Pürneşeler ağlasın, derde düşen baş değil Dünyada gülmek yalan, herkese kaygan zemin. Şirke sapık ivmeler, kimseye yoldaş değil Bunca hasım var iken asla olunmaz emin.
Bir tarafım gültekin, bir tarafım intikam Şüpheye ram, aldanıp kıbleyi görmez zekâm Nerde atim; kim acep, kimle yazılmış bekâm Tâmiri mümkün değil, yırtığı çok perdemin.
Aklımı çalmış fasık, zihnimi kin örseler Kan kusacak gözlerim, zulmeti bir görseler Eşrefi mâhlûkatım sözde, adım sorsalar Oysa ki; iblis imiş mahlası sergerdemin.
Emrolunan tâlimat, doğruya koşmak ise Rahmeti sağmak için haydi; gerek yok sise Aksine her gündemin, her emeğin hâdise Farkına var; er isen bahşedilen erdemin.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
EŞREF-İ MAHLÛKAT şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
EŞREF-İ MAHLÛKAT şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bizleri yoktan vareden azameti sonsuz Allah,(c.c) insanı en güzel biçim,surette yarattığını, yemin ederek K.Kerimde bildirmektedir.Bedensel ve ruhsal olarak en mükemmel,en seçkin,en mümtaz olan insan,"alemin gözbebeği" olarak addedilmekte. İlahi irade ile fıtraten böyle...
Bozulma,sapma,çirkinleşme,kısaca fıtratla savaşmayı sınav gereği,seçenekler arasına dahil eden Allah(c.c)ın, işaret ettiği yaşam biçimini tercih etmeyenlerin, korkunç bir aşağılanmaya maruz kalacaklarını yine kutsal kitabımızdan öğreniyoruz: "Sonrada onu aşağıların aşağısı olan 'esfel-i safilin'e indirdik"
Şiir,"Eşref" varlık olan insan yaşamından "Esfel" karelerin birkaçını göstermekte idi. Final ise yeniden fıtrata,en şerefli olmaya çağrıyı söylemekteydi.
Önemi sonsuz bir konu idi yine.selam saygı ile kutluyorum .
Önemli not: Elif'e Allah(c.c)dan uzun,hayırlı,huzurlu bir ömür diliyorum.
Hoş geldin hocam........ Yine çok güzel ve anlamlı dizelerle geldiniz Keyif aldım okurken Kalemin daim ilhamın bol olsun Yüreğine sağlık ____________________________________________Selamlar
Hocam iyice arayı açtınız artık bizimle. Şöyle bir baktım da tam bir ay önce eklemişsiniz bundan önce ki şiiri. Renkli kişiliğinizi aramıyor değiliz hani :)) İşin şakası bir yana alışılmışın dışında özenle kaleme alınmış, ibretlik nasihatler barındıran aruz kalıbıyla yazılmış şiirinizi gıptayla okudum. Arayı fazla uzatıp bu farklı lezzetten bizi mahrum etmeseniz ...
İşte hece işte işte ahenk. Bu şiire yorum yapmak biraz zor. İçine girmek için Ferhat gibi dağları delecek yürek ve keskin bir zeka gerek. Ve hocam kadar kelime haznenin geniş ve zengin olması gerek. Bu harika şiiri büyük bir zevkle okudum hoşçakalın saygılsr
Minos tarafından 10/15/2014 4:31:45 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bir tarafım gültekin, bir tarafım intikam Şüpheye ram, aldanıp kıbleyi görmez zekâm Nerde atim; kim acep, kimle yazılmış bekâm Tâmiri mümkün değil, yırtığı çok perdemin.
İşte anlatmak istediğim. Bu dörtlüğü okusun hece yazmak isteyenler. Anlamazlarsa hocama danışsınlar. Çok kaliteli eser hocam. eyvallah...
tebriklerim sonsuz...