yolun sonu ihtiraslı zayıf sıska bir adam iki kelime düşmez dudaklarımdan dudak tiryakisi çevirir durur sayfaları gözlerim dolanır sen her iç çekişinde aklıma sahip ol Allah’ım ama ben böyle mi sevmeliyim?
böyle beklemeli yağmur iliklerime işlerken sokak köşelerinde kokusunu duymalıyım benim şehrimde içtiği beş çayından peşinden sürüklenmeli aklım el ayak paramparça düşmeliyim önüne susmalıyım
ben böyle sevmeliyim Allah’ım sırtım kambur ve suratım asık olmalı yokluğunda acı çekmeliyim saç sakal dağınık derin izlerimde adı olmalı Mecnun olmalıyım sevdiğine Leyla’sını gördün mü diye soran son busesi alnımda durmalı gülmeliyim
sevmeliyim Allah’ım içim kanamalı sesinin uzaklığına göz görmemeli gözlerim dudaklarım açılmamalı adından sonra dokunmalıyım uzakta dursa da ruhuma
yolun sonu ihtiraslı uzun şişman bir adam olmalıyım tek kelime olmalı dudaklarımda kördüğüm olmalı aşk dönüp durmalı aklıma sahip ol Allah’ım ama ben böyle ölmeliyim
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yolun sonu şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yolun sonu şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gerçekten severse ölür insan ve gerçekten ölürse sever insan. Benim bilemediğim nerede bu gerçek sevmek içinde ölmek içinde o gerek. Çok güzel bir şiirdi okur okumaz yukarıdaki soru geldi aklıma.Kaleminize bereket
Gerçek aşka ermek için zahiri aşk bir vasıtadır ancak basamaktır. takılıp kalırsak aşk derdine derman bulunmaz. ancak rehber veya çare Mevladan olursa diyorum. tabiki kendi görüşüm Güzel bir şiir okudum teşekkürler cann
SEVMEK İBADETTİR tarafından 3/11/2014 8:25:54 AM zamanında düzenlenmiştir.
değerli üstadım eğitici bir eser, yolunu sonu son durak olmalı, zira dünya yolunun sonu olamadığını biliyoruz, bence şiirin yolun sonu demesi zira sevginin,aşkın sevdanın tabi sonu vardır, yüreğinizi kaleminizi kutlarım saygılarımla..
Kutlarım şair yüreğini şiir mükemmelin üzerinde okurken okuyucusun yormayan değerli bir paylaşım olmuş yürek sesini duyarmış hisine kapılmamak elde değil kutlarım nice paylaşımlara
yolun sonu ihtiraslı uzun şişman bir adam olmalıyım tek kelime olmalı dudaklarımda kördüğüm olmalı aşk dönüp durmalı aklıma sahip ol Allah’ım ama ben böyle ölmeliyim
Güzel bir şiir, beğeniyle okudum. Finalde mükemmel olmuş tebrikler. Sevgiler Selamlar Ansızın .
Tebrik ederim üstat güzel bir eser. işte böyle olmalı akıcı anlamlı şiirler.hani diyorum altında bir de fon olsaydı ...ama sizler daha iyi bilirsiniz bizim ki ancak hobi..
yolun sonu ihtiraslı uzun şişman bir adam olmalıyım tek kelime olmalı dudaklarımda kördüğüm olmalı aşk dönüp durmalı aklıma sahip ol Allah’ım ama ben böyle ölmeliyim ...............
Son harmanında sevdanın Tüken toz toz savrula kal. Suç üstü bulmalı ölüm, Ölürken de sevdalı kal..(Aziz Nesin)
Sevdanın son harmanı gibiydi şiir savruldu durdu dudaklarımda
Sırtı kambur, suratı asık, saç sakal karışmış adam ne güzel yaslanmış sevda duvarına.
Hani olmasa sevda diyeceğim ama dilim varmıyor o zaman da bu güzel şiirler olmayacaktı.
Bende böyle çağrışımlar yaptı desem kısık bir sesle.
