Vurmayın kuşlarımı Almayın uçma hakkımı Ölümler giydirmeyin esbabıma Adım henüz yeni taze konulmuşken…
Sarılsın ayazlar tenime aldırmam ben Kefen kadar değil mi zaten beyaz kundaklar Ninnilerde derin savaş sesleri Sevişmelerin görüntüsü ve bebekliğim…
Serin olur her yer sonbahar açarken Her patlayan mayın bir gelincik öldürür Anaların ellerinde diline kına yaktığı o yanık türküler Ben bir eşeğin heybesinde emzirildim…
Koyun koyuna yattı yer ve toprak Yer toprak …..yer toprak her şeyi İçinde bir dolu insan daha ben en bebektim sonuçta Kum dolusu fırtınalarda kokladım işte tüm leşleri…
Henüz oyuncaklarım yokken kokladım otları Çimenler çıplak ayaklarıma ayakkabı Kabına sığmayan bir dünya Sınırları tek çizilmeyen yerdi uçurtmaları uçurmayı planladığım gök Onu da demirden kuşlar kesti ikiye Bana kalan tek şey yağmur sonrası kör olası ebem.. Ebem kuşağı…
Doğarken topal kalmış sanki ay Gözümde bir rahimden çıkarken kan bulaşığı Dışarıda bir dolu kuru gürültü Hadi kucağına alda salla salla da büyüt beni dünya…
Ben doğarken güneş karşıda Bacakları arasındaymışım kara saçlı ölü bir kadının Keçi sütü beni emzirmiş Dizlerim daha dikilmeden süründüğüm yeri öpmüşüm Nasırlı yüreğim o zamandan kahverenginde…
Tek ve aziz hep beyaz mermer taşlı mezarlar Ve tanrılar neden sınar ki çocukları savaşlarda Kırlangıçlar bile rüzgara ilahi kanat çırparken Şu mevsimde bile yeni açan kır çiçeğinde bir dolu koku sunarken…
Ya şems ol yaşamak adına Ya yağmur ol insan… insan…oğluna Ya rahmet bırak Ya da karışma toprağın bereketine…
Ay doğduğunda da açar çiğdem Çay kenarında en güzel neyler büyür İçinde suyun toprağa karışmış yosunlu tılsımı Bir nefes iki saniye aşk ve dünya…
Öldüğümde bir ot büyütmek göğsümde Tüm yıldızları uçurtma yapıp kendime Saatleri öylesine paralelce kendine bırakıp Bir kış ortası güneyindeki Afrika’da ısıtmak kemiklerimi…
İnsanlık yazıtları bana yazmak kalmasın Ben beyaz bir mermer isterim taştan Topraktan geldim neslime Beyaz bir kundak isterim tepemde uçan kuşlara,,, Arkamda kuşaklar…büyüseydim eğer … Bir buğdayın tanesi gibi rüzgarda sallanırdım Salıncaksız ve zamansız En azından rahmimden çıkmadan ölmezdim
İşte bu yüzden…
Vurmayın kuşlarımı Almayın uçma hakkımı Ölümler giydirmeyin esbabıma Adım henüz yeni taze konulmuşken…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
kuşlar ve çocuklar.... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
kuşlar ve çocuklar.... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
griptim yorumlara gelemedim
Nekaaaaaa güzeldi şiir ve okurken acı oldu içim
Tebrikler sevgiler yüreğne ablam..