Okuduğunuz şiir 19.8.2013 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
BENDEGÂN
Bir cani ruh soktular, saf beşerin koynuna Böyle mi emretti Hakk? Fıtrata ters düştü can. Çokça ağır bir vebâl, kim asacak boynuna? Düzlüğe çıkmak için yol bulamaz müslüman.
Çığlığı duysan vahim, belli ki bir sancı var Yön verecek örf kayıp, çevre örülmüş duvar Zulmete teslim iken dünya denen boş yuvar Elde kalan tek umut; uhrevi haslet cinân.
Ol ki; emek isteyen kutlu ve müşkül yolun Düsturu zıtlık değil; akl’ile, derdest olun Hakk’a hasım merciden fetva alan bir kulun Ömrü karanlık olur, ahreti feryat figân.
Onları yoldaş eden yolda kalır mutlaka Bizde bu yüzden bizar, yan yana gelmez yaka Beş duyumuz var fakat, hepsi de basmış faka Sözde inanmış zevat, aklı gezer lâmekân.
İnsafı yok, merdi yok zerre kadar kâfirin Ölmene bayram eder, onlara züldür dirin Dünyayı zindan eden kalbe bulaşmış kirin İçre yüzer ilkeler, içre yüzer bendegân.
Müf te’ i lün / fâ i lün / Müf te’ i lün / fâ i lün
18ağustos2013
Değere layık gören dostlara ve kurula şükranlarımla
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BENDEGÂN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BENDEGÂN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İşte bu yaaa... Üstadım, dostum, işte bu. Muhteşem bir şiir olmuş. Zeka, bilgi, ustalık, her güzellik bir araya gelmiş ve muhteşem bir şiir ortaya çıkmış. Üstadım en kalbi duygularımla tebrik ediyorum.
Bu güzelliği bizlerle paylaşan muhteşem gönül ve elleri yürekten selamlıyorum. Maksadımız İslamı yaşamak olsa dediğiniz gibi bu kadar ayrılık ve tefrika asla olmazdı. anlamadığım kurşunu atan ALLAHU EKBER diyor, kurşunu yiyen de ALLAHU EKBER diyor... Ayrıca bu güzelliği seçkiye layık gören seçki kuruluna da şükranlarımı arz ediyorum.
İnsanlığımızı sorgulama zamanı. AMA NEDENDİR BİLMEM DİYEMEYECEĞİM BİRİLERİ BUNDAN İNSANLIĞI ZORLAMA sonucunu çıkarıyor kolayca. Güzellik olacak hem de zorla olacak demek ister gibi. Kötüler kan gölünde boğulurken kendilerini de bu bataklığa sürüklemekteler.ÖNCE İNSAN OLMAK GEREK . Ondan sonra diğerlerine sıra gelmeli bence.. Yani ben Müslümanım demekte yetmiyor güzel insan olmaya , ben Hristiyanım demekte .Söz çok , konu derin ve dost şairim düşündüre düşündüre çok mesaj vermiş. Şiire kesti yüreğim okurken
Siteye üye olduğumdan beri sizi hep takip ediyorum. Bekliyordum sizden böyle bir şiir. Diyordum nasıl olur da böyle bir şair böyle bir meseleye duyarsız kalır? Fakat sabretmem, beklemem gerekiyormuş, gördüm. Sizi ayakta alkışlıyorum? En güzelini, en başarılısını, en anlamlısını yazdınız. Şair budur işte! Sizi okumaya devam edeceğim. Selam ve saygılar sunarım.
Okumakta biraz geç kalmışım. Kusuruma bakmayın lütfen.
Şimdi ben bu şiire nasıl yorum yapayım?
Harika, mükemmel, şahaser gibi tanımlamalar böyle bir eser için yeterli olur mu? Olmaz elbette ama başka bir şeyler yazabilmek için böyle şiirler yazabilecek kadar pişmiş olmak gerek. O da ben fakirde olmadığı için ancak ayağa kalkıyor ve alkışlıyorum.
''siz onların dinine girmedikçe onlar sizden razı olmazlar'' onlar ister içimizden olsun isterse dışarıdan hiç bir zaman razı olmayacaklar en iyi Müslüman ölü Müslümandır düşüncesi bir kere yer etmiş kalplerine kafalarına
onlardan medet beklemem de Rabbim bizleri bir eylesin oyuna gelenlerden etmesin rıza istikametinde yol aldırsın
dünyanın hali malum İslam dünyası bölük pörçük ve bin bir gaile açmış başına
içerik olarak da ve şekil olarak da harika bir şiir okudum
İnsafı yok, merdi yok zerre kadar kâfirin Ölmene bayram eder, onlara züldür dirin Dünyayı zindan eden kalbe bulaşmış kirin İçre yüzer ilkeler, içre yüzer bendegân.
Süper güne düsen güzel şiiri kutluyorrum.Tebrikler.Selam ve saygılar...
Onları yoldaş eden yolda kalır mutlaka Bizde bu yüzden bizar, yan yana gelmez yaka Beş duyumuz var fakat, hepsi de basmış faka Sözde inanmış zevat, aklı gezer lâmekân.
Yine güne güzel bir eser düşmüş şairini tebrik ediyorum, zengin içeriği ile haz veren bir şiirdi saygı ve selamlar.
Ol ki; emek isteyen kutlu ve müşkül yolun Düsturu zıtlık değil; akl’ile, derdest olun Hakk’a hasım merciden fetva alan bir kulun Ömrü karanlık olur, ahreti feryat figân.
Okdukça insanın içini ürperten çok anlamlı dizeler.yürek derya ,kalem yetkin olunca başka türlüsü beklenmez zaten var olan başarılarınızın devamını dileklerimle tebrik ediyorum.selam saygımla.
İnsafı yok, merdi yok zerre kadar kâfirin Ölmene bayram eder, onlara züldür dirin Dünyayı zindan eden kalbe bulaşmış kirin İçre yüzer ilkeler, içre yüzer bendegân.
Güne gelmeyi hak eden bu manidar dizelerinizi kutluyorum efendim, harikaydı... Gönül dolusu tebriklerim ve saygımla...
Müslüman Akıllı bilimsel birbirine tutkun olmalı, Başka çare yok el birliği içinde huzur ve barışı bulmalı. Tüm gayreti ile uzay bilimini eline geçirip,idareyi almalı, Düzlüğü çıkmak için Bir Lider etrafında toplanmalı Müslüman. HakanKURTARAN Yüreğinize sağlık. Saygıyla ...
Emek ve şiiri ciddiye almanın bir sonucudur güne düşüp, yakışmak... Aruz öldü diyenlere inat, güzelim Türkçe ile de aruz şiiri yazılabildiğinin işte ispatı... * Öğütçü yanı ağır basan, hakikati haykıran dizelerdi... İç-dış muhasebesi, dışa vurumda kırbaçlaşan mısralar. * Tebrikler... Teşekkürler...
ustam ben bu güzelliği gün içinde kaçırmışım gönülden alkışlıyorum ozan yüreğini usta kalemini her dem saygımla mevlam insan yanımızı unutturmaya her dem hatırlata
Usta kalemi okumak keyif verdi yüreği kalemi ayakta alkışlıyorum Yüreğine kalemine sağlık üstadım Yürek sesin susmasın, __________________________________________________________Saygılar selamlar usta kaleme
Aruzdan fazla anlamasam da, günümüz Türkçesiyle bir içimlik su olmuş. Yeni aruzun Ziyası diyesim geldi. Tebrik ve takdirlerimi sunarım Ziya Ağama. Selam ve saygılarımla.
Hecenin usta şairinden arada bir aruz okumak ne güzel..şiirin ses olarak en fazla duyulduğu aruz ölçüsüyle şiir yazmak(yazabilmek) her babayiğidin kârı olmasa gerek..(gerçi yazmayı tercih etmemeyi dışarıda tutmak gerekir;çünkü bu tarzı bilmeyen,sevmeyen,ya da yazmayı istemeyen yazamıyor anlamına gelmez.)
Ben sadece bir beyit yazmıştım,deneme babında,aruz yazmaya aşina olmadığım için epey zorlanmıştım..sizi bu yüzden tebrik ediyorum ağabey,kadim edebiyatımızın kadim ölçüsüne değer verdiğiniz için...
İnsafı yok, merdi yok zerre kadar kâfirin Ölmene bayram eder, onlara züldür dirin Dünyayı zindan eden kalbe bulaşmış kirin İçre yüzer ilkeler, içre yüzer bendegân.
senin takıntıların olmadığını biliyorum abi de gene yazmadan edemeyeceğim. bu böceklemeleri yapan her kim ise böcekleri neye göre veriyor merak ediyorum. güne düşmesi lazım iken böcek dahi almamış garip
Kisbesi var Müslüman koynunda haçı gizli İnanmış görünse de kendisi iki yüzlü Hak adalet arama haksızlık sazlı sözlü Kabul etmez bunların ölüsün kevn-ü mekan...diyesim geldi
Onları yoldaş eden yolda kalır mutlaka Bizde bu yüzden bizar, yan yana gelmez yaka Beş duyumuz var fakat, hepsi de basmış faka Sözde inanmış zevat, aklı gezer lâmekân.
İnsafı yok, merdi yok zerre kadar kâfirin Ölmene bayram eder, onlara züldür dirin Dünyayı zindan eden kalbe bulaşmış kirin İçre yüzer ilkeler, içre yüzer bendegân.
Çok güzel olmuş kaleminizi alkışlıyorum selamlar............
Şiir zaten tema olarak güzel o ayrı, ama ben bu lisanı çok seviyorum. Bu kelime bilgisi, bu kadar güzel kelimeler kullanabilmek lisanı, daha başlıkta çarpıyor insanı, var olsun kaleminiz.
Üstadım, dostum, işte bu.
Muhteşem bir şiir olmuş.
Zeka, bilgi, ustalık, her güzellik bir araya gelmiş ve muhteşem bir şiir ortaya çıkmış.
Üstadım en kalbi duygularımla tebrik ediyorum.