Şiir şiir izdir sevgiye giden yol, kutlarım saygımla.
Süreyya ŞİŞMANLAR tarafından 12/5/2013 10:30:07 PM zamanında düzenlenmiştir.
yolun sonu ihtiraslı uzun şişman bir adam olmalıyım tek kelime olmalı dudaklarımda kördüğüm olmalı aşk dönüp durmalı aklıma sahip ol Allah’ım ama ben böyle ölmeliyim
(aklıma sahip ol Allah’ım ama ben böyle ölmeliyim)
Üstadım sıralı ve geç gidişler olsun.Şiir bu ya yinede ölüm düşüncesi soğuk bir kavram.Sağlıklı ömürler dileğimle sevgi adına değerli şiirinizi kutlarım saygılarımla.
yolun sonu ihtiraslı uzun şişman bir adam olmalıyım tek kelime olmalı dudaklarımda kördüğüm olmalı aşk dönüp durmalı aklıma sahip ol Allah’ım ama ben böyle ölmeliyim
Habib Dağ (ANSIZIN)
Saygıdeğer üstadım yüreğinize sağlık güzel bir şiir daim saygılarımla......
yolun sonu ihtiraslı uzun şişman bir adam olmalıyım tek kelime olmalı dudaklarımda kördüğüm olmalı aşk dönüp durmalı aklıma sahip ol Allah’ım ama ben böyle ölmeliyim
Bizlere verilen mesaj güzeldi eyvallah... Eksik yok şiirde fazla var tebrikler... slm. saygılarımla
Son nefese kadar; Zaman koşarken, karanlığı aydınlatan gündoğuşlar, alın yazısı deyip çaresizlikle susuşlar kabullenişler katlanışlar yaşamın-aşkın bütün renklerinden nasip alışlar vardır... İsyanlar, suskunluklar pişmanlıklar keşkeler sorgular yap(ma)dıkların boşluklar içinde kalışlar an ı lar vardır...
Ya sonra! Devam ederken acımasız hayat; Beynin-ruhun bin ayrıntıya takılması sonrası...
Hayat bir kez sunuluyor insana. Bu yüzden boş vermek zihne takmamayı-umursamamayı-g-özünde büyütmemeyi bilmek-öğrenmek, kendini önemsemek kimsenin yüreğini acıtmasına izin vermemek lazım aslında! Ama.. ama gel gör ki denildiği gibi kolay boş verilmiyor işte...
Allah sağlık huzurla uzun ömürler versin deyip; hayatın tek gerçeği olan ölüm gelip kapıyı çaldığında herbirimize;
"kendiliğinden ölecek bu can vakti gelince akacak geçmeyenler köprüsüne hiç sesi çıkmayacak giderken bir "herşey" ağlayacak gittiğime, bir ölüm sevinecek geldiğime"...
Duygu yüklüydü 'Şiir' daim olsun kaleminiz-yüreğiniz saygıyla...
Severek ölmek ölümlerin en güzeli olsa gerek. İnsanı insan yapan değerlerin basında gelir sevmek. Böylesi şiir olmasa kim çiçek getirecek odalarımıza. İyi güzel şeylerinde ola bileceğini kim hissettirecek ruhlarımıza. Şiir güzeldi sayın Dağ,kutluyorum saygılarımla...
seval akkuş tarafından 12/4/2013 10:07:03 PM zamanında düzenlenmiştir.
Duygulanım ve yansıtma çok güzeldi. Ancak önemsemeden yazıldığını sanıyorum. Çok dikkatsiz söylemler var çünkü. Örneğin "Mecnun olmalıyım sevdiğine Leyla’sını gördün mü diye soran" Mecnun oldunuz diyelim sevdiğiniz kim? Soruyu yönelttiğiniz Leyla kim? Mecnunun sevdiği Leyla ise Layla'yı Leyla'dan mı soruyorsunuz? Sormaya ne gerek var ki Leyla zaten karşınızda o zaman. Ya sevdiğiniz Leyla'dan başkası ya da Leyla'ya soruyu soran başka bir Mecnun olmalı. Dikkatli bir şair bir tek dizede bu kadar anlam yitimini nasıl başarır bilemiyorum. Bu yüzden sözün başında dikkatsiz yazılmış dedim. Lütfen darılmayalım. Saygılarımla...
