(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TÜKÜR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TÜKÜR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ben bu defterin yenisiyim ya bazı şeyleri yeni öğreniyorum.Bütün yorumları okudum.Harika,nefis,yüreğinize sağlık vs.vs.gibi kutlama mesajları yazılmış.Aynı mesajlara katılıyorum,hele toplumun yarasına parmak basmanız şiire ayrı bir tat vermiş.Ancakhiç kimse şiirde edebiyat sanatı var mı? Yazarken nelere dikkat edilmiş.6+5 mi? yoksa 7+7 mi? hiç bu konulara değinilmiyor.Bravo,harika yüreğine sağlık.Böyle yorum olur mu? Şiirin edebi tarfıyla ilgili yorum yapılsa da bizler de bilgilensek değil mi ya? selamlar.
abidin güneyli tarafından 1/14/2008 2:31:31 AM zamanında düzenlenmiştir.
İyi de etmişsiniz yazmakla sevgili Kırat,gülümsetmesine rağmen bunların hala var olduğunu bilmek o gülümsemeyi donduruyor...Yüreğinize sağlık sevgiyle ve her daim sevdiklerinizle kalın sevgilerimle...
Öncelikle çok geçmiş olsun hocam...Allah sağlık sıhhat versin... Maalesef umut tacirlerinden aman dilemişsiniz.Ama farkındasınız hatanızın... Evet dua her derde devadır ama...Zaten gerçekten insanlara faydalı olmak isteyen birir duayı parayla yapmaz...Tam hocasına düşmüşsünüz...İki üfürük yüz ytl...
Kendini eleştirebilen kalemi ve yüreği kutlarım..Çok güzel bir şiirdi...Selam ve Saygımla..
Canım, hani bir şiirin daha vardı ya diet yapmakla, zayıflamakla ilgili, kendinle dalga geçiyordun; bu şiirini de okurken aynı tadı aldım. Sen çok kurnaz bir kalem ustasısın. Kendinle dalga geçer gibi görünüp gitmesi gereken yerlere bomba mesajlar gönderiyorsun ışık hızıyla gümbür gümbür. Bu mesajları almayanlar, alamayanlar, alma beceri ve zekasından yoksun olanlara gülmeli doyasıya aslında. Yok, yok. Onlara da gülmemeli. Gülmek var olan uçurumu daha da yüksek ve daha da ölümcül kılar. İyisi mi elbirliğiyle sesimizi yükseltterek doğruyu onlara bir şekilde duyrmalıyız, duyurmalıyız, duyurmalıyız.B<aşka şansımız yok. Canım, sen mola versen bile kalemin hep yazsın. Bu güzel pırlantalardan her gönüle çok sayıda lazım.
İnancım yerinde Allah' a şükür ama bu tür şeyleri hep komik bulurum inanmadım inanmam da mümkün değil Hocam değerli kaleminden ders niteliğinde müthiş bir hiciv okudum ne deyim anlayan anlasın Tebrik ederim selam ve sevgimle
İroniyi keni üzerinde deneyen iğneyi de çuvaldızı da kendine batıran ama (sen anla gelinim) tarzından bize bu güzel mesajları veren Değerli Hece ustasına Gönülden teşekkürlerimi sunuyorum.
Çok estetik ve nefes kesici bir hiciv örneğiydi. Fuzulinin şikayetnamesinden aldığım hazzı aldım (selam verdüm rüşvet değildir deyu almadılar....)
Değerli şaire. Şiirinizi okurken hayrete düştüm ve dedimki - yok canım, afet hanım böyle bir şey yapmaz. Yorumunuzu gördüğüm de ise cevaplayıcıdan önce tahminimin ukalalığı içinde gülümsedim. Mizahi bir anlatımla, önemli bir ders sunmuşunuz, bu insanlardan medet umanlara. Saygılarımla tebriklerimi sunuyorum hocam.
