Okuduğunuz şiir 16.8.2015 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
MANGAL-3
"Aydınlarla enteller dinlerken barda çigan Bir şehidin selası verilir bir şehirde Cami avlularından taşarken feryat figan Farzederim Mehmetçik öldü Seddülbahir’de"
*****
Asırlar öncesinden tescilliyken tabusu Eşkıya kimlik sorar, namı diğer şehirde. Ne çabuk unuttular; "Türk" denilen kâbusu O ruh şimdi kundaklı yüzüyor bir nehirde.
Cürmünüz erk kundağı görüp alana kadar Tepinin; Musa nehri yarıp dalana kadar Ömrünüz, yatsıya dek süren yalana kadar Zafer Hakk’ındır Hakk’ın; öncesinde ahirde.
Sahibi kimdir erkin, sahibi kimdir unun? Bir an göz yumduk diye oynayıp da avunun Maraba olduğunuz imansız firavunun Şefkâtimiz icabı gebermesi tehirde.
Ağlasın bir köşede yiğit doğuran ana Sözkonusu vatansa varsın dokunsun cana Gülsün öbür köşede bir it doğuran ana Boğulacak tümünüz göğü yakan kahırda.
Atası ne buldu da, torunları ne uma? Bu topraklar su vermez cinsi bozuk tohuma Tarihe yalan deyip kafayı gömün kuma Suç sizde değil, sizi kırbaçlayan mahirde(!)
Gün olur bir kahraman bu perdeyi aralar Yanar çalı dipleri, ürperir mağaralar Gün gelir gerçek tarih o günleri karalar Altın harflerle tarih yazan kalem tahirde.
Maşa olduğunuzun para etmez ciğeri Eğilin; üç kuruşa vursun size eğeri Ruhu mukaddes olan bu vatanın değeri Şühedânın kanıyla ödediği mehirde.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MANGAL-3 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MANGAL-3 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Değerli hemşehrim yetkin kalemden mahlasına yakışan çok içten duygulu mert dizeler Allah mekanlarını cennet,ruhlarını şad etsin şehitlerimizin sabırlar versin kederli ailelerine ve milletimize tebrik ediyor var olan başarılarınızın devamını kalben diliyorum saygılarımla.
Bir yanında saçma hayallerini tutuşturan uzaklardan akıl, Diğer yanda bazukadan alev kusan kan rengi çelik, Sevinçleri, hasretleri, eriten ses patlar, karanlığa yıkıl….
Yığılır kalır memleketinden uzak ana hasretine yaslı asker, polis… Ellerinde ülke toprağı yurdunun bir köşesinde, Siperde arkadaşlığa, yemine, sadakate, silaha dayanır. Benim tatlı uykumda ölümsüzlüğe uyanır.
Tarihe bıraktığımız imparatorluklar yıkılır mı? Yeniden doğan Güneş’i kim karanlığa geri gömebilir? " Topluca vurdu mu yürekler..."
Kobani’de kurgulanmış üç beş çapulcu dağla/sın Emperyalist paryalarca büyük ateşle kurutulan defne ağacı, Kandırılmış gençlerden kan damlayan kirli bez parçası bağlasın.
Bir savaş naraların arkasına saklanır, Toz dumana katılırken toprak. Canlar güneşin oklarıyla vurulurken, Siper, korkular tuzağına sığınak, Çizmeler tekmeleri ararken savruluşta, Mermiler koşarken korku beyinlerine, Çelikten mihver olur, Bezende kan olur oluk, oluk Akar bedenleri sarar, Bir can denizin de boğarcasına.
Vuruluş sonsuzlukla kucaklaşmaysa, Vurulur açık alınlardan, bağrı yanıklar...
şehidler kervanına ne mutlu katılanlara.... selam ve saygılarımla... kaleminiz daim olsun.
halis hOça tarafından 8/17/2015 2:15:03 PM zamanında düzenlenmiştir.
İçimiz kan ağlıyor. Allahım mekanlarını cennet eylesin şehitlerimizin.Hoş şehitler zaten cennetliktir biliriz de bizler de kalben duayla yanlarında olduklarını bilmemizi isteriz.Kırk günde Kırkiki şehit :(( Ne diyeyim bilemiyorum... Duygusuyla, anlatımıyla, tekniğiyle, hepsinden de önemlisi günceli böylesi güzel dillendirmesiyle şair duyarlılığını öylesine güzel gözler enine sermiş ki eser. Allahım iyi günlere çıkarsın vatanımı, milletimi. Son bulur en kısa zamanda inşallah bu felaket haberleri inşallah. Duyarlı yüreğiniz var olsun.Saygılarımla.
çay içmişliğimiz vardı Ahmetle şehadet şerefine... üç yetim melek bıraktı ardında... yolu Allah aşkıyla aydınlansın...o güzel gönlü ile inşallah en yüce makamda ağırlansın... şehitlerimizin kabri bizim kalbimizdir... saygıyla...
bu sefer şehidimiz özel harekat polis komiseri özel harekat polisleri boş çıkmaz bildiğim kadarı, yelekleri, mühimmatları... devlet içinden haber mi uçtu bilmem.
lakin, bugünlerde bir bakan gerekirse bu ülke için şehit oluruz dedi... lakin, bugünlerde bir bakan, başkan seçseydik bu kaos olmayacaktı dedi... lakin, bugünlerde bir cbaşkanı, fiili olarak sistem değişti dedi... lakin, bugünlerde bir bşbkn yrdcı şehit cenazesinde yuhalandı...
ihtimal bir sonraki seferde kovalanacak...
en son bildiğim kadarı bir meclis başkanı, on küsür yıla yakın bir zaman önce yuhalanmıştı hatta kovalanmıştı bir şehit cenazesinde..o zaman akp nin kapatıldı kapanacak yaygarasının koptuğu dönemdi..
mavi marmaraya rağmen israille alttan alta iş pişirenler... geri kalan herkesi siyonist dostu olarak fişledi...
yavuz selim, iranı çaldıran da yendi. 2 yıl sonra memlüklürleri... 1 yıl sonra kahireye girdi.
şu an osmanlıyı takip eden aklı ilerilerimiz irana yenildi ki, irandaki pkk kamplarına giremiyor. mısır da ve suriyede hep ters köşe oldu...
bununla birlikte içte millet birbirine düştü, fakirlerde zengin düşmanlığı, normal vatandaşta koltuk ehline karşı bir nefret git gide filizlenmeye başladı.
bunun yanında bölünmüş yollarda çalışan greyderler, dozerler, kamyonlar ise hükümetin çalıştığının en büyük göstergesi ve ülkenin bu duruma düşmesinin nedeni ise geri kalan yüzde 60 düşüncesinde. asgari ücrete yakın devlet yardımı alan sayısı dolaylı yollarla 20 milyon civarında belki daha da fazla... **************** şiir en öz yeri, çanakkale müdafasına atıfta bulunarak günümüzle kıyaslamış ve çeşitli betimlemelerle de benzetmiş...
millet bir taraftan şehit cenazeleriyle korkutulmaya ve duygusal olarak kontrol altına alınmaya çalışılıyor bir taraftan da devlet destekleri ve yol çalışmalarıyla hükümetin başta olduğunu ve her şeye rağmen işini yaptığı görüntüsü veriliyor.
fazla sürmez, demirel in, bir gün önce solcu sağcı demeden sıkılan kurşunlar, bir gün sonra nasıl sustu anlamadım demesi gibi...
yine birden susuverir silahlar.. ateş düştüğü yeri yaktığıyla kalır...lakin devlet ve devlet yönetimi yine aynı tekellerin elinde sürer gider. 28 şubat sürecinde bir paşanın dediği gibi bin yıl sürecek bir operasyon, ihtimal ki aynı yerden gelen emirler, aynı yerden basılan düğmeler sanki sadece aktörleri farklı.. kimi siyaset, kimi asker..kimi yargı...
cumhuriyet kurulalı her on yılda bir ameliyat masasına yatırılan devletimiz, yine bir ameliyat masasında tam ortasında...
peki bunun suçlusu yüzde kaç? yüzde 40 mı yüzde 20 mi 10 mu 25 mi...
santranç tahtasındaki ilk maçımda rakibin oyunu karşısında bunaldım epey..
hamleleri geri alma imkanı yok...
gidenlerin verilen taşların geri gelme imkanı piyonlara bağlı...
hudutun ötesine geçip kendilerini feda ederlerse...
kaybettiklerimi kazanabilirim ve o zaman da oyunu ben kazanmış olurum bir sonraki oyun bşlangıcına kadar...
***************
ne dim ağam..
dua dua dua eller karıncalaşsa iyi.. dil istediğinden emin değil.. kalp bulanık olunca milletin...
ayakta kaldığımıza ve bunca yükü kaldırabildiğimize bin şükür yine de..
Çatışma siyasetinden medet umanların kabaran iştahlarını kursaklarında bırakacak bir karar ile yumruğunu vuracak siyasetçilerin basireti bağlandı sanırım. Ülke kan gölüne dönüyor, hâlâ çözüm süreci tartışılıyor. Aklın yolu birdir ve devlet, devlet olma erkini yerinde kullanıp göstermek zorundadır. Rabbim, hayırlar nasip ede.. Kaleminizi kutluyorum Ziya Bey Kardeşim. Eseriniz, günümün şiiridir. Kalbî selâmlarımla...
Kalemine sağlık Gardaş özledik şiirlerini. En son ocak sönmeden hayınlar ümide kapılmasın. Bir asırlık sürede kaç defa isyana kalkıştılarsa da çenelerinin kırıldığını unutmasınlar. Ya tarih bilmiyorlar, yada maşayı tutanlar tarafından fazla gaza getiriliyorlar. Şehitlerimizi rahmetle anıyorum.Allah'a emanet ol.
Tüm Şehitlerimizi rahmetle, sevgiyle, saygıyla yad ediyoruz. Mekanları cennet olsun Ziya