karşında senden iri bir boşluk olur hep oldu bittileri kucaklayan göğü kalabalıklar!
seni andım yine yalnızlıklar şehridir şiir ve onurlu bir duruştur yazabileceğin en iyi cümle diyen ustam...
ne kadar insansıdır değil mi terk edileceğini anladığında yanaşmak tanrıya öleceğini anladığında kendini imhâ eden akrep ritüelleri meselâ tasalı gözlerle izlemek çıplak ya(ra)saları bilirken hele , kan değil de en çok tüküremediği gerçeklikler öldürürken adamı!
göz, güze; bu bahar derken göz göze okumak "Aşk bir yaradır iyileşmek değil" türü F tipi masalları!
kolaydır kestirmeden şâir olmak çökertmeden az öte üç cümle göm toprağa az yeşil serp mavi gök altında bir tutam da kıpkırmızısevgi tamamdır tutmuştur botanik! de çıkan mahsul nedir? derler hani; şiir şâirin alın suyudur şâir dediğin de otuz yılda yetişir!
yalan değil seni en çok değersizleştirme seanslarımda sevdim gibi bir cümle kursam
şiirret şeydir şiir kırk iki zihinde cümle hokkabazlığı yapacağım diye iki alkış uğruna cambazlık manzara kesilmesin iyi de hadi elmayı da sevmek şartından kurtaralım "değerlerini diğerlerinden" ayıramadığında hiçtir evde okulda işte! şiirde!
biraz rahatlar insan evet icâzet yorgunu dizelerle suçluluk duygusunu anlatırsa bastırdığı suskular kadar kendini kandırmayı başarırsa? ki: gecesi uzun olur şâirin zamanı vicdanının tam yanıbaşında ve oda iyi bir bedeldir iki al kuş konarsa yanağına!
"önemseme, önemsiz" denen her önermenin önemsendiğince değil senin önemsediğince bir değeri olur evde tek başınayken de giydiğin pijama örneğin !
sonrası? tıpkı bildiğin "seyir" gibidir!
"her şey biraz sahtedir sanki ve kırılgan böyle iyi dersin kendine karşıdan böyle iyi seyretmek kafi" tıpkı " elimle koymuş gibi kaybettim seni" cümlesinin iç anlamı gibi!
ve onurlu bir ceset yatar her şâirin kucağında o nurlu cümle?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
'Seyir'ciye şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
'Seyir'ciye şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
daha giriş bölümünde düşünmeye zorluyor okuyanı şiir… engelli kelimelerden engelsiz cümleler kurabilmek ve yaşama itibar aşılamak yazmak özellikle şiir yazmak… nedir ne değildir yazılanları değerli kılabilmek için neler yapılmalıdır, nelerden kaçınılmalıdır, cümle hokkabazlığı mıdır yoksa cümle hokkabazın bir araya gelse bile kotaramayacağı kadar zor kelimeler hareketi midir? önemsenmek mi önemli olan önemsemek midir?
dikkat çekmek için şiir yazılır mı, şiiretlik midir, çamurlaşmak mıdır, bulaşmak mıdır? alkış uğruna antreman yapmadan cambazlık yapmak tele mi kendimize mi izleyene mi yere mi hakarettir?
iç dökmekten ziyade iç sökmek gibi sanki… için ucundan tutmuş kalem sökmüş söktüklerini de kağıda dökmüş…
ve finali çok sevdim…
o nurlu cümle? soru işaretiyle bi önceki iki dizeye dikkat çekiyor gibi
ONURLU BİR CESET YATAR HER ŞAİRİN KUCAĞINDA…
şairin kendi cesedidir o, kendinden başka kimse bilmez…
ya da
''ve onurlu bir ceset (gibi) yatar her şairin kucağında o nurlu cümle'' şiirin içindeki en afili cümledir o… şair bilir, okuyucu keşfeder…
zihinsel akrobasi yeteneğini konuşturan, okuyucunun varsa bu yeteneğini harekete geçiren bazı şairlere ve bazı şiirlere seyirci kalınamıyor…
Yazacağım çok şey var aslında Serhat; sana ve şiire dair. Sen bir şairsin, gereksiz kaprislerinle okurlarına üzmeyi bırak, biz seni okumak istiyorsak sen senden çıkmışsındır. Her zaman hakimiyet sende olmaz ki, sen kendinde olsan bile... :) Bi ara yazacağım.
her şey biraz sahtedir sanki ve kırılgan böyle iyi dersin kendine karşıdan böyle iyi seyretmek kafi" tıpkı " elimle koymuş gibi kaybettim seni" cümlesinin iç anlamı gibi!
ve onurlu bir ceset yatar her şâirin kucağında o nurlu cümle?
Tebrikler.Kaleminiz kırılmasın severek okudum.Selam ve saygılar...
engelli kelimelerden engelsiz cümleler kurabilmek ve yaşama itibar aşılamak yazmak özellikle şiir yazmak…
nedir ne değildir yazılanları değerli kılabilmek için neler yapılmalıdır, nelerden kaçınılmalıdır, cümle hokkabazlığı mıdır yoksa cümle hokkabazın bir araya gelse bile kotaramayacağı kadar zor kelimeler hareketi midir?
önemsenmek mi önemli olan önemsemek midir?
dikkat çekmek için şiir yazılır mı, şiiretlik midir, çamurlaşmak mıdır, bulaşmak mıdır?
alkış uğruna antreman yapmadan cambazlık yapmak tele mi kendimize mi izleyene mi yere mi hakarettir?
iç dökmekten ziyade iç sökmek gibi sanki…
için ucundan tutmuş kalem sökmüş söktüklerini de kağıda dökmüş…
ve finali çok sevdim…
o nurlu cümle? soru işaretiyle bi önceki iki dizeye dikkat çekiyor gibi
ONURLU BİR CESET YATAR HER ŞAİRİN KUCAĞINDA…
şairin kendi cesedidir o, kendinden başka kimse bilmez…
ya da
''ve onurlu bir ceset (gibi) yatar her şairin kucağında o nurlu cümle''
şiirin içindeki en afili cümledir o… şair bilir, okuyucu keşfeder…
zihinsel akrobasi yeteneğini konuşturan,
okuyucunun varsa bu yeteneğini harekete geçiren bazı şairlere ve
bazı şiirlere seyirci kalınamıyor…
saygıyla…