Yüreği yıldızdan parlak yağmur dövmeli çocuklar geçiyor ölü sokak lambalarının altından , şimdi ört üstünü ben ölmeden önce sakın üşüme Roza…
Çanlarda Tanrıların sesi Çöpçülerin tertemiz elleri Düşün..mesela insanlık küçük bir kedi. Her kaldırımda canlı sürüsü
Aldırmadan geçiyorsun aldıklarınla Yükün yer çekimi Ne kadar dibe dalsak gene olmuyor Sonunda düşüyoruz
“Sen yırtık uçurtmalarınla çıkıyorsun karşıma ve ben sana belli etmeden açıp pencereyi ağza alınmayacak en güzel sözlerle göğe ve o rüzgara küfürlerimi salyalarla akıtıyorum…”
Gömleğimi yırtıyorsun Beyaz masallarım parçalanırken Şimdi bin öykü anlatsam bende inanmam Ama sen kıvrılıp yatsan “şimdi” Sana söz sabah az haşlanmış yumurta pişireceğim…
Erkekler emzirmez savaşır Yemekleri anneler hazırlar Desende ütüsüz bir vakit kaldırırsam Sakın kızma bana olur mu Roza
“ Orta çağın bir üstü şu savaşlar yarmasa yüreğimi, bir zamanlar şarkı söyleyen mavi nehirlerin kenarındaki bu tarladaki başakların ıslığını sana taklit edecektim “
Olmuyor Roza olmuyor Hangi vakit sana bir ninni mırıldansam üşüyor şu kuşlar Ne zaman sen ısınsan sol omzum sızlıyor Sana bu siyah benizli bebeği almasaydım Ben o kadar uzak bir kıtayı düşlemeyecektim Belki de sen sarılacaktın benim yerime bu evrene….
Çürüyen kemiklerin türküsüne sen alışıksın Az sonra Birazdan Dökülecek kar ya da yağmur Sımsıkı kapa ve dal o güzel düşlerine…
Sakın aklında kalanları deme bana Bozulmasın bu rüyandaki büyü Açmasam da gözlerimi sen aç perdeleri Kısaca Roza hadi koşalım güneşin kundağına doğru Kapa gözlerini aklın kalsın sözlerimde….
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ROZA-I şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ROZA-I şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kutluyorum kalemi
Yüreğin var olsun
______________________________________________Saygılar selamlar