Gam yüklü gönülde dinmez âh-u zâr Umut tükendikçe geceler uzar Göz kırpmaya görsün yalancı bahar Güneş köz bıraksa, coşuyor insan.
Kabarsa gönlünde azıcık deniz Fetvası hazırdır; "Âh çekmek câiz!" Canlılar içinde en zayıf, âciz Haline bir baksa şaşıyor insan.
İster tonla olsun ister üç ölçek Her derde dermanın varlığı gerçek Dağ çıksa önüne yüceden yüksek Gafletten uzaksa aşıyor insan.
Kârun vazgeçmezken "han" tapusundan Yunus’lar yontulur kul yapısından Girse "destûr" deyip, sır kapısından Aşkla yola çıksa; pişiyor insan.
Ne mutlu pâk ise "kalp" denen hânen Akleden zikreder, yükselir mânen Sıratı geçerken, bil ki, îmânen; Zindeyse, çevikse koşuyor insan! İnsan bu! Haline şaşıyor insan...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İNSAN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İNSAN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hz İbrahimin yanında ne zaman cehennem sözü olsa çok şeyler düşünür ve durmadan ah vah ederdi...Onun için Hz İbrahime "evvah" denir di... Yani çok üzülür, sızlar ah vah ederdi ama çok halimdi Hz İbrahim aleyhısselam .... Ayet der ki; "" İnne ibrahime la evvahun halim""...
Ve son peygamber Hz Muhammed s.a.v o da çok üzülür, inlerdi...Çünkü o hakikatleri bilir ve gaflette olan insanlar için, ümmeti için üzülüyordu... Yani üzüldüğün konuya göre ağlamak ve ah çekmek haktır...Amma velakin boş işler için ALLAH taalanın verdiği büyük nimet olan "aklı" yormak bile hak değildir... Çünkü herşeyin sigası var...Verdiğim aklı neye yordun?...Ya nefesi nereye harcadın?...Sana tertemiz kalp verdim, neden onu kirlettin, hatta o kadar kirlettin ki, sana bu kadar kıymetli verdiğimiz bu kalbi tutup şeytana teslim ettin...Bunları sana vereni ne de çabuk unuttun... İnsan öyle namkör öyle vefasızdır ki, onlardan olmamak kurtuluştur böylesi bir zamanda...
Düşünmek lazım, misal; şimdi bir arkadaş beni yemeğe davet etse, yedirdi, , içirdi diye ona diz boyu yalakalık iltifat v.b şeyler...Vay efendim vay...Hani nerde şükür? o lokmaları sana yutmayı nasip edene, hani nerde vefa? o davete gitmek için sana ayak verene....Getirene çok iltifat ederiz amma, onu asıl göndereni, nasip edeni hatırlamayız bile... ALLAH taala neml sursınde der ki; "ne kadar az tezekkur ediyorsunuz"... ALLAH taalanın her kelamı doğru ve sabittir... İnsanı topraktan halk eden ruh veren "O" dur...Onun için "O" bizi bizden daha iyi bilir... Sıddıkler olduğunu, inananlar olduğunu da ALLAH taala söylüyor...Öyleyse kalbimizi temizleyip inanmışlardan ve doğru yolda olmaya gayret etmemiz gerekiyor...
Bir veliye sormuşlar; deli kimdir diye?... Veli der ki; attığı her adımda ALLAH taalayı anmayan delidir....
Et bayramı olarak değilde, Hz İbrahimin Allah taalaya verdiği söz üzre oğlu İsmailden bile vazgeçiş ve sadakat mevzusunun idraki ile, tüm cümle müslüman aleminin "Hac bayramı" Kurban bayramı mübarek olsun... Selamlar, saygılarımla...
ÜNSÜZ ŞAİR... tarafından 10/4/2014 4:13:57 PM zamanında düzenlenmiştir.
Daim olsun kaleminiz.
Hayırlı Cumalar.
Sağlıcakla.