(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YAŞA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YAŞA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Merhaba; Öncelikle Nice Ramazanlar diyerek başlıyorum sözlerime. Emekli ve maaş deyince bu konuda destanlar yazılsa azdır. Bildim bileli gelen her hükümet emekliyi bir an önce geldiği yere göndermek çabası içindedir. Haram haksız emeksiz kazanca madalya takan. Yıllardır yalnızca devlet israfıyla bir Türkiye daha inşa edilebilinecekken. Namussuz uğursuz onursuzun başından yağdırırken. Emekliye özellikle memur emeklisinin yetimine şu an itibarıyla üç pide bir kilo limon parasına bile denk düşmeyen bir ZAM k,i benim rahmetli babamdan aldığım yetim maaşının karşılığı üç ayda 21; 03 lira.Ya o emeğin alın terinin şerefli namuslu olmanın bedelini acımasızca ödeyen canlara ne demeli! Ben artık hak adalet bırakın , ne kıyamete ne mahşere ne ilahi adalete inanmıyorum artık. Milyarda bir de olsa bir kaç laf etmeme fırsat verdiğiniz için sonsuz Teşekkürlerimi yolluyorum selam ve esenlik dileklerimle.
On beş lira zam yapmış maaşıma hükümet Nankör olmamak gerek alkışlayın bir zahmet Eli açık maşallah bu bize büyük nimet Yarım kilo et alır yeriz dörde bölerek Gece yatar uyuruz karnımız tok gülerek.
Bakmışlar emeklinin dinmeyen gözyaşına Katkımız olsun denmiş ekmeğine aşına Elli kuruş düşüyor ayda her gün başına İki yüz elli gram alır mıyım patates Ya bu da olmasaydı şükür etmeli herkes.
Eliniz çok açıkmış var olun mübarekler Her sene emeklimiz kuruş ile zam bekler Elbet taşlar düşecek boş kalacak etekler Yeni artış bekleyip her gün ederiz bayram Sevinecek tek şey var asla yemedik haram.
Her gün bir sakız alıp şişirip patlatırız Dişimizle çıtlatıp düşmanı çatlatırız Tükürükler üretip günleri atlatırız Bunu reva görenler çok yaşayın sağ olun Cehennemin önünde bizim için dağ olun.
1100 lira maaş alan emekli aylık 24 lira zamlı alacakmış bu yıl, kendi maaşıma göre hesaplayınca ancak 15 lira fazla alacağımı gördüm.
VALLAHA HARİKASIN AFET HOCAM YÜREĞİNİZE SAĞLIK BİR KİŞİ YADA HÜKÜMET ANCAK BÖYLE İĞNELENİR VE REZİL EDİLİR YÜREĞİNİZE SAĞLIK
On beş lira zam yapmış maaşıma hükümet Nankör olmamak gerek alkışlayın bir zahmet Eli açık maşallah bu bize büyük nimet Yarım kilo et alır yeriz dörde bölerek Gece yatar uyuruz karnımız tok gülerek.
Bakmışlar emeklinin dinmeyen gözyaşına Katkımız olsun denmiş ekmeğine aşına Elli kuruş düşüyor ayda her gün başına İki yüz elli gram alır mıyım patates Ya bu da olmasaydı şükür etmeli herkes.
Eliniz çok açıkmış var olun mübarekler Her sene emeklimiz kuruş ile zam bekler Elbet taşlar düşecek boş kalacak etekler Yeni artış bekleyip her gün ederiz bayram Sevinecek tek şey var asla yemedik haram.
Her gün bir sakız alıp şişirip patlatırız Dişimizle çıtlatıp düşmanı çatlatırız Tükürükler üretip günleri atlatırız Bunu reva görenler çok yaşayın sağ olun Cehennemin önünde bizim için dağ olun.
1100 lira maaş alan emekli aylık 24 lira zamlı alacakmış bu yıl, kendi maaşıma göre hesaplayınca ancak 15 lira fazla alacağımı gördüm.
VALLAHA HARİKASIN AFET HOCAM YÜREĞİNİZE SAĞLIK BİR KİŞİ YADA HÜKÜMET ANCAK BÖYLE İĞNELENİR VE REZİL EDİLİR YÜREĞİNİZE SAĞLIK
On beş lira zam yapmış maaşıma hükümet Nankör olmamak gerek alkışlayın bir zahmet Eli açık maşallah bu bize büyük nimet Yarım kilo et alır yeriz dörde bölerek Gece yatar uyuruz karnımız tok gülerek. ----------------
Daha ne diyeceksin hemşehrim? Daha ne diyeceksin? Adam olan anlar. Sahi ben ne dedim "ADAM" mı? Pardon boş bulundum. Orda adam var mıydı? Yüreğine sağlık...
Afet Hanım hadi ben size bir şey söyleyeyim ... Kafanızı hepten karıştırayım .. ........ Dünyada nüfus artmakta, insan azalmaktadır ... Bunun en tipik örneği de bizim ülkemizdir. İslami endeks sıralamasında bizim ülkemiz, dünya ülkeleri arasında 113. olmuş. Ben diyorum ki; bizim toplumun yüzde doksanı putçudur ve putlara tapmaktadır .. Allah esirgesin bütün insanları .. Ben de kendimi, hangi orana girdiğim konusunda sorguluyorum ... Bütün kalbimle söylüyorum bu böyle .. ............ Siz bu şiiri neden yazdınız sanıyorsunuz.. Toplum ve düzen putçu olduğu için ... ............ Allah putçukuktan ve putçulardan bütün insanları korusun .. Allah cümlemizi iman avcılarından korusun ... ............ Selam ve saygılar ... Gözüne acı yaş değmesin ... Şiir çıksın yoluna ...
torbada ne varsa o çıkar bahtımıza kadere razı olmalıyız desem inşallah yanlış olmaz. onu bunu bilmem emekli olunca insan bence özgür olarak çalışıyor veya yetiyorsa maaş dinlenip hayatını yaşıyor...Hele evde iki kişi emekli ise beş dönüm bostan Yan gel oğlum osman misali işi ayna oluyor...hele pinti emeklileri hiç sevmiyorum....vermiyor oğullarına kızlarına bankadan çıkarkene yankesiciler alıyor...
bakalım bende bir kaç ay sonra emekli olursam sizin gibi şiir yazacakmıyım...inşallah yazmamm
maşalara zam konuşu nada bir kelime etmek isterim...ben ekonomiden sorumlu bakan olmadığımdan taarfsız kalmayı düşünüyorum....
değerli Afet hocama diyorum ki takmayınız kafanıza sağlık olsun ..en büyük hazine sağlıktır Rabbim size sağlık versin para her zaman bulunur... Aklıma gelen bir sözle yorumumu noktalıyorum..... Para ile sadet olmaz Parasızda hiç bir halt olmaz...... Sizde haklısınız değerli hocam selam ve saygılarımla
Not :Bu yorum 4 üncü yorumum bilgisayar karıştırıyor bazen sil düzelt derken bu kadar yazabildim... sürti lisanım varsa af ola inşallah gelek aylarda maaşlarada yüksek zamlar gele......
mehmet ali unsal tarafından 1/7/2015 1:26:59 PM zamanında düzenlenmiştir.
Afet hanım iyi ki yazıyorsun bu yöntemle stres boşaltıyorsun yazamayanlar ne etsin. 2000 yılında emekli oldum ilk emekli maaşımı heyecanla beklerken karşıma 3000 tl ceza çıktı. sebep; 20 sene önce ödediğim bir primde 65 kuruş eksik yatırmışım 3000 tl olmuş.toplamda fazla ödediğimizi tevsik etmemize rağmen kuzu kuzu ödedik bu parayı. öte tarafta işim çok olacak çünkü muhataplar epeyi fazla:)) Yüreğin var olsun iyi ve güncel bir konuyu işlemişsin. Selam ve Dua ile...
Kalimeram bazen küfür edemiyorum diye üzülüyorum ama küfür etsem bu kadar rahatlayamazdım sanırım. Yazdıkça hırsım azalıyor, sevgiler güzel arkadaşım görüşmek dileğimle.
ONLAR NE YAZIK Kİ ÖYLE ÜSTADE. KENDİLERİNE GELİNCE KAZAN KAZAN BİZE GELİNCE ÇAY KAŞIĞI KADAR ANCAK. ONLARDA NE DÜŞÜNCE VAR NE DE İZAN. VAR MI YOK MU KENDİ ÇIKARLARI, ÖTEKİLER ONLARI PEK İLGİLENDİRMİYOR. BİR ZAMANLAR BENDE YAZMIŞTIM BİR ŞİİR. GÖNÜL SESİNİZ DİNMESİN. BİZ BÖYLEYİZ… Gün: Yirmi sekiz haziran; yıl: Bin dokuz yüz seksen sekiz, Amiri, memuru, odacısı ve bilcümle hepimiz, Saat on beş ajansını dinler iken pür dikkatle biz, Bir de ne görelim; söndü mutlarımız ah ı vah ile! Basın, Mezun; “değiştireceğiz gösterge tablosunu, Denk kılacağız zamla memurun, işçinin boy posunu,” Pek aşikâr; korktunuz. Körükler diye o enflasyonu! Gördük ki kırıldı a beyim, şevkimiz ah ı vah ile! Almadı aklım, havsalam; bunda ki bir bit yeniği var! Zira gaddar olamazdı bu erkân ı devlet bu kadar! Hiç tükenmez dertlerimiz, gün be gün mütemadi artar, İşte böyle ha bre kemeri sıkarız ah ı vah ile! Başvekilim; kılacaktın, kılamadın memnun memuru, Elim gam koydun, içine aldın da elinden süruru, Âşık mı, maşuk muyuz? Reva gördün sen bize bu kuru, Amaç; refaha ermek ise, çekeriz ah ı vah ile! Amma, ne mutlar besledik o günden varit artışına! Girdi diyorduk tamam, borçlarımız rana akışına. Dayanamadık bunca özlemimizi birden yakışına, Ve çıktı yine derdinden soluğumuz ah ı vah ile! Böyleyiz bizler bre beyim! Aldanırız mütemadiyen, Olmaz, düşünce bir bataklığa gel n/olur canım diyen. Bahtımız; bırakmaz borçlarımız peşimizi katiyen, Ya efem! İşte böyle hep sürünürüz ah ı vah ile! Bir resmi dairedenim; unvanım Muhasebe Şefi, El âlem çalar dem be dem, bense çalamam n/idem tefi. Her daim erk harcarım, devlet baba eyler oysa nefi, Gider dört duvar arasında ömrümüz ah ı vah ile! Anlatsak derdimizi, kabullenmez dağlar-taşlar, Önüne eğiktir gülmeyen gariban memurda başlar. Gelir iple çekercesine aybaşı dinmeden yaşlar, Bükülür borçtan borca giren belimiz ah ı vah ile! KÜÇÜK OZAN’IM; yazarım ben derdimizi içten içe, Akar gider onmayan ömrümüz durmadan hiçten hiçe, Ağlarız amiri, memuru vermeden sırrı hariçe, Ve küsmeden özge muta çakılırız ah ı vah ile! SAYGILARIMLA...
Siz 1988 de yazmışsınız, babam da 70 li yıllarda yazardı hala yazılıyor, eskiler de yoksulu kollamazdı şimdi de öyle değişen bir şey yok yani. Teşekkürler
verdikleri öyle küçük ki yağmur damlası içinde saklambaç oynasak bulamam ebelemek için. Zorla söylettiriyorlar sonra da kızıyorlar. ne verdin ki elime ne edeyim yüzüne derler, ne verdiler ki şiirin güzelini yazayım. Bir kaç konu daha var yenisi çıkmazsa daha yazmayayım diyorum.
Öncelikle Nice Ramazanlar diyerek başlıyorum sözlerime. Emekli ve maaş deyince bu konuda destanlar yazılsa azdır. Bildim bileli gelen her hükümet emekliyi bir an önce geldiği yere göndermek çabası içindedir. Haram haksız emeksiz kazanca madalya takan. Yıllardır yalnızca devlet israfıyla bir Türkiye daha inşa edilebilinecekken. Namussuz uğursuz onursuzun başından yağdırırken. Emekliye özellikle memur emeklisinin yetimine şu an itibarıyla üç pide bir kilo limon parasına bile denk düşmeyen bir ZAM k,i benim rahmetli babamdan aldığım yetim maaşının karşılığı üç ayda 21; 03 lira.Ya o emeğin alın terinin şerefli namuslu olmanın bedelini acımasızca ödeyen canlara ne demeli!
Ben artık hak adalet bırakın , ne kıyamete ne mahşere ne ilahi adalete inanmıyorum artık.
Milyarda bir de olsa bir kaç laf etmeme fırsat verdiğiniz için sonsuz Teşekkürlerimi yolluyorum selam ve esenlik dileklerimle.