13 Eylül cuma günü dünyaya teşrif eden yeğenim Elif’e;
Cum’a vakti ılık bir yel fısıldarken kulağıma Sanki coşkun yüreğime nazikçe bir el dokunur. Minnetle selâm dururken, müjde veren ulağıma Uzaklardan aramıza gelenin ismi okunur.
Kutlu adıyla müsemma, bu vuslata Elif dendi Şefâat Ahmedi Mim’den, kutsiyeti Elif’tendi Gelir gelmez bu dünyaya ağlamış hanımefendi Kimim, nerdeyim? Der gibi, kalabalığa bakınır.
İlk aklına gelen soru; ne işiniz var başımda? Şimdiden usandırmayın, şu bir saatlik yaşımda Gördünüz ya kusurum yok, ne gözümde ne kaşımda Ara sıra yüz ekşitip, yoğun ilgiden yakınır.
Bakışından anlaşılan, sözü var; annebabaya Siz yanımda olun yeter, kimse girmesin araya Dünyanın güzellikleri, dizilse bir bir sıraya Yine de gözlerim sizden uzak durmaktan sakınır.
Minnettârım ömür boyu, beni doğuran anneme Dokuz ay yavrusu için çile çeken birtaneme Şüphesiz ve de riyasız, taht kurdu gönülhaneme Sana muhtaç bu toy evlât, seni kırmaktan çekinir.
-
Duamız sanadır Elif, Hakk lütuf sağsın üstüne Güneşli ve mutlu günler, daima doğsun üstüne Güvenme hiç güzelliğe, ne boyuna ne büstüne İnançlı ruh âhirette Kevser Nehri’nde yıkanır.
16eylül2013 m.ziya dinç
Dua ve güzel temennilerini esirgemeyen dostlara kalbi şükranlarımla
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ELİF şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ELİF şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevgi ile büyüsün Elif Bebek. Adı gibi dik başlı ve dosdoğru olacağını biliyorum. Çünkü kızım Elif Dijle de aynen öyle... Şiir de harikaydı yine... Saygılarımla üstadım.
Elif hoş gelmiş şiirle kulağına okunan dua ile..Analı babalı büyüsün bahtı açık olsun...Rabbim sevdikleri ile birlikte sağlıklı uzun ömürler nasip etsin..Tebrik ederim saygılarımla hocam..
ne güzel bir isimdir ki her anlamıyla bende ayrı bir değeri vardır... naif yüreğin güzellikler içinde anlatmış bize Elifi ismiyle çok yaşasın Elif bebecik sizler de inşallah hep mutluluklarını görünüz ve alkışladım koca yürekli ustam muazzam şiirini
Cuma günü; ne güzel birgünde merhaba demiş dünyaya, ne güzel birgünde ayrılmış o alemden... Ağlıyor ki ayrı düştü ana yurdundan... İşte tüm hayatımız boyunca kirleniriz bu dünyada, amma gayemiz doğduğumuz gün gibi tertemiz pir-u pak olarak dönebilmektir... Düşünmeli ki, bir ülema bile yaşadığı hayatta ameline güvenemiyor ve sürekli ağlıyor...Çünkü emin değil o doğduğu gün kadar temizlendi mi? nefsinden arındı mı?...Amma velakin sözün sırasıdır diye düşünüyorum...Kendi kendine sürekli ben doğruluktan şaşmam ben şöyleyim ben böyleyim diyen şahışlar...Aynaya basiretle bakında ne kadar kirli olduğunuzu görün ...Görün ki, oturup kendi halinize ağlayın.....
Neyse biz Elif,e bakalım...Rab bim ismiyle analı, babalı büyütsün... Dedim ya ne kadar güzel günde dünyaya gelmiş; Ademin yaratılışı ona ruh verildiği gün...Hatta Hz Adem , Hz Havvaya kavuşmak için dua ederde en son aklına gelen isimler üzre dua eder ve duası kabul olur amma o gün işte, o duanın kabul olduğu gün de cuma günüdür...Hz Yunusun balığın içinden kurtulması, nuh tufanının son bulduğu gün...Hatta kıyametin bile cuma günü akşam saatlerinde kopacak olması...O yüzden akşam namazı çabuk kılınır...
Allah C.C. yavruya hayırlı ömür, ana-babaya huzur ve sıhhat, yuvaya saadet versit kat kat.. Bu güzelliği, güzel bir şiir ile taçlandıran Ziya Bey Kardeşimi tebrik ediyor, selâmet diliyorum.
Duamız sanadır Elif, Hakk lütuf sağsın üstüne Güneşli ve mutlu günler, daima doğsun üstüne Güvenme hiç güzelliğe, ne boyuna ne büstüne İnançlı ruh âhirette Kevser Nehri’nde yıkanır.
Hayata merhaba diyen Elif bebkle Kuranın ilk harfie lif arasına ustaca kurulan ilahi bağlantıya Hayran oldum hocam size ve küçük elife hayırlı bir Ömür ve huzurlu bir yaşaam dilerim
Minos tarafından 9/17/2013 10:06:24 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bakışından anlaşılan, sözü var; anne babaya Siz yanımda olun yeter, kimse girmesin araya Dünyanın güzellikleri, dizilse bir bir sıraya Yine de gözlerim sizden uzak durmaktan sakınır.
Minnettârım ömür boyu, beni doğuran anneme Dokuz ay yavrusu için çile çeken birtaneme Şüphesiz ve de riyasız, taht kurdu gönülhaneme Sana muhtaç bu toy evlât, seni kırmaktan çekinir.
-
Duamız sanadır Elif, Hakk lütuf sağsın üstüne Güneşli ve mutlu günler, daima doğsun üstüne Güvenme hiç güzelliğe, ne boyuna ne büstüne İnançlı ruh âhirette Kevser Nehri’nde yıkanır.
Yüreğine sağlık.Allah uzun ömürler versin selamlar.........
ve böyle bir kalemin yiğeni olduğu için gururla bakar güzel gözleri ile dünyaya...
cennet kokulu yavrunun bahtı talihi açık olsun..acı hüzün gam hiç ugramasın.. ayağının altındaki çakıl taneleri ufalanıp kuma dönüşsün inşallah...
nice şiirlerinize...
selam olsun efendim saygılarımla
bebeklerin gıdıklarındaki koku cennet kokusudur.. benim yerimede bir nefes çeker misiniz :))) bebek kokusu gibi yok üstadım... ben bir an önce babaanne oluyum en iyisi :)