Okuduğunuz şiir 5.9.2015 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Küs Mavi
çılga bir kalemin çılgın benliği özlemek kadar hırsımı tolere eden hani yazmasan dolduramayacaksın gibi bir eksikliği sırtını sıvazlamayacak belki elleri sadece okşayacak biraz susa durup o yoknaz telepatiyi
hadi çekilin şimdi önümden bir dünyayalansı dertler biliyorsunuz ki; kuşlar sizi önemsememdeki müphem neden ve adına yaşam denen o telâş onun eskizi, onu taklit çabaları hep hâlâ duruyor el değmemiş olay yerini çevreleyen kırmızı şerit gözbebeklerimde çarpışan o tren hepimizin anısıydı ölen! tanrım neler saçmalıyorum ben!..
şimdi kimse kuşları anlamaz gökyüzü kadar diye bir cümle kursam kimse anlamaz kadife bir düzlükte alıştım ben yürümeye dünyanın engebelerini görmeyeyim diye bana oyuncaklarından filo kurarken korkardı sokaklardaki arabalardan canı giderdi ölmeyeyim diyeymiş meğer ballı ekmek dokunurdu ona hep hiç çikolata sevmezdi meselâ bölmeyeyim diyeymiş meğer!..
ansızın suyu kesilirse dünyanın eriyen dondurmanın hüznü damlar insanın ellerine ilk anlarda volüm yüksektir büyümek için değil boğulmak için yersin delice ve bu doymazlık deli eder işte seni ki; metruk bir yüzün dilaltı hapıdır varlığı bir tebessümü bir sesi bir anlık yüz görümlüğü göğe hâlâ, ellerinizi siper etmeden bakabiliyorsanız " küs mavi" değildir henüz!gördüğünüz renk geç kalmış sayılmazsınız yaşıyordur daha henüz! gidin sarılın ellerine yanaklarından bal bal öpün!
ana dediğin kuştur kanadı tüm sermâye ve kuşlar göçünce başlar asıl ahlar ipe un sermeye!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Küs Mavi şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Küs Mavi şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Anneye yazılan, her zaman biraz eksiktir. Biraz buruktur, çünkü O çok değerlidir. Çünkü aniden gidebilir, çünkü onsuz hayat anlamsızdır. Afili sözlere gerek yok, Şiir gerçekten çok iyiydi ve ben günümün Şiiri seçmiştim, çok mutlu oldum çünkü sanıyorum dokunaklı, etkili eserleri az çok anlayabiliyorum :)
Kalemine, kalbine hürmetler Serhat Akdeniz Sevgilerimle
biyeden böyle başlayıp devam etmesi çok güzel.beni cezbetti.
ansızın suyu kesilirse dünyanın eriyen dondurmanın hüznü damlar insanın ellerine ilk anlarda volüm yüksektir büyümek için değil boğulmak için yersin delice ve bu doymazlık deli eder işte seni ...
Merhaba şair, şiirlerinizi hep okurum, siz okumadığımı sanırsınız, şiirlerinizi değerlendirmek için önce okuyup anlamak ve yorumlamak için de uzun uzun kafa yormak gerekir, ayrıca şairin şiirine karışmak da öyle herkesin haddine değildir. Ancak şiirlerinizde süreç içerisinde daha evvel var olan anlam dağınıklığının giderek toparlandığını ve söylemlerinizin aza ve öze indirgendiğini yoğunlaşmayı ve güçlenmeyi görmek şiir/iniz adına sevindirici.
1. bölüm çok iyi, ta ki 2.nci bölümün son dizesine kadar.
''tanrım neler saçmalıyorum ben!..'' bu dize olmasa ne olurdu, bence çok daha güçlü olurdu.
3.cü bölümdeki ilk sözcük, ''şimdi'' anlamı daraltıyor gibi geldi bana, yani sınırlama getiriyor, oysa o sözcüğü atsaydınız, anlam daha engin uçsuz bucaksız yayılacaktı bana göre.
''hiç çikolata sevmezdi meselâ bölmeyeyim diyeymiş meğer!..'' // buradaki ''meselâ'', BENCE ANLAŞILMAYAN BİR MESEL/E OLMUŞ GİBİ... o sözcüğü de atsanız anlamını yitirmezdi şiir, fazlalık bence, ve şiiri anlam mecrasından kaydırıyor.
''ansızın suyu kesilirse dünyanın eriyen dondurmanın hüznü damlar insanın ellerine ilk anlarda volüm yüksektir'' // burada '' insanın ellerine'' yerine'' - avuçlarına insanın deseydiniz diye geçti içimden, yani aksi halde dondurma yerine biraz ''kaba şeker'' tadı veriyor, ayrıca ''anlarda'' yerine anda deseniz de tekil çoğulu zaten içerir. .. Yazdıklarıma ne dersiniz bilemem, fakat Şaban AKTAŞ olarak içimden geçeni art niyetsiz söylediğime emin olmanızı dilerim.
Güne yakışan şiirinizi tebrik eder, başarılar dilerim.
Selam ve saygımla.
Şaban Aktaş tarafından 9/6/2015 1:22:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
yazmasan dolduramazsın ya yazsan yazsan doluyor mu satırlar prozac gibi bir süreliğine engelliyor ölmeyi gerçi "bir tutam deniz suyu" da iyi gelir mi ki
her zaman biraz eksiktir. Biraz buruktur, çünkü O çok değerlidir. Çünkü aniden gidebilir, çünkü onsuz hayat anlamsızdır.
Afili sözlere gerek yok, Şiir gerçekten çok iyiydi ve ben günümün Şiiri seçmiştim, çok mutlu oldum çünkü
sanıyorum dokunaklı, etkili eserleri az çok anlayabiliyorum :)
Kalemine, kalbine hürmetler Serhat Akdeniz
Sevgilerimle