Kıvrılıyor bak şu an içtenliğin haritası yüzümüzde; özümüz, g’öç tahtası...
Ne çok şey anlatır oysa denizin tuzu gözlerine.. Ne çok şiirdir dalgalar; ritim tutan ne varsa, evrilir suda avucunda tuttuğunca.. Bir yaşamak uğultusu gözelerinden dökülen...
Sözden geçilir bazen hep ya da hiç için belki.. Uzun bir yolun ardından köz’e varılır.. Yanmak.. Ne varsa yakmak işte varlığa dâir..
Kıstırdın mı kendini hiç meselâ yapayalnız bir koy’un ortasında Ya da sırf sana adanmış bir koynun nârında kaybedip özünü önce ve kaydedip hâfızana, olmanın tüm adımlarını özgürce koşabildin mi yokluğa?
İçindeki tûfâna teslim tüm biçimler.. Bütün mesele yanmakta; şöyle delicesine.. -ama arınmaktır bu bilesin- Aman ser verip sır vermeyesin!
Eşiğin kenarındasın işte.. Hepi topu bir arpa boyu yoldur arşınladığın.. Koca bir âlem dilersin de, incir çekirdeğine sığıverir özün!
Küçücük bir nokta nasıl da değiştirir yazgıyı: Ol dedi tanrı, öl değil!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Töz şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Töz şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Eşiğin kenarındasın işte.. Hepi topu bir arpa boyu yoldur arşınladığın.. Koca bir âlem dilersin de, incir çekirdeğine sığıverir özün!
kısaca şiirin özeti bu bölümdür diyebiliriz. Özlem hanım şiiri usta bir nakkaş zerafetiyle işlemiş. Kelimelerin kullanılış biçimi, şiirin bütünselliği , kelimelere yüklenen anlam boyutu her bir yanıyla/yönüyle kayda değer bir şiir.