Okuduğunuz şiir 6.1.2014 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Düşbozumu
Bendini yıkıp geçen ırmağım nicedir utangaç, mağrur..bir kenara sızarım Pişman olsam kaç yazar; derdim yüce; nerelere sığarım...
Öyle bozgunum ki, geceden kalma sabaha uzak ezgin bir türkü Tükürür seni dilim vurduğunda saatler çok beklemez, su diye geri içerim... Üşür ıslığım zemheriden geçerken ve büzüşür anılar gözümün pınarında koca dağlar gibi devrilir baharlarım...
Yastığımda kıvrılan yenik düşlerim şimdi kahırlı bir cuma ertesidir kıvranan yatağımda Gözyaşıyla sulandı saksıdaki çiçekler tohumunda saklanmış çocuksu ümitlerle ucunda parmaklarımın boşluğa yürümek zamanıdır ya hani.. Hani gelecekti mavilikler içinde konacaktı avcuma umudun güvercini..
Koşar adım ölmektir yoksunluğun bir adı vakti haram kılmaktır yapmacık gülüşlerde yalan yanlış bir ömür, kerhen soluk almaktır.. Kuşluğunda sabahın koca bir çığ yangını ellerim ıslak geçit töreni yalnızlığımın ağlak ve muğlak terennümler dilimde kırkyamalı bohçaya sarmaktayım aşkları..
Ruhumu gelin ettim telsiz duvaksız bugün; geçmesinler kapımın eşiğinden! Kanatarak geçmişi ve kanırtarak dişlerimle olmazlığını siliyorum yüzünü gerdeğimden...
.....
Özlem Tarhan Yağcıoğlu Beş/Ocak/iki bin on dört
---Güne seçerek beni onurlandıran seçki kuruluna teşekkürlerimle...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Düşbozumu şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Düşbozumu şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Güzelmiş.. Biraz şarap tadında.. Ama bazı mısralar var ki öylesine gerçekçi nakşedilmiş ki şiirin kumaşına, insan hem çok iyi hissediyor onu hem de imreniyor yazan kaleme.. Tebrikler, dönüşün muazzam olmuş.. ;)
bir şiirin aynasında sorgulanan hayat daha mı zordur o hayatın içinde olmaktan.. yılların üstüne vernik atarak, içinde geçen acıların ve umutların parlaklığını korumak için yazılan şiirler, bir kez daha sarsmıyor mu uzayan rayları, üstünden geçen bir tren gibi sesli ve ağır........etkili bir şiirdi.. kutlarım özlem hanım, saygılar size..
yüzünü gölgelere saklamış bir şiir belli ki tedirgin ne gelebiliyor ne gidebiliyor ne ağlayabiliyor ne gülebiliyor sağlam sarılmış şairine şiir aynı onun gibi konuşuyor...
senin kalemin her türlü beğeniyi hak ediyor, onu baştan söyleyeyim.
Bentler arası geçişler nefisti, ki sen zaten hiçbir zaman şiirlerinde "aaa burası olmamış" dedirtmiyorsun.
Sonra kullandığın o güzelim sözcükler ve sözcük grupları:
"ezgin kerhen çığ yangını ıslak geçit töreni ağlak ve muğlak terennümler " gibi... Yalnız minik bir hata, mini minicik: "Koşar adım" bitişik yazılmış.
İlk bölümde halk şiirimizin izleri vardı, söylemsel olarak, sonrasında kendini modern şiirin kucağına bıraktı, zaten "türkü" geçiyordu ikinci bentte, o bakımdan bağlam çok iyi.
Teşekkür ederim güzel öğretmenim. "Mahir" sıfatı sana da çok yakışıyor... Onur duydum, hep eksilmeden, en iyilerine inşallah... Sevgi ki başım tacı, bilmukabale...
bizde beklemekteyiz mavilikler içinde avucumuza konacak güvercinleri şairim ve her bekleyişmiz hüzünle yoldaş oluyor dizlerdeki gibi.... usta kaleme sonsuz saygımla
"Koşa adım ölmektir yoksunluğun bir adı vakti haram kılmaktır yapmacık gülüşlerde yalan yanlış bir ömür, kerhen soluk almaktır.. Kuşluğunda sabahın koca bir çığ yangını ellerim ıslak geçit töreni yalnızlığımın ağlak ve muğlak terennümler dilimde kırkyamalı bohçaya sarmaktayım aşkları.."
tamamen finaline kadar muhteşemdi defalarca okudum öyle tercüman ki duygularıma..
Sayfada her zaman tepeden tırnağa okunası şiirler var. Sevgiyi, sitemi, öfkeyi ve hüznü öyle ustaca dokuyor ki yürek, keder ilmekleri hep çifte düğüm, boğazını alacak neredeyse ok-uyanın! Sağlam şiir işçiliği egemen.
Tebrikler gönülden...
Saygıyla her dem.
Şaban Aktaş tarafından 1/6/2014 12:42:50 AM zamanında düzenlenmiştir.
Kolay mıdır suları ateşlerle söndürmek Elinde harita yoksa yol göstermek kolay mı Dağların arasında rastladığın bir nehre Ülkeysen yavaş yavaş Aşıksan birdenbire
....
Anlatımdaki ustalık şiirin bütününe öylesine hakim ki
Güzelmiş.. Biraz şarap tadında.. Ama bazı mısralar var ki öylesine gerçekçi nakşedilmiş ki şiirin kumaşına, insan hem çok iyi hissediyor onu hem de imreniyor yazan kaleme.. Tebrikler, dönüşün muazzam olmuş.. ;)