Göğsümüzde zırh oldu zalimlerin ateşi Kıskandırır hıncımız gökte yanan güneşi Hangi kurşun işler ki azmimiz çelik gibi Ölse de bin kez kalkar o sinenin sahibi Gerekirse kükreriz volkan gibi patlarız Savaşta vatan deriz meydanlara atlarız Kolumuz mu bağlanmış matem halatlarıyla Ölümü yağdırırız kartal kanatlarıyla Biz Türk’üz Türk olanlar bölüştürmez vatanı Düşünürler kan döküp yer altında yatanı Onlar boşa mı öldü boşa mı can verdiler Onlar cesur şerefli birer cengâverdiler.
Tarihten silemezler vatan bayrak şanımız Korku bilmez kalbimiz en büyük nişanımız Belki biraz geç kaldık göğe açmakta kanat Belki ihmale geldi kurulmadı o saat Daha nice umutlu günlere gebe şafak Aşk ile kalkacağız olacağız muvaffak. Titreyin kaynatırız katran dolu kazanda Çukura düşersiniz ilk salada ezanda Yok olmanız bir anda ırak değil çok yakın Ne cengâver milletiz açın tarihe bakın. Canavar ruhlu katil ülkemizden uzak dur Ya çık git cehenneme ya da yerinde otur.
Yaptığınız mezalim duyuldu tüm evrende Bölemezsiniz yurdu ahitle de cebren de Ahımızla korlanıp yakar sizi alevler Sizlere mezar olur yıktığınız tüm evler Bağrımızdan fışkıran duy davudi sayhayı Ateş gözlü canlarız titretiriz tenhayı Namazsız ve kefensiz toprakta çürürsünüz Cehennem kapısına birlikte yürürsünüz Vatanı elinizden birlik olup alsak da Kiriniz kalacaktır kan dökülen toprakta Sözün bittiği yerde kalan Türk’ün sesidir Bayrak için atan kalp bir de Türk nefesidir.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BİZ TÜRK'ÜZ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BİZ TÜRK'ÜZ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Afet hanım kardeşim, "BİZ TÜRK'ÜZ" şiirinizi gururla okudum. Bu yiğit bir Türk kadınının haykırışıydı. Üstelik ihtiyacımız olduğu bir zamanda. En içten duygularla sağlık, başarı ve mutluluklar dilerim.
Bu siirinizi begendim, arada begenmedigim siirleriniz de oldu Afet hanim. Yani samimiyetle ilk defa bir siirinizi gerçekten begendim. Basliginda "TÜRK" yaziyor. Ve dahi içinde "TÜRK" ibaresi geçiyor.
Siz de her vesileyle Türk Edebiyatina hizmet ettiginizi söylüyorsunuz ve hiç Türk sözcügü göremiyorum demeye niyet etmisken, beni utandirdiniz. Böylesini güzel bir siir yazdiniz. Bize de takdir etmek, tebrik etmek kaldi.
Darisi insallah'ü teala, Türk sözcügünü kullanmaya hususiyetle ar eden sözüm ona TÜRK edebiyatinin parçasiyim, bensiz edebiyat yok olur edasindakilere.
Ben bu vatan üstünde yaşayan herkesi Türk olarak kabul ederim, kökeni başka olabilir ama kimliğinde Türk yazıyorsa Türk'tür. Nasıl ki bir ormanda her türlü ağaç varsa ve toplu adı ormansa öyle yani. Kimliklerle sorunum yok ama bu vatanın bölünmezliğini tehlikeye atmaya gayret edenlere her zaman düşmanım gözüyle bakarım.Verdiğimiz şehitlerimiz içimi kanatıyor, sadece bazılarına kızdığım için yazmıyordum fazla