MAHİNUR (Bir Amasya Şiiri)Şiirin hikayesini görmek için tıklayın Çakallar:
İl Merkezinin güneyinde, Ferhat Dağı eteğinde ve şehirden 250 metre yükseklikte yer alan Ali Kaya Et Lokantası açık ve kapalı mekânı, piknik alanı (Tel. 218 15 05-218 06 01) ve şehir merkezi ve vadisinin kuş bakışı izlenebildiği seyir terası yer almaktadır. Pirler Parkı: İl Merkezinde Pir İlyas Türbesi’nin de yer aldığı Pirler Parkı içerisinde Pirler Et Lokantası açık ve kapalı mekânları, yapay şelale, doğal dokusu ve piknik alanı olarak hizmet vermektedir. Selağzı: Amasya merkezde Atatürk anıtının da olduğu gezi alanı Yedi Kuğular Kuş Cenneti (Yedikır Barajı): Amasya -Suluova karayoluna 7 Km. uzaklıkta bulunur. Baraj gölü çevresinde yer alan doğal güzelliği, yürüyüş parkuru, DSİ sosyal tesisleri ve balık üretim tesisleri ile amatör balık avcılığı, nedeniyle bölgenin çekici piknik alanı durumundadır. Göl; kuğu, yabankazı, yabanördeği, angut, karabatak ve balıkçıl vb. gibi 16 familyaya ait 34’den fazla kuş türünün barındığı bir kuş cenneti haline gelmiştir. Terziköy Kaplıcası (Tel. 2250219-20): Terziköy kaplıcası İl Merkezine 36 Km. uzaklıkta olan Otel, motel, bungalov konaklama tesisleri, kapalı yüzme havuzları, özel kabinler; lokanta, gazino, kafeterya, geniş yeşil alanı, çocuk oyun bahçesi, park, otopark ve piknik alanları ile yerli ve yabancı ziyaretçilere hizmet sunmaktadır. Ziyaret (Gölbaşı): Amasya-Taşova karayolunun 3.km den sola ayrılarak ulaşılan Ziyaret Kasabası’nın girişinde havuz ve yeşil alanları kapalı ve açık lokantası yanında piknik yapma imkânı da bulunmaktadır. (Tel. 231 16 10) Kızlar Sarayı: Kralkaya Mezarları çıkış yolu üzerinde şehir merkezinden 100 metre yükseklikte yer alır. Ören yeri olan ve hamam kalıntılarının bulunduğu ve halen kazı çalışmalarının devam ettiği ören yeridir. Borabay Gölü : Amasya’ya 65 kilometre uzaklıktaki göl, Amasya–Taşova karayolu üzerinde bulunuyor ve gerek doğa yürüyüşü, gerekse piknik ve kamp alanı olarak, ilgi çekici bir konuma sahip. Doğal set gölü özelliği taşıyan gölde; kayıklarla tur atabilir, mesire alanlarında mangalın tadına varabilir, çadırınızı kurup doğayla baş başa kalmanın keyfini yaşayabilirsiniz. Özellikle şehir yaşamının stresinden arınmak isteyenler için; kelimenin tam anlamıyla "derde deva" bir mekân burası!.. Suluova, Merzifon Amasya’nın ilçeleri, Kurnaz Suuluova’ya bağlı bir köy.
|
İnşallah Boraboy'da buluşabilmeniz dileğiyle...
Yüreğine sağlık Ablam.
Selam ve dua ile...