Gecenin bir vakti şafağa çeyrek kala, İçimde bitimsiz parıltılılarla, ak ferahlığa koşmak var. Bozulmamış ütüsünde düşe kalka, Korumsu kehkeşanda, kar kanaatte yatar…
Yeşil çamın iğne yapraklarından direnç yüklü, Zinde yorgunluğuma bembeyaz huzur dolar. Sevgi taşar sihirli kavalımdan nameler bükümlü, Korumsu kehkeşanda, kar kanaate banar…
Tutkulu sevda burulur gönül duraklarımda, Gel-gitler yaşanır… Yarla yolculuk var. İğreti oturuşların bağrı yanık duruşlarında, Korumsu kehkeşanda, kar kanaati sarar…
Taşır rüzgâr zamanı, dost kuğular kanadında, Sökülen karanlık, perçem perçem eceline ağlar. Mutluluk nişangâhına kilitlenmiş ok sadağımda, Korumsu kehkeşanda, kar kanaati avlar…
“Korlu yürek karsız olur mu?” Fırtına sarhoşluğunda, Bura bura damarlarımı zonklatır rüzgâr. Tasviri yapılmamış figürlerin güzelim endamında, Ebruli motiflerin aynasından sonsuzluk yansır. Esenlik bir dişi lavanta anaforunda, Korumsu kehkeşanda, kar kanaati koklar…
Kar tanelerinde rahvan olmuş tan busesi, Ruhunu dinlendirmiş alınlarda teselli bulur. Saklanmış güneşin yankılar dolusu alkış sesi, Korumsu kehkeşanda, kar kanaatine uyanır…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KORUMSU KEHKEŞANDA KANAATE KANAR KAR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KORUMSU KEHKEŞANDA KANAATE KANAR KAR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kar tanelerinde rahvan olmuş tan busesi, Ruhunu dinlendirmiş alınlarda teselli bulur. Saklanmış güneşin yankılar dolusu alkış sesi, Korumsu kehkeşanda, kar kanaatine uyanır…
Kartaneri gibi uçuşur yüreğimde sevdam, Volkan buselerin canıma can olur her zaman, Ruhum dua larınla ötelere kanatlanır inan, Kutup yüreğimde güneşsin damarımda kan........ menekşe gibi naif yürekte , hoş güzellikler yazılmış .....saygılar...
Sanırım sitede yayımlanan şiirler içersinde beni sarıp sarmalayan ilk şiir budur.
Şairlik doygunluğuna ulaşmış bir "edip"le karşı karşıya kaldığıma çok sevinçliyim.
Neden mi bu kadar beğendim: Şiir şeklen bir özentinin,saplantının veya bağımlı
kalmanın işaretlerini taşımıyor.
Dil şairin kendi üslubunun kıvamını almış ve özentisiz.
Yazım,imla,noktalama açısından da kusursuz .Türkçenin kurallarına riayet edilmiş.
Bunlar zaten olması gereken unsurlarken şiiri kaliteli kılan şeylere gelince:
Ahenk:Nazım bölümlerinin son mısralarının tekrarı şiirin ahenginin omurgasını oluşturur. Bu ana omurgayı destekleyen aliterasyonlar özellikle k sessizi ve an hecesiyle oluşturulan tekrarlar her mısrada başka bir sesli veya sessizin üzerine dokunmuş zengin bir melodi çeşitle mesi oluşturuyor.1 le 3 ,2 ile 4. mısralar arasında kurulan kafiyelerle bu besteyi oluşturuyor.
Buluş: Şiirin değerini en çok yükselten unsurun buluş olduğunu düşünürüm.Bu şiirde çok özgün imgelere ve fikirlere rastlıyorum."Ütüsü bozulmamış kar,bükümlü nameler,gönül durağında burulan sevda,rahvan olan tan busesi..."üstelik bu deyişlerin bağlamlarını "Damdaki bakışssız kedi kara" da olduğu gibi yadırgayamıyoruz.
Anlam: Şiir,elbetteki sadece karlı dağların tan vaktindeki enfes manzarasını tasvir etmiyor. Şiirin melodisindeki ses tekrarlarının bize duyrduğu " yağan kar seni düşündürür"temasını işliyor.Bu nefis karlı şafak manzarasında Yaratanın eşsiz kudretinin tecellisini gören şair, kehkeşan sözcüğünün manasıyla bize duygularını aktarıyor. "Yarla yolculuk var" sözünde Yar kelimesinin büyük yazılmasının amacı da budur.Saman yolundaki yıldızları parlaklığı ve sayıları açısından her bir kar tanesiyle eşleştiren şai,aklın sınırlarının almadığı bu ihtişamı ancak kehkeşan sözüyle ifade edbiliyor." korumsu ve kanaat sözcüklerini iki farklı anlamla rıyla da kullanıp bir ayete işaret ederek" yaş ağaçtan ateş çıkaran..." bize kanaatı telkin ediyor.Kanaat sahibleri Allah'ın verdiği rızkla yetinmekle nasiplendirilmiş kutsanmış insanlardır.Hz Muhammet hayatını kanaatla prensiplendirmiştir.
Şairimizi yazdığı bu her açıdan mükemmel şiiri adına yürekten kutluyorum.
Değerli kaleminizden yorumlarınızı bekliyorum efendim.
Kar tanelerinde rahvan olmuş tan busesi, Ruhunu dinlendirmiş alınlarda teselli bulur. Saklanmış güneşin yankılar dolusu alkış sesi, Korumsu kehkeşanda, kar kanaatine uyanır…
güzel bir şiir okudum sayfanızdan tebrikler selamlarımla
Kıymetli şairim, Sayenizde şiir dinlemekle kalmıyor bilgilerimizi de artırmış oluyoruz efendim. Bilmediğim bir kavramı öğrenmenin sevinci ile , daha bir farklı okudum mısralarınızı. Okyanusta bir damla, saman yolunda bir yıldız olabildiğimizin bir defa daha farkına vardım böylece. Bir minik kar tanesinin birleşince neler yapabildiğinin enfes bir örneğini sunmuşsunuz bizlere. Tam da birlik içinde olmamız gerektiği ve ışıltılar içinden gönül gözümüzün açılması bakışı ile... Vâr olunuz ve hep varlığınızla bizleri onöre ediniz. Sevgi yüklü saygılarımla. Kehkeşan: Samanyolu. Saman uğrusu. Hacılar yolu. (Gökte sık yıldız ışıklariyle hasıl olan yol biçimi uzayıp giden ışıklı manzara)
Yüreğindeki güzellikleri nakış nakış satırlara işlemek herkesin işi değil. İşte sözleri inci taneleri gibi dizen bir gönül dostumun nadide satırları. Satırlarla bambaşka alemlere yolculuk yaptık.
Gönülden akan bal damlaları... Yüreğe işlenmiş duygular... Gönül gözüyle okunan dizeler...
İyi ki varsınız. Yüreğinize ve kaleminize sağlık efendim. Selam, saygı ve sevgilerimi sunuyorum.
Kalbinizden sevgi, yüzünüzden tebessüm, dilinizden güzel sözler eksik olmasın. Hoşça kalın, dostça kalın.
keyifle okunası dizelerdi...
yine gelmek
yeniden yorumlamak muradımızdır
kutlarım şairi...
dostlukla