siliniyor avuçlarımdaki çizgiler, baştan yazılıyorum inandığım sözlerle yeniden açılıyor defterim.
şimdi ak bir kısrak sevdasında bereketli mut yaylasında dörtnala koşuyor yüreğim, heybemde yedi renk gözlerimde sen sarı süsen çiçeği getiriyorum sana coğrafyamdan.
göğsünde kuruyorum zümrüt yeşili cenneti, asma bahçelerinde iki salkım üzümde demleniyor şarap senden içiyorum seni sensin mey sensin saki.
bakışlarından destan yazıyorum kirpiklerinden rubaî ilâhi süzülüyor gözlerinden hecehece kaşların başka beyit dudakların başka; perçeminde kutlu mısralar gizli, bir bilsen ne şiirler örüyorum saçlarından!
denizleri kurutuyorum avuçlarımda yeniden yapıyorum yüreğinin yerinden; yerinden topluyorum bütün yıldızları yeniden kırpıyorum gülüşlerinden, sesinden derman yapıyorum kanlı yaralara dilinden sihirli bir lisan; körpe bir aşk veriyorum kucağına, günahsız bir yâr ölümsüz bir can yaratıyorum sevginin pıhtısından.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Gözlerimde Sen… şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Gözlerimde Sen… şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
siliniyor avuçlarımdaki çizgiler, baştan yazılıyorum inandığım sözlerle yeniden açılıyor defterim.
...."
Hangi aşk ömrün hazan deminde yeniden döndürebilir insanı ilkbahara? Hangi aşk yeniden günhsızlaştırır bir insanı, sıfırdan tutundurur hayata? Ömer Nazmi'nin bir önceki 'Ucuz Aşk" şiirindeki sıfır rakımlık aşklar mı? Bilmiyorum işte... Başımı döndürdü bu şiir.. En iyisi biz ahkamı kesip, yeniden şaire kulak verelim:
"...
şimdi ak bir kısrak sevdasında bereketli mut yaylasında dörtnala koşuyor yüreğim, heybemde yedi renk gözlerimde sen sarı süsen çiçeği getiriyorum sana coğrafyamdan.
...."
Bu nasıl bir coşkudur ki, yayları sarsar, yalnızlıktan ve umutsuzluktan teklemeye başlamış bir yüreği yeniden dört nala kaldırır, sevgiliye bir kır çiçeği sunma adına?
".....
göğsünde kuruyorum zümrüt yeşili cenneti, asma bahçelerinde iki salkım üzümde demleniyor şarap senden içiyorum seni sensin mey sensin saki.
...."
Daha nasıl anlatılır, sevgiliye.. bundan açık, bundan yalın, duru mu duru, ince mi ince, naifce; "Bak işte sen benim için busun.. bil kıymetini"diye...
"....
bakışlarından destan yazıyorum kirpiklerinden rubaî ilâhi süzülüyor gözlerinden hece hece kaşların başka beyit dudakların başka; perçeminde kutlu mısralar gizli, bir bilsen ne şiirler örüyorum saçlarından!
...."
Daha hangi imgelemle tasvir edilebilir ki bir şair, bir ömür hayallerinde yudum yudum tükettiği sevgiyi kadehine dolduran segilisini?
".....
denizleri kurutuyorum avuçlarımda yeniden yapıyorum yüreğinin yerinden; yerinden topluyorum bütün yıldızları yeniden kırpıyorum gülüşlerinden, sesinden derman yapıyorum kanlı yaralara dilinden sihirli bir lisan; körpe bir aşk veriyorum kucağına, günahsız bir yâr ölümsüz bir can yaratıyorum sevginin pıhtısından.
al!..
...."
Şiiri bölümlerken irdelediğimizde nelerle karşılaşıyoruz... o kadar açık ve duru bir anlatım kı, sesler, seslerdeki tekrarların verdiği çoşku... şair ustaca örmüş mısraları, mısra sonlarıve peşine gelen mısraların başlarında zaman zaman kullandığı aynı kelimelerle yakalanan ses tam bir çoşku ve heyecan, hani şiirin girişinde bahsediyorya şair yüreğini tarif ederken 'dört nala koşan' o atın ayak seslerini duyuyoruz.
Lütfen abartı olarak algılamayın şiir bu... Benim hayranlıkla takipçisi olduğum, örnek aldığım Ömer Nazmi şiiri bu işte ..
Kim nereye asarsa assın... Ben bu şiiri ömrüme astım bile...
Kutlarım Usta, o heyecan dolu yüreğine ve şiir işçiliğine teşekkürler...
21 Mart Dünya Şiir Günü'ne yakışan bir şiirdi... Tüm şiir dostlarının günü kutlu olsun. Saygılarımla
Orhan BOZKURT/umutadam
umutadam tarafından 3/21/2008 8:00:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
sesinden derman yapıyorum kanlı yaralara dilinden sihirli bir lisan; körpe bir aşk veriyorum kucağına, günahsız bir yâr ölümsüz bir can yaratıyorum sevginin pıhtısından.
al!.. Bu muhtesem siir icin yazacak bir sey bulamiyorum . Kutluyorum ,kaleminize,gönlünüze saglik. Sevgilerle kalin
sarı süsen çiçeği getiriyorum sana coğrafyamdan. * perçeminde kutlu mısralar gizli, bir bilsen ne şiirler örüyorum saçlarından! * körpe bir aşk veriyorum kucağına, günahsız bir yâr ölümsüz bir can yaratıyorum sevginin pıhtısından.
al!..
Sevgili Ömer Bey…
Şiirse şiir İmgeyse imge Anlatımsa öylesi duru, öylesi temiz.
Şiirde ki sevgi pamuklara saklanası… Yumsa gözlerini zaman, geçse saatlerde akrep yelkovan vursa günü gönül, geceyi kutsasa dualarında…
Beğenimle şiirin güzelliğince… Sevgi ve saygı sizinle olsun. Şiirle…
Seçkimdedir şiir ve ayırdığım dizeler harikaydı...
sesinden derman yapıyorum kanlı yaralara dilinden sihirli bir lisan; körpe bir aşk veriyorum kucağına, günahsız bir yâr ölümsüz bir can yaratıyorum sevginin pıhtısından.
al!..
en küçük yapı taşı olan hücrelerini, ve asırlarca kavimlerin uğradı kültürlerden alan anadoluya bir cenin gibi düştü şiir.. teşekkürler bir tek bizim kültürümüzde var sanırım bu bağlılık bu adanış, sevgiliye...
ilâhi süzülüyor gözlerinden hece hece kaşların başka beyit.....