Ben derim ki aşk girince kapıdan Akıl başı terkeder bacadan seven gönül haz da duyar sevdanın sevdanın yaşattığı acıdan Güzel bir paylaşımdı hoşça kalın bu güzel şiirden hep yazın
Evvela; Yolun sonunu ölüm olarak değerlendirmedim hiç şiirin başlığını gördüğümde. Her ne kadar ozanımız ‘yolun sonu görünüyor ‘ der iken ölümü kastetmiş olsa da. Biz kendi şiirimize bakalım iyisi mi!..
Kendini sorguladığı ne çok hâlleri vardır insanın ki sevmek de buna dahildir. Bazen sevgimizin yüceliğinden bazen de aciz kaldığını düşündüğümüz için bu sorgulamayı yaparız. Bu tamamen insan yanımızla alakalı bir durum olsa gerek.
Adamın ihtirası bilinenin çok aksine.Zira dudaklar aşk yolunun en büyük tanığıdır.Kalp ile tasdik, dil ile ikrarın en mühim aracıdır.
Şimdi kolaysa dudaklarını kullanmadan ‘seni seviyoru’m’’ de hadi. Men et dudakları bu aşktan bak o zaman kim kimi seviyor.Anlayan anladı yahut anlar…
Velhasıl pelesenk olmuşsa adı ve aşkın tadı dudaktan çok ötedir aslında düşmeyen kelamlar.Belki de korkular vardır tınısında sesinizin.
Onu solumak,buram buram koklamak ve çekmek içine
Acısıyla yanmak,tebessümüyle serinlemek…sevdaya dahil nitekim. Ve sen öyle sevmelisin…
beklemenin her türü kutsaldır beklenen değerse ki öyle hasret kokuyor bu dizeler,değdiği aşikâr. Kimileri şekersiz çayı acı bulurken kimileri verdiği acı tadı sever. Sevilen, çayın şekerine biraz koku bırakır,biraz bakış. Ta uzaklardan duyuluyor ayak sesleri ,kokusu ve sus'ları Sen kadar duyduk biz de…sen kadar
on sekizlik delikanlıların görüntüye tutulup da kendilerinin hiç yaşlanmayacağını düşündüklerini düşününce
en kambur halinle en çirkin suratınla dökülecek tiryaki dudaklarından iki kelime. Tek mecnunluğun belki sevdiğinin kaprislerinden olacak Belli mi olur kimin kime son buseyi vereceği … Yahut büyük sevdaların aynı anda göz yummayacağı.. Kim bilir…
ve ulaşılmazlık mı nedir bu satırları yazdıran kanasam da yansam da acısam da aşk derdiyle hoşem tabip… el çek bütün uzuvların onun aşkıyla yansa tutuşsa görülen o duyulan o koklanan o dokunulan o aşkını tattığım yine o
derdimle hoşum,çekilin dudaklarımdan…
son ne olursa olsun evvelin o sonun da o olsun diyorsan ve ben böyle sevmeliyim diyorsan yakıştı yakışır…
eyvallah!..
küstüm çiçeği tarafından 12/4/2013 3:32:28 PM zamanında düzenlenmiştir.
önce söz uçar ateşi közleyen sonra buz kestiren sessizlik kör yollar tırnaklarıyla çizerken yüzümüzü Yusufun kalbindeki kimsesizliği çalıp Zin sewdasıyla düşülür yollara kendine bata çıka
ta ki anlamı buluncaya kendini tamamlayıncaya son noktayı koyuncaya kadar
velhasılı bazen sağanağı şiir oluyor yüreğe ateş toplarını yüklenip bastıran karakış duyguların
yüreklerimize serinlik ver Yarabbi aklımızın girdabına düşmeden...-
Amin
teşekkürler şiir için
saygıyla
.
