke bırakan kindarlığı
yüzüme çığlık resmi çizen ressamın marifeti değil kulaklarıma doluşan anaların sağırlaştıran ağıdıdır
bitmeyecek bir yolun sabırsızlığında ömrüm deyin ki isa’ya “uyan artık ey meryem’in oğlu” ne vuranın imanı senden ne de vurduranın ilahı gel ki görelim yeri yüzümüze süren suretini gel ki denizinde kızıl kıyameti bulalım musa’nın
gel artık ey isa gel ki ölelim. öldürülmeden allah’ın adıyla!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Çığlık şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Çığlık şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bu coşkun çığlık, insanoğlunun yüreğine bir iyilik tohumu atar belki. İyi ki yazdınız.
Mücadele hırkasının düğmelerini umutla ilikleyip savaşa devam etmek, tek yol Çığlığınızın duyulması dileğiyle değerli şiirinize takdir ve tebriklerimle. Saygılar.
23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN... Her gününüz bayram gibi olsun... .............................................. Saygı ve selamlar..
"yüzüme çığlık resmi çizen ressamın marifeti değil kulaklarıma doluşan anaların sağırlaştıran ağıdıdır"
...
her zaman söylerim; omurgası sağlam şiirler daima ayakta kalır. kulağımda "onbir meridyen", yüreğimde canyoldaşımın sesi.. ve gözlerimde, inançlı bir şairin arabeske bulaşmayan isyanı..!
yitirdiğimiz çocuklar ve güzel insanlarımız adına kalemine selam olsun.
Cömert yılmaz Anaların o sağırlaştıran ağıdı şiirde içtenlikle yansıtmaktadır Bu biraz şairin yüreğinde ki çığlığı şiirsel yansıması birazda aydın duyarlığı dir dileğim odurki çığlıklaşmış bu ağıtlar vicdanlarda kulaklara doğru yol alır isa yi mutlu ederiz.
Emeğine Teşekkürler usta Selam ve sevgiyle
Can Fırat tarafından 7/1/2016 12:47:55 AM zamanında düzenlenmiştir.
ben bu şiire nasıl güzel derim abi¿..'canım abim...güzel abim' acıların, çığlıkların dili mi olurmuş¿..ağıtlardan ağıttır bu...munch'ın çığlığı bile solda sıfır kalır yutulması istenilen bu çığlıkların yanında...ufak bir dirsek teması yeter çekip çıkarmaya ordan sesini insanların...böyle acı bel tırmık ister...biçile biçile köklerinin sulanıp durduğu...yerleşmiş köklü yeni hüzünlere boy verdiği...boynumuza dolanıp duruyor kolu kanadı kırılmış o dallar...
yerden parçalanmış bedenleri toplarken, silip süpürürken çığlıklarını alıp nereye götürdünüz insanların?..elinize-yüzünüze bulaşmadı mı o feryatlar?..
yürektesin abim...
Yaralım tarafından 7/1/2016 1:31:08 PM zamanında düzenlenmiştir.
Şiiri hemen hemen aynı anda paylaştığımıza sevindim sıklıkla paylaşmıyorsunuz. Şiir de harika bir anlam büyüsü var sadece genel olarak da değil tek parça halinde de bir şeyler anlatıyor şiir. Mesela rastgele bir dize bile okusan şiirin bir yerinden yine derin anlamlar çıkıyor. Günümün şiiri çok beğendim.
İyi ki yazdınız.
Mücadele hırkasının düğmelerini umutla ilikleyip savaşa devam etmek, tek yol
Çığlığınızın duyulması dileğiyle değerli şiirinize takdir ve tebriklerimle.
Saygılar.