Bir uçurtma geliyor uzaktan çok uzaktan Ebruli renkler ile işlenmiş desen desen “Üstünde bir yazı var; vatan illaki vatan! Hayalimde sen varsın düşlerimde yine sen.” Kırmamış kanadını ulaştırmış gök sini Iratmış uçurtmadan bulutların sisini.
Bahtın beyaz ipine bağlamış bedenini Kâh süzülmüş kâh durmuş buluttan ırmağında Önüme indiğinde sormadım nedenini Gördüğü güzelliği toplayıp kucağında Getirmiş yaylaların bana yaban gülünden Şarkılarını almış bahçenin bülbülünden.
Gülümsemiş besbelli altın saçlı ilkbahar Bir çocuk tebessümü uçurtmaya bağlanmış Mavileri coşturmuş denizdeki dalgalar Birkaç da gözyaşı var ip kopunca ağlanmış. Ülkemdeki ırmaklar ab-ı hayat kesilmiş Uçurtmada gördüm de gamı kederi silmiş.
Bereketli tarlalar ipek seccade gibi Secde ediyor sanki altın renkli başaklar Nurlar yağmış göklerden belki kutsamış nebi Naz ile sallanırmış ay yıldızlı bayraklar. Tek bir yudumda içmiş gecenin badesini Sabaha bırakmamış bitirmiş secdesini.
Gökyüzünde salınan bulutlardan nem kapıp Ayağının altında çiğnemiş asırları Serin kuşluk yelini başına türban yapıp Saklamış yüreğinde acıları sırları. Bana yalnız gördüğü güzelliği gösterdi Hasretim depreşmişti kelimeler hançerdi.
Gök maviyi yırtarak şaklayıp koşan şimşek Birden korktu uçurtma havalandı yeniden Takıldı bulutlara giderken öbek öbek Beni mahrum bıraktı iyi bir temenniden. O uçarken peşinden öylece bakakaldım Hayalimden uyandım yine gerçeğe daldım.
Doğası tarihiyle eşi bulunmaz ülkem Sebep nedir bilemem dar geçitten geçiyor İsterdim herkes mutlu huzurlu olsun her dem Elbette düzelecek şimdi çile içiyor. Uçurtma söylemedi ama ben biliyorum Her şey sütliman olsun yürekten diliyorum.
Ne şiddet ne de kaza yakışmıyor vatana Güvercin kanadında bize de gelsin barış Bir borcumuz var elbet yer altında yatana Sevgi rüzgârı gezsin ülkemde karış karış. Kırlarında şahlansın bulut yeleli atlar Ülkemi kalkındırsın ay yıldızlı kanatlar.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
UÇURTMA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
UÇURTMA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Doğası tarihiyle eşi bulunmaz ülkem Sebep nedir bilemem dar geçitten geçiyor İsterdim herkes mutlu huzurlu olsun her dem Elbette düzelecek şimdi çile içiyor. Uçurtma söylemedi ama ben biliyorum Her şey sütliman olsun yürekten diliyorum.
Ne şiddet ne de kaza yakışmıyor vatana Güvercin kanadında bize de gelsin barış Bir borcumuz var elbet yer altında yatana Sevgi rüzgârı gezsin ülkemde karış karış. Kırlarında şahlansın bulut yeleli atlar Ülkemi kalkındırsın ay yıldızlı kanatlar.
Amin diyorum daha güzel huzurlu günlere erişsin ülkem...çok anlamlıydı tebrik ve saygılarımla....
Selam ve saygıyla Hemşehrim.