Başak dallarından eğiliyordu zaman biz bükülürken ha bire kollarımızdan Masum ve öfkeliydik ya da tam tersi -ne fark eder- Eğrilip kopan bir ipin çıkrığıydık farzet ki biçimsiz ellerde dokunuyordu ömrümüz ve okunuyordu canımıza...
Hayli incelmişti saçlarımız kırıkları alınan bir tarağın ucunda Bu şehrin tam ortasından yırtılmıştık seninle dinlenmeden eskiyen dillenmeden unutulan şarkılar gibi... Biz seninle kendine yabancı ülkelerin esir ve satılmış uykularıydık...
Düşlerinden çürümeye başlar önce insan -öyle bildim ben- Ellerinden asılır; öpülesi ellerinden Nasırlı ve sıcak avuçların yerini pürüzsüz bir mermer soğukluğu alır geç kalır insan ölmeye bile...
Biz seninle sevgili eni konu fazlaydık bu ömre.. Ve bu ömür z’amansız bir keder gibi işlemişti tenimize...
Geçtik sonra hepsinin üzerinden tren rayları gibi soğuk ve hissiz... Paslı bir kilidi söküp yerinden yeni kapılar ilikledik gözlerimize açılmayan...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Makas şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Makas şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gönül denilen kristal bir vazoya benzer. Kırmamak, önemle-özenle taşımak lazım. Bir kez kırılmaya görsün, eklesen de parçaları izi kalır 'kabuk tutar mı insanın insanda açtığı yara' Kimbilir!..
Hayat denen oyunun içinde çıkmış sahneye o kadın, rolü verilmiş. Oyunu kuralıyla oynayım derken, çarpmış sağa sola, acımış eli kolu, en çokta yüreği. Kan revan içinde kalmış bazen, acıtmışlar. Bazen boşlukları olmuş. Boşluklarında pişmanlıkları, öfkesi, yanlışları, isyanları.
Hayatın el kitabı yok maalesef. İçi; İnsan-yaşam-ikilemler, sorular sorgular keşkeler pişmanlıklarla dolu...Birini seçsen diğeri içinde kalır diğerini seçsen seçmediğin içini kemirir durur.
Sorguların başıboş zamanlarına sığınılırken;
Ey sevda, sevgi
"ben seni var kıldım, senin yüzünden. seni, ben yok ettim, senin yüzünden."
Yaşamak denilen çok ağrılı bir zaman...Şair zamanın saçlarının altından geçerken sözcükler dökülmüş birer birer....Öyle bir şiir olmuş ki okuyucuyu alıp götürüyor... Muhteşem ve su gibi bir şiirdi... Gönülden kutlarım... Sevgiler Özlem hanım...
Son derece güzel, okurken adeta insan gönlüne seyyahlık yapar gibi alıp götürüyor şiir. Tebrik ediyor yürekten kutluyorum Özlem hanım. Selam ve saygılarımla...