dört yanımız açık, elimiz böğrümüzde kalbimizde korkuların uğultusu kuru derenin yamacında dikiliriz, rüzgârlıyız dört mevsim; dört mevsim sallanırız.
söğüt olan servi duran; kendini çınar sanan var aramızda, soyunu bilmez susmaz ben kirazım- diye bağırır ekşi erik ağacındaki yeşil çağla.
her fırtınada dallarımız kırılır kökünden sökülür fidanlarımız, sevmeye kalksak nar ağacını zeytin dalını bir gecede dökülür yapraklarımız.
yağmur ormanları nerede biz neredeyiz, kuru koruluğuz uzaklarda kolay kolay görülmeyiz! kıskanılır bizden güzellikler su uğramaz bulut geçmez esirgenir sevgi; korkuluk niyetine yaşarız toprağımızda korkuluk gibi dururuz.
kurban olmaz bizden adak da sayılmayız, biz biliriz ne olduğumuzu; ne ince bir söz alır canımızı ne de keskin bir kılıcın onurunu yaşarız, kör baltalar vurur boynumuzu.
işte bu yüzden kabuklarla örteriz gönlümüzü bu yüzden kolay tutuşur yüreğimiz, sesimiz de çıkmaz dumanımız da; ama sanmayın ki yanarken ağlamayız!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ağaçlar şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ağaçlar şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Her bölümü özenle işlenmiş çok mükemmel bir çalişma. Nefes kaynağimizin yalnizliğa terkedilişinin bundan güzel ifadesi olamazdi.. Insanca yaşamin; tüm canlilari , doğayi sevmekten geçtiğine işaret olan şiirin kalemini AYAKTA ALISLAMAK gerekir. Ders kitaplarina geçecek bir şiirdi.
Ağaç insan olmuş Dile gelmiş Yele gelmiş Küle gelmiş ''Yaşamak bir ağaç gibi'' Boşuna dememiş şair Kalem olmuş Yazmış derdini Ey şair;her şey bir sebep Anlatmışsın işte biraz Sen de yanan yüreğini .. Savur gitsin alaz alaz Üfle kalan küllerini..
Şaban Aktaş tarafından 3/24/2008 6:47:20 AM zamanında düzenlenmiştir.
Hayır görmedim Şaban bey; fotoğrafı değil ama eğer şiirde dizeler örtüşüyorsa şiirimin silinmesi için yönetimden ricada bulunurum ve o şiirin şairinden özürdilerim. Uyarınız için sağolun.
"Eloğlu duyarda kardeşin duymaz..."