Okuduğunuz şiir 23.12.2015 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
ziyan ağırdır...
günün boyundan günün enine aynı şarkıyla -belki- gezip kaybolduğumuz renklerinde hanginiz mutlu hanginiz mutsuz bulamam… ki iz bilmişken söz ışığıyla.
belki bazı sesleri uzağa çok uzağa kaldırmalı. gösterilse bir yer ayrılsa.
gördüğüm verilmiş birkaç çift sözün altındayken yaşımız ah edişlerimiz diz büker el açar da geleceğe bağlar bel. varsın bağlasın bağır bağır hıçkırsın varsın kesik kesik diyebilirim demişimdir.
dünya da savmış sırasını seneler duraktayken dolmuş gecelerimiz -yanılıp güvenen güvenip yanılan yar arar yaraya döner kanayan- arayıp döneceğiz elbet…
oyuklarında insan biriktiren dünya savmış sırasını... -gelmiş sıramız- diyecekken haydi bekleriz niye.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ziyan ağırdır... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ziyan ağırdır... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İnanıyorum, bittiği gibi bu şiirin yüreğinde okyanuslar biriktiren nefesler var; umudu biriktirip yüreklerinde uyananlar var öylece.. Oyuklarına dünyanın, çiçek ekip çiçek serpecekler var..
Bakarsın ya onlardanızdır ya da onlardan olanlara sebeb olanlarızdır..
İnan ki şiir çok ömürlü olmasa da bende ve kâlbim çok ömürlük olmasa da bitmiyor sevişim bir şeyleri. Ve bitmiyor yüreğimin güzele inanmak niyeti..
Anneleri ümit ederken görmek gözlerime iyi geliyor.
Gönül, hissetmekten vazgeçmemeli..
Çaya oturacağım bu yorgun günlerin yüzüne güzelliğine ve birgün, illâ ki dediklerimi nemli nemli parçalı bulutlu dinleyerek..iyi diyelim iyi olsun hep..
Çünkü olacak olanlar çok var ve yine çünkü öylesiniz... Gözlerimin göreni gördüğünde inatlaşması hep bundan. İyi bak ben doğru gör ben yanlış okuma yine ben...
Ki siz çok güzellerin daha çok mutlu etmesi beni bizi... 'Bitmesin hadi''
Günlerin ömrün ferah olsun benim güzel kardeşim. Ve tabi sevgimle...
"Beklerken yine bir şiirin altında denmiştir Ne varsa insanın içindeki şiirin içindedir.
Kim gözlerini dışarıya dikerse beyhude bir bekleyişe sürgün edecektir kendisini. Kendine dönmeli insan, içine, içinin içine. İçininin içindeki için en derinine..
İşte bu yüzden buradayım galiba ben de; içimin içindeki sessizliği duyabilirim umuduyla.
Bu şiir yerin çekimini yitirmiş olduğunun; bırakılmış ama düşmemiş olduğunun, kentin ıssız evlerin boş olduğunu duyumsayan korkuya kapılmış soğuk bir ıssızlığın sessiz yadelin korkuya kapılmasına sebep olmuşluğun içselleşmiş halidir. Dönüp cümlemi yeniden okusam mutlak manasız ama manidar bir şeyler çıkacaktır...."
bekleriz işte acılardan yürümek için ters istikamete yol yok başka kimi bir ağaç gölgesinde kimi gölge olmuş birisine kimi kendiyle kimi kendisiz beter den öte beter vardır diye şükür niyetleriyle bekleyerek yürüyeceğiz ...
Canım benim her zaman ki gibi çok güzeldin. Nerede olduğumuzu acı soluğuyla hissettirdin.
belki bazı sesleri uzağa çok uzağa kaldırmalı. gösterilse bir yer ayrılsa. evet bencede bazı sesleri uzağa kaldırılmalı ...gözden gönülden ırak olması adına...ve şiir güne hakkı ile gelmiş kutlarım sizi şair kaleminiz hep varolsun saygılarımla zaralıcan
Giriş kapısında çıkartılmış ayakkabılar geldi aklıma, hani uçları eşiğe dönük olmalıymış. Hemen gitmesin diye gelenler..
Biz ne zaman geldik biliyoruz. Gideceğimizde kesin. Zamanımız dar. Zaman nedir ki. Biz neredeyiz. Bir daha gelmemek üzere gideceğiz. Ne zaman. Zaman nedir ki !
Hiç duymamıştım bunu ve şimdi düşündüm sayende. Madem hal öyleyse ki evet çıkartılmış ayakkabıların uçları hep kapı eşiğine dönüktür de biz -sözde- düzeltmek için ters çeviriyoruz. Olmamalıymış meğer. Yapmamalıyım bir daha...
''ne zaman... zaman nedir ki!... üzere gideceğiz.''