Ne fark eder Niğde’de Amasya’da doğmuşum Hepsi vatan parçası ölmüş ya da doğmuşum Düşlerimin düştüğü bir mekânda doğmuşum Doğu kuzey ve güney her bir yanda doğmuşum. --Gül güler bülbül şakır, çakır denizler mutlu --Nehir coşkuyla akar, bakır taşta umutlu Rüzgârla yarışırken ülkemin ırmakları Kahırlı kadehlere umut dolduran saki Lezzetli sularıyla şad eder damakları Güneş de kurutamaz her zaman kalır baki. Yine can memleketim aklıma düştü akşam Kelâmımla kalemim sanki örtüştü akşam
Ne fark eder İzmir’de Ankara’da doğmuşum Adına ülke denen bir karada doğmuşum. Ha saray ha kulübe elbet evde doğmuşum Adı Türkiye olan koca devde doğmuşum. --Bende sevgisi derin, kederin yeri olmaz --İşlenir ilmik ilmik, dirlik var yeri dolmaz. Toprağa toprak denmez adı vatan olmazsa Gördüğümü bilirim duyduklarım hikâye Uğruna kan dökerek yerde yatan olmazsa Yaşatmak olmalıdır bizler için tek gaye. Memleketim bin bir renk allı pullu bir gelin Bereketli bahçeler müjdecisi ezelin.
Ne fark eder Tokat’ta, Espiye’de doğmuşum En kahraman ülkede; Türkiye’de doğmuşum. Ay yıldızlı bayrağın gölgesinde doğmuşum İstiklal marşımızın gür sesinde doğmuşum. --Mavi yeşil ceketli bereketli Türkiye’m --Halkı iyi niyetli, en kudretli Türkiye’m… İhtişamlı tarlalar ipek seccade gibi Secde ediyor sanki altın renkli başaklar Nurlar yağmış göklerden belki kutsamış nebi Naz ile sallanırmış ay yıldızlı bayraklar. Tek bir yudumda içmiş gecenin badesini Sabaha bırakmamış bitirmiş secdesini.
Ne fark eder ha köyde ha tarlada doğmuşum Ha İstanbul ha Konya ha Barla’da doğmuşum. Fark eder mi bayramda felakette doğmuşum Her yanı tarih kokan memlekette doğmuşum. --Kucağın Anadolu, dolu şehit mezarı --Korkutmaz bizi bir dâr, bir hükümdar nazarı. Çetindi savaşların cesurdu hamlelerin Hiç boşa verilmemiş kahraman diye paye Gururusun Türkiye’m harflerin cümlelerin Edersin hepimizi ak bağrında himaye. Memleketim dağıyla ovasıyla bir cennet Irmağı deniziyle var olur ilelebet.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
NE FARK EDER şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
NE FARK EDER şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ne fark eder Sivasta şu Konya'da doğmuşum Ezeli Türk yazılı bir künyede doğmuşum Her Umudun bittiği yitik ânda doğmuşum Beni bende kaybedip binbir canda doğmuşum. ....düşmanı yere çalan silah bende ok bende .....merhametsiz olana merhamet mi, yok bende Her köşesi cennetim bitmez gördügüm rüya Hakkimdir, göz dikene elimi kaldırırım. Vatanı parçalamak hedefleriymis güya! Elbette isyan eder elbette saldırırım. Tarihe altın harfle yazacağım adını Serefli Türk erkeği şerefli Türk kadını! ..../ŞİİRLERİN ŞAİRİ.
Araya iftar girdi. Kafiye örgüsünü yakalayabildim mi bilmem ama eşlik etmek istedim .
Gayet güzel farklı ve başarılı bir çalışmaydı.zaten bu fark da afet ablama özel.
Silah namert, bombalar patlıyor günden güne İsyan; sabır sayımı katlıyor günden güne Tevazu testim doldu çatlıyor günden güne Ey imansız sensin sen masumların kasabı Mutlaka sorulmalı şehitlerin hesabı.
Huzuru arıyoruz; dağ, tepe, ova, bayır Neden savaşa evet barışa derken hayır? Ülkemin dört tarafı yanıyor cayır cayır Yakalansın polise askere kurşun sıkan Sinede ateş yakıp onca ocağı yıkan. Yutkundu ağlayarak sustu kalemin dili Neden hala yaşıyor bebeklerin katili?
Sitem ettim savaşa, sitem sana az dedim İşitmedi galiba belki de ahraz dedim Tutup verdim kalemi istiyorsan yaz dedim Ey vicdansız ey gafil nedir senin telaşın Memnun musun halinden zehirle dolsun aşın.
Yelkensiz bir gemidir yüreğimizde barış Deniz uykuya dalmış ilerlemez bir karış Rüzgârdan talep etsek çare midir yakarış Barış ile kardeşlik bir yumurta ikizi İki sıfır var diye kim böler ki sekizi Nişan aldım savaşa tüfeğime kin koydum Kin koydum yüreğime yurttan savaşı soydum.
evet olmuş sevgili şairem. Ancak noktalarla ilerlettiğin beyitin durakları da kafiyeli olacaktı sanırım dikkat etmemişsin. Aslında seninle ortak bir şiir yazabiliriz. Adı SİTEM olsun. S... İ... T... E... M... üstü akrostiş, alta da 6 dize üste uygun şiir ama bol imgeli ne dersin?
ARTIK FARK EDİYOR TOPRAĞIM Malesef gidişata bakılırsa BAYRAĞIN DALGALANDIĞI HER YER VATANDIR sözü ve söylemi bile eski tadında değil. Şiiir mi evet farlı ve yoğun bir yürek işçiliği var yine. İlgile okudum
Siirin ilk misrasini okuyunca saniyorsun ki nasihat veren bir siir. "Ne fark eder nigdede amasyada dogmusum." İkinci misra nerede dogdugum onemli degil onemli olan insan olmak vs.vs. gibi nasihat bekliyorsunuz ama bakiyorsunuz ki öyle bir sey yok. Siir memleket siiri. Ve memleket siiri olmasina ragmen siir icinde ülkeyle ilgili ülkenin övünc yerlerinden bahsedilmiyor. Mesela canakkale bir misrasinda, istanbul bir misrasinda, mevlana bir misrasinda gecebilirdi. Genelde her kita bir oncekinin aynisi gibi olmus. Yine de siir tadi var derim.
Nazım Bey, elbette memleketimin güzelliklerinden bahseden şiir de yazabilirim. Pek çok şair de yazmış zaten. Benim amacım farklı şiirler yazmak. Sadece konuyu dikkat çekmesi için memleketim yaptım başka konuyu da bu şekilde işleyebilirdim. Zaman zaman farklı kafiye düzeni, mısra örgüsü ile denemelerim olmuştu, bu da onlardan birisi sadece. Zaten onun için Afet’çe diye yazdım.
a-a,b-b,c-c ( hatta c-c ler ortasında da kafiyeli) d-e-d-e, f-f örgüsünü denedim bu sefer.
Konuya başka açıdan baktım, yinemelerle dikkat çektim, eh biraz da edebi sanatları kullandım, var mı böyle başka bir şiir?
Ne seçki ne yorum derdim değil, farklı arayışlar içindeyim ve olacağım da. Çalışıyorum, düşünüyorum, araştırıyorum, beğenen dener, beğenmeyen bildiği gibi yazar. Açıkça düşüncenizi yazdığınız için teşekkür ederim.
Ezeli Türk yazılı bir künyede doğmuşum
Her Umudun bittiği yitik ânda doğmuşum
Beni bende kaybedip binbir canda doğmuşum.
....düşmanı yere çalan silah bende ok bende
.....merhametsiz olana merhamet mi, yok bende
Her köşesi cennetim bitmez gördügüm rüya
Hakkimdir, göz dikene elimi kaldırırım.
Vatanı parçalamak hedefleriymis güya!
Elbette isyan eder elbette saldırırım.
Tarihe altın harfle yazacağım adını
Serefli Türk erkeği şerefli Türk kadını! ..../ŞİİRLERİN ŞAİRİ.
Araya iftar girdi. Kafiye örgüsünü yakalayabildim mi bilmem ama eşlik etmek istedim .
Gayet güzel farklı ve başarılı bir çalışmaydı.zaten bu fark da afet ablama özel.
Tebrik ederim.
Selam ve sevgilerimle.
Hayırlı Ramazanlar diliyorum.