Okuduğunuz şiir 28.8.2014 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
kimse tamamlanmadı. yarısı döndüğünde...
bir iki dediğinde bekleseydim gelmeseydim. suçludur heyecanın telaşı…
susmayı öğrettiğin yokmuşların arasında hatırlarken yüreğin en ince yerinden kopuyor sözün gücünü düşürüyor dilin … ağlama benden. ağlayamam…
vedaların sırtından kazandım şehrimi. üzülmesin ahların ücralarına sorsan sıkıdır korkar nazardan -hüznünün zaferi - içine sorsan tanımam der yalanı…
sızlamasın duyacakların sonranda arabesk şarkıların kaçını hiçle aldattığım da çok -günah örttüm üzerime- alışmışlığım bırakmıyor söyletme dahalarımı. yorgunluk bu…
ki şimdi nerdeyimi arıyorsun -o uçurum ucunda buluştuğum acısı siyahlarından tanınan pişmanların yüzüne yüz ekleyen sessizlerin sarmaş dolaş yoldaşıyım- arama.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
kimse tamamlanmadı. yarısı döndüğünde... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
kimse tamamlanmadı. yarısı döndüğünde... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiir derken neden sözeder insanlar? Eskisi gibi kafiyeli, uyaklı, vezinli manzumeler mi? Hayır elbette..
Şiir derken öncelikli olarak belirtilmesi gereken şey artık manzumelerden sözedilmediğidir. Modern şiirden, modern insanın haleti ruhiyesini yansıtan şiirden söz ediyoruz artık. Serbest, sınırsız ve uçarı..
Modern şiir varlığı, hayatı, içinde bulunduğu toplumu ve dolayımında gezindiği yaşamı manzum bir şekille ifade edilmesi anlamını taşımıyor artık, aynı zamanda modern şair de varolanı olduğu gibi ifade edemediğinin ; edemeyeceğinin ve hayatın hızına yetişemediğinin, dolayısıyla sürekli ıskaladığının farkına varmıştır, bu yüzden eldekini yeniden üretmek zorundadır, bu durum bir tekrar gibi olmakla birlikte aslında aslından değişik yeni ve yıpranmış, yıprandıkça kadim olduğu da gözden kaçmayan bir şeydir...
Düşünceyi, hayal dünyasını, şairinin iç alemni temsil eden imge ile görünmeyeni görmeye ve göstermeye çalışır, hatta görünenin de ötesinden bakarak ve onu kelimelerle ete kemiğe bürüyerek göstermeye çalışır. Çünkü artık şiir bir araçtır. Meçhul olanı malum kılmaya yaran bir araç....
Modern şiir insanın kendisine abanmasıdır. Tek ve asıl işlevi iletişim olan dili insanı dolayladığı için eleştirirken eğretileme yoluyla insanı iki kez dolaylar, insanı yok ederek var eder. Şiir müyhiş bir dönüşüm yaşamaktadır günümüzde. Bunun tek nedeni de insanın kendi köklerinden kopartılmış, yaşadığı habitata yabancılaştırılmış olması.
Yoksa ne şiir bir dildir, ne de dil bir şiir. Yaşadığı yabancılık yüünden dehşete düşen insanın doğal olmayarak doğal olmaya çabalamasının sonucudur;şiirin önce dil olmayarak varolması daha sonra da şiir olmayarak şiir olmaya çabalaması hep bu yüzdendir..
(Hanııımmm çay getiirr!!!! çayım bitti yazamıyorum..)
Selam ile kardeşim..
LaEdry tarafından 8/29/2014 6:33:41 PM zamanında düzenlenmiştir.
Kıyamsız duran acının, hüznün , kederin şiiri...Öylesine derin dehlizlerden akıp gelmiş ki...
Sabır derim yine de sevgili can arkadaşım, üstadım, yoldaşım, dostum bitanecik şairim Sabır
Hangimiz sınanmamışız ki elemle hangimiz gün gelip sevincin en göz bebeğinden vurulmamışız keder tetiğiyle aniden...Yine yine kaç kaz uyandık ölmelere, ölmeler sonrası yaşamalara, vazgeçmelere, başlamalara, sonrala..yine yine yine yine yine... hayat diyorlar adına işte ötesi yok..
Ben desem ki benim oldu bu şiir ki öyle derler ya zaten artık şarinden çıkmıştır..aldım gidiyorum... ana sayfada şiirsiz kalsın hıh :))
Canımmmmmmmm çok sevgimle ve saygımla gül yüreğine.Dilerim acıdan, kederden bir ömür uzak olur, dilerim şiirlerde kalır bütün elemler.
Selam ve kalbi sevgimle kıymetlim yüreğine. Allahıma emanetsin erguvan kadın :))
uzayacakmış gibi başlanır pat diye o incecik ip kesilir hazırlıksız -ilaçsız- olunur genelde ve etraftakiler iyilik niyetiyle soğan falan deneyince hastalıklarına bir de koku musallat olur…
Buyuk yorgunluk"
Seytanin fisildadigi
Benim goremedigim
Gosteremedigim
Kocaman bir ucurum burasi.
O kara gozlerinde dinlenmek ne guzel
Ve ne ilahi bir siir bu
Iyi ki m sin....