al varaklarla bezeli bir sarayımız yok yüz develi, kırk katırlı kervanlarımız da kırık dökük bir evimiz var hepsi pencereleri gıcırdayan menteşeli ama içi hatırla huzur döşeli bana yeter dersen bir tabak bezelye bir tas sarma gerisini hiç sorma bir çift elimiz daha olur mu diyoruz bir hâl soranımız olur mu çölde!
bir dert kapımız var bil sadece onurla şerefle açılır kapanır kendini nadide bir çiçek say ister kasımpatı ister Esra’rlı bir orkide kulağına küpe olsun e mi çiçekler ne vazosuz, ne susuz kalır bizde belki altınlarla donatan olur gerdanını kadife bir mendil yeter dersen gerisini düşünme imzâla fermanı!
sakın " benden gelin olmaz" diye değil " annemden kaynana olmaz" diye yaz aynana hep bir kızımız olsun istedik elin balta olsun hiç önemli değil dilin pırlantaysa eksiklik saymayız hiç beceremediğin işse, aşsa karanlık saymayız yüreğin güneşse başımıza altından taçtır orkide aradığı kendi gibi helâl süt emmiş bir eşse!
öyle çok paramız yok çok pulumuz bir halımız var bir de çulumuz neticede iki metreye sığmıyor mu en uzunumuz bir canımız var bir de candan öte Şükrü’müz eleğimiz varsa eleriz unumuzu sıkıca kapatır kimseye göstermeyiz avucumuzu diyeceğim o ki unutursun annesizliğinş sen ağrılarını asarsın eşiğimize biz de bağrımıza basarız kuzumuzu!
kulağınla değil yüreğinle dinle Esra’rlı orkide gelin değil elin lâzım bize "el kızı" değil "bal kuzu" olur musun bize!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Esra'rlı Orkide'ye şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Esra'rlı Orkide'ye şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ustalar ustası, saygıyla selamlıyorum seni.
hürmetle.