-Rezber Camêr- tarafından 12/4/2013 3:06:38 PM zamanında düzenlenmiştir.
Allah gecinden versin.ölüm sözü dizelerde kalsın. sevdiğinizle aşkınız bir ömür boyu devam etsin inşallah. Umutlarınız gerçek olsun . Gönül sesinizi beğeniyle okudum. Selam sevgiler.
Uzak değilse bile heyecanla arada uğrar insan bir yerlere. Her vardığında önce zoraki bir tebessüm belirir dudak kıvrımlarında. Zaman geçtikçe rahatsızlığı gözlerine vurur. Ayrıldığında mutludur, minik çocuk gülüşleri misal renk gelir yüzüne. Sonra. O ziyâretler devam eder. Her biri diğerinin karesi. Ve anlar ki mesele gördüğünden çok başkadır her seferinde.
Uslanmak lâzım ama değil mi..
Şiireydi bu söylediğim. Hep aynı kırıklığı aynı intiharı okuduğunu bilip de neden bir sonrakine can atar ki sanki insan.. Çok mersi. Üstü kalsın. Şiiri rûh'a eziyet deyi gören kuramları anlamıyor ve de hoş göremiyorum..
Ama suç kalemin, mürekkebindir değil mi. İmzaa'dan ayırmayı bilmeli..
Esen kalın.
.
**Havin_** tarafından 12/4/2013 2:17:50 PM zamanında düzenlenmiştir.
Tekrar tekrar okudum yazdığınızı. Kurgulanmış değil de gerçekten hayatta bir öncelik olarak aktarılmıştı hedeflenen.Şiiriniz harikulade olmuş gerçekten ancak düşünmeden edemedim;kaç kişi düşünüyordur erkeklerden sizin gibi acaba ? ya da Kaç kişi istiyordur sadece bir kadınla yaşlanana kadar bir olmayı ?
Yanıtı herhalde birkaç kişiyi geçmez.
Kıymeti bilinmeli dedim bu düşüncenin; kıymetinizin seçtiğiniz kıymetliniz tarafından bilinmesi temennisiyle...
"yolun sonu ihtiraslı zayıf sıska bir adam iki kelime düşmez dudaklarımdan" Bir adam ve iki kelime düşmez dudaklarımdan... Burada anlam kayması olmuyor mu? Bir adam derken birini imliyor şair sonra da kendi dudakları..., Bence burada ara verilmeli, bir adamdan sonra yani...
"dudak tiryakisi çevirir durur sayfaları gözlerim dolanır sen her iç çekişinde aklıma sahip ol Allah’ım ama ben böyle mi sevmeliyim?"
Ama ben böyle mi sevmeliyim?... Burada da kullanlan ama kelimesi bence yerli yerinde değil, bu kelime yerine "yoksa" gibi bir kelime tercih edilmeliydi. Çünkü yine yukarıdan aşağı gelindiğinde; son dizede ne denilmek istendiğini şaşırıyor gibi... Veya soru eki de kaldırılabilir.
"ben böyle sevmeliyim Allah’ım sırtım kambur ve suratım asık olmalı yokluğunda acı çekmeliyim saç sakal dağınık derin izlerimde adı olmalı Mecnun olmalıyım sevdiğine Leyla’sını gördün mü diye soran son busesi alnımda durmalı" gülmeliyim
Şahsen en çok gıcık olduğum "Ben"; yahu ne gerek var burada bu kelimeyi kullanmaya? Aşağıya doğru inince/okuyunca kim olduğunu anlıyoruz zaten. :)
Velhasıl duygu yükü olarak güzel bir şiir. Yukarıdakilerin haricinde beğendim.
sevginiz bitmesin kardeşim sen kambur bir dede eşin de bastonlu nine olana dek torunlarını göresin hatta onların da çocuklarını, fazlasını dilemem fazlası zarar, sevgiler Ansızın.
Yolun sonu görünüyor ..... Aman şair dost aman Allah hayırlısını versin ve gecinden versin . Hoş bir içsellik düşmüş dizelere.Yolum düştü şiire ANSIZIN