Ben de gitmiştim.. Bizim imam, Elinde iskambil kağıtları ile, Ekiz Ali'nin kahvesinde elliiki oynuyordu... Gerçek imam dostlarımı tenzih ederim. Ama ne üçkağıt dönüyor bu işlerde, İnsanımızın maneviyatla bağını koparmakla görevli insanlar var aramızda dikkatli olalım.
Güne gülümsemeyle başlattiniz efendim. Allah sizden razi olsun.
Komşularin sözüyle.. diyerek başlamissiniz Zaten o üfürükcü mendeburlarini reklamini yapa yapa meşhur ettiler. Bu hiciv örneği inanin ki ibretlik.. Sadece üfürükcüler için değil, buna benzer yollarla insanlarimizi sömüren zihniyetin yüzlerine tükürük olmuş.
Her yönüyle mükemmeldi.. Toplumun sorunlarina parmak basan duyarli şairimizi yürekten kutluyorum.
Afet sultanım hasta olduğundan bu yana ilk kez beni güldürdün be bitanem. Allah ta seni güldürsün canım benim. Sürprizin de mükemmel olmuş. E hem gülüp hem sürprizle şok ve mest olunca bu dizelere nazire yazmayı da ertelemek zorunda kaldım. Öpüyorum senin o tombiş yanaklarından canım benim. Buldummm. Geldiğinde inşallah tiyatral biçimde bu şiirini de birlikte okuyalım. (Eskiden okuduklarımız gibi..)Hoca rolünü büyük bir zevkle oynayacam bilesin)))) Şimdiden ben hocalardan ders mi alsam ne yapsam)) Ama sonunda tükürür müyüm öper miyim seni dayanamayıp... onu bilemem)) Şimdiden hayal ediyorum o sahneyi... Mübiş gülmekten katılabilir o anda, unutma bir de ambulans hazır tutalım mübiş için.... Seni seviyorum bi tanem. Yine harikalar yarattığın için binlerce teşekkürler.
sayın şiir dostu siz olayı mizahi bir tarzda çok da güzel bir şekilde işlemişsiniz ama ayni konuyu dram yaparak gerçeğini yaşayan o kadar çok insan tanıyorum ki!...
Tükürükler Kırat'a değil üfürükçüye gitsin. Ne sıcak bir anlatım... Şiir değil adeta roman okudum. Anlatım mükemmel, konu mükemmel, işleniş mükemmel, kafiyesi mükemmel, hecesi mükemmel.......... Mükemmele ne denirse o olsun. Kalemine ve yüreğine sağlık...
Sevgili Ablam; hocanın üfürmesine karşılık siz de Sayın Üfürmelerim'in üfürmelerinden birini hediye etseydiniz. Yoksa hocamız sanattan anlamıyor muydu? Hocamız sanattan anlamıyor olabilir ama ortak noktaları var Sayın Üfürmelerim ile. Nazar konusu ortak ilgi alanları. Hatta tehdit de edebilirdiniz; "Bu arkadaş bir nazar ederse sizi de yıkar" diye. Neyse, olan sizin 100YTL. ye olmuş. Canınız sağolsun.
DÜN GELEN BİR MESAJDA NAZAR KELİMESİNİ GÖRÜNCE AKLIMA GELEN BU HİKAYEYİ YAZDIM SİZLER İÇİN. ŞİİR Mİ, BELKİ DEĞİL, OLSUN, MAKSAT MUHABBET. NAZARA ELBETTEKİ İNANIRIM, AMA HER ŞEYE DE DEĞİL.
RESİMDEKİLER Mİ, ONLAR DA CAN DOSTLARIMDAN BAZISI.
afet kırat tarafından 1/11/2008 12:45:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
Gülsem mi, üzülsem mi bilemedim ben şimdi :)) Demek bir tükürüğe gitti yüz kağıt :)) Geçmiş olsun diyelim olan olmuş...
Bir hatıra şiir diliyle bu kadar güzel anlatılabilirdi...Kaleminiz dert görmesin...Sevgi ile kalın...