İcazet arayanlar batıya sürer atı, Garbın efendisinden talimat almak moda. Oradan alınıyor hafızlığın beratı, Becerip alamayan içer karışık soda.
El etek öpmeyenler, dinlemezler sözümü, Kıskançlıktan çoğunun, saçları beyazlıyor. Hürmette asla kara çıkarmadım yüzümü, Hocam da arada bir sırtımı sıvazlıyor.
Aklandım huzurunda, dünyam değişti birden, Desturunu da aldım saldırdım sağa sola. Dolaştım memleketi, name çaldım her türden, Dağlardan, bayırlardan duyan indi kumsala.
Çakalları çağırıp horozla barıştırdım, Aç susuz kırsallarda dolaşmasınlar diye. Adlarını unutup arada karıştırdım, Kusuruma bakmasın, söyleyin efendiye.
Ne kadar "ehlivatan" buldum ise topladım, Kartalları avlayıp, yolup koydum kafese. Bop pardon hop; dediler, koltuğumdan hopladım, Heyecan bastı bazen kaldım nefes nefese.
Aleyhimde ötenin üstüne yaptım pike Kaçanı kovaladım, vurmayın abalıya. Kanunlarla oynadım, adına dendi şike, Boşverin konuşsunlar bekliyorum yalıya.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KAHRAMAN HAFIZ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KAHRAMAN HAFIZ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
SENİN HER ŞİİRİN GÜZEL BU ŞİİRDE ONLARDAN BİR TANESİ YÜREĞİNE SAĞLIK BE USTA HERKESİN BİR HESABI OLABİLİR AMA ALLAHINDA MUTLAK BİR HESABI VARDIR BEKLEYELİM GÖRELİM SAYGILAR BENDEN.
Kaçanı kovalayıp yapsan da üstten pike Onlar kaçana değil, vururlar abalıya.. Kimi aba gösterir, kimi de yapar şike Gelip pislediler bak, o güzelim halıya..
Yeterdi hepimize deniz ırmak ve dere Neden bakıp durduk ki günün battığı yere. Sinedeki imanı perçin etseydik sere Ne işimiz olurdu onursuz bir eşikte...
Yetmedi mi bozkırda koşan deli tayımız Çıkmadı sadağından elde kırık yayımız. Semada nazlı yıldız varken hilal ayımız Ne işimiz olurdu onursuz bir eşikte...
Kültürün törpüsüyle açtılar bacağımı Vurdular şu sadrıma eldeki bıçağımı. Gör işte söndürdüler şen tüten ocağımı Ne işimiz olurdu onursuz bir eşikte...
Selengeden geçen at sınırları dağıttı Bakıp durdum tarihe her nefesim ağıttı. Anlamayan insanlar adam değil kağıttı Ne işimiz olurdu onursuz bir eşikte...
Abi şiirini okurken direk yazdım...Yanlışı varsa affola....Avrupa kapısında kendimizi unuttuk....Her zaman söylerim o taraftan bize hayır gelmez.....Selamlar, saygılarımla...
ÜNSÜZ ŞAİR... tarafından 11/22/2013 3:25:10 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sen bekleme boşuna kimse gelmez yalıya Gittikleri yer belli orda mutlu olurlar Yağmurdan kaçar iken yakalanma doluya Nereye girersen gir seni arar bulurlar :-))
Selamlar...