Okuduğunuz şiir 11.9.2016 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
FAKİR
Kurulsun artık yeter, Hakk’a tâbi bir nizam Mâlûm köyde keyifler tıkır tıkır değildir. Fukaranın derdine her gün zam üstüne zam Aşsız susuz yaşamak, asla şükür değildir.
Kimisinin üstünde renkli renkli abalar Kimisinin altında milyarlık arabalar Zalimin dükkânında çalışan marabalar Mazluma yan bakması hakça fikir değildir.
Rahmetten uzak gönül çatışınca kışlarla Kurağa düşen beyin yatar kalkar düşlerle Türlü zıkkımı yeyip gayri meşru işlerle Haşr-u neşr olan insan saf ve bakir değildir.
Şen şakrak dolaşanın içi bize gizse de İnsanlıktır ederi, görüntüsü ezse de Çevresinden çekinip utanarak gezse de Yamalı libas giyen bizce hakir değildir.
Adalet mefhumudur, her tür takdire şayan Üstün değil üstünlük taslayarak yaşayan Nice peygamber çoban idi, tarihte ayan Malı mülkü olmayan aciz fakir değildir.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
FAKİR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
FAKİR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Paraya tamah olan benim kulum değil dir.fakire EL uzatan peygamber ummetidir.Rabbim bizi merhametli vijdanli hayir seven kullarindan eylesin. Güzel siirleriniz daima olsun .kaleminiz susmasın .saygılar selamlarımla 😊
Paraya tamah olan benim kulum değil dir.fakire EL uzatan peygamber ummetidir.Rabbim bizi merhametli vijdanli hayir seven kullarindan eylesin. Güzel siirleriniz daima olsun .kaleminiz susmasın .saygılar selamlarımla 😊
o güzel yüreğin dert görmesin sayın ve değerli hocam. fakiri insan görmeyen yaratılmışlar var hocam dediğin gibi. Bilmezler ki allah ın huzuruna çıkarken zengin fakirden daha acınacak durumda.bilmezlerki bu dünyada mal ile para ile böbürlenerek fakiri aşağalayan fakirleri yok sayanlar cennete fakir olanlardan 500 sene sonra girecekler.tabiki dünyada kendilerine verilen malın paranın hesabını verebilirlerse. bayramınız mübarek olsun. Yüreğin dert görmesin hocam.saygılar......
belmando tarafından 9/12/2016 11:06:15 AM zamanında düzenlenmiştir.
belmando tarafından 9/12/2016 11:06:50 AM zamanında düzenlenmiştir.
Adalet mefhumudur, her tür takdire şayan Üstün değil üstünlük taslayarak yaşayan Nice peygamber çoban idi, tarihte ayan Malı mülkü olmayan aciz fakir değildir.
''İmandır o cevher ki İlahi ne büyüktür. İmansız olan paslı yürek sinede yüktür!'' Akif ne güzel demiş. Zenginliğin bittiği yerde başladığı asıl yerde yürektir vesselam...
Adım Reşit sen söyle, sen işit. Düzen bozuk, nizam bozuk olursa , hak hukuk unutulur millet gaflet uykusundan Uyanmazsa bilen bildiğini okur. Hak verilmez alınır hocam önce almayı öğrenmek lazım. Hoşça kalın hayırlı bayramlar hoşça kalın