yeniden aynı denizde rastgelen rastgelen iki kumral balık ve mutlak şöyledir ilk ismi tanrı’nın :yalnızlık ama siz şiir dizersiniz iki balığın hikayesidir aslında anlatmak istediğiniz uğultulu bir akşam alır götürür sizi
şimdi bir çocuk olabildiğinizce uzaksınız haksız terkisinde bir zamanın sizi geçmişle avutan ve evler geçer ellerinizden yeni evler renkli evler işte evler gibi bir şeyler geçer evler... solgun bakıyor yüzünüze yorgunsunuz, sulara katmaktan maviyi uykunuzda savurduğunuz rüzgâr hangi yaşınızın inceliği?
ıssız bir köyün hüznüyle gözlerinde keşkek döver kadınlarınız bir pişmanlığı tutsak eder gibi ve yüzleri sığdır, alacadır kalkar yüzlerine gömülürsünüz aynalara bakarken ansızın
şimdi bir çocuk olabildiğinizce uzaksınız haksız terkisinde bir zamanın ve bir şeyler ararsınız tire’de bir lalengi gecesinde bir şey ler karanlık mı? hayır! :göğsünüze bir baba çizdiniz gördüm şiirim de gördü ayrılık mı? :kimse bilmiyor bir tek adı kaldı tanrı’nın...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İki Kumral Balık şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İki Kumral Balık şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Irmak kardeşim nasıl güzeldi hikaye yada şiir...Yorum da öyle...Koskoca bir yaşam sığmıştı dar bir alana usta kalemden..İki güzel yürekli kardeşimi saygı ile selamlıyorum ...Tebrik ederim...
bir yürekten başka yüreğe akan ne güzel dizelerdi ırmak... Yazanada yazdıranada çok teşekkürler ki ırmaktan böyle güzel bir şiir okuttu bize.. Her daim sevgim saygımla...
Bugün kederliydim biraz, biraz sessiz hıçkırıklarımı duyuyordum, biraz nemliydi gözlerim
sonra bu şiiri okudum, ilk önce gün boyunca biriktirdiğim hıçkırıklarımı azat ettim, aktılar yanak çukurlarıma hızla... Sonra hep gülümsedim. Her dizesi bendim... Ve dedim ki kendime hayatımla ilgili çoğu "dostum" dediğim insanın çözemediği şifreleri Irmak biliyor ve düşündüm, şiir öyle etkili bir duygu aktarımı ki, yüz yüze gelmeye gerek duymaksızın birleştiriyor yürekleri, dostça.
Yalnızlık...
Kutsanmış geceler biriktiriyor bende her gün ve bugün de öyle başladım güne, kendimi yalnız hissederek... Bitmedi bu yalnızlık, döşedik zamana ağır işçiler gibi...
Uykumda rüzgarları savuruyorum, çocukluğumdan kalma bir telaş sarıyor ruhumu sonra bakıyorum her yerde fırtına sessizliği... Sonra "keşkek" döven kadınların, anamın, nenemin gamlı bakışları yerleşiyor yüreğime. Memleketimi özledim Irmak, her şeyi ve sen beni oralara götürdün yine, sana ne desem az...
Yalnızlığı kutsamıyorum artık, çünkü benim dostlarım var. Şiir yürekli nadir insanlar, var olun hep şiirlerde, var olun hep yüreğimde dostlukla...
Doğum günüme Teoman'ın "Paramparça" şarkısıyla başlayıp umutsuzluğa yelken açmıştım ve günü "İki Kumral Balık"la sonlandırdım. Güneş acıyla doğmuştu günüme ama mutlulukla battı, ilk kez bir geceyi böylesine çok sevdim...
Haksız terkisinde bir zamanın bıraksam da "baba sevgisini" ve gözlerimin uçurumlarına hapsetsem de özlemi, biliyorum ki an gelir, yıkılır duvarlar ve saçılır heybedeki anılar...
Ve tükenir sözcükler, bir yudum sevgi dökerek ellerinize...
Irmak, seni tanıdığım güne binlerce şükürler olsun dostum.
dinledim de şimdi...
çok güzel bir seslendirme.
tebrikler.