şehrimi boydan boya aşk’ın adıyla kirlettiğim doğrudur
rotasını kaybetmiş bir ayrılığın limanıma yanaşmasıyla başladı hikaye bir şiirin saçlarından tutup düşlerimi örerken düştüm amansız yakalandığım bu illetin hain kollarına
kapısı aralık kalan kalbimden içeri bilmediğim kadar hayal kırıklığı sızıyor çok yalanlar dinledim sözün sahibinden çok aldanışlar altında kaldı doğrularım bu ilk yanılgı değildi… son yenilgi hiç değil!
biliyorum tanrı’m mevzu bu da değil aslında beni, senin adınla vuruyorlar ya en çok bu gidiyor ağrıma
meselâ mevsim en çok silvan’a güz’müş ağzımın boşluğuna kamyon dolusu küfür istifliyor edebimden kurtulan harfler cümlelerimin ucundan çekiştiren çocuklara bakıp gelmişini geçmişini ıska geçiyorum sonra
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Rota şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Rota şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
'biliyorum tanrı’m mevzu bu da değil aslında beni, senin adınla vuruyorlar ya en çok bu gidiyor ağrıma'
Sevgili kardeşim Cömert, sen ne söylesen, ne yazsan şiir olur. Hem de en edeplisinden. Şu yukariya alıntıladığım bölümün derinliğine bakar mısın, sayfalarca söz dizsen bu anlami bulabilir mi.
Sadece alıntiladığim bölümden ibaret değil şiir elbet. Baştan başa bir şahaser ben küçük bir örnek verdim sadece.
silvan'da onca zulümden sonra on iki günlük süren yasak kalktı ama ölüm haberleri hala geliyor...nusaybin'de bir hamile bayan vurularak öldürüldü, iki çocuğu da ağır yaralı...
zulüm üstüne zulüm...sözüm ona gecenin bir yarısı kalkıp canlı yayında Fransa'ya taziye dileğini ileten ve katliamı kınayan da bu zulümlerin baş mimarıdır yine...çok uzağa gitmeye de gerek yok aslında...kendi topraklarımızda suruç'ta, ankara'da, diyarbakır'da, cizre'de, silvan'da ölen onca insanın adı anılmazken, failleri elini kolunu sallaya sallaya ortalıkta gezerken başka bir yerin acısına ortak oluyorsun...devlet adamlarının sergilediği politik gövde gösterisi...
oysa biz dökülen her göz yaşına ortak ve her acıda omuz omuza beraberiz...
tanrı sesimizi duyuyor mu bilmiyorum ama ondan önce insanlara acılı sesimizi duyurmamız gerek sanırım...
''Sürgünlere uğurlardık kendimizi,
kalan mı bizdik giden mi bilinmezdi...''
Tebrik ederim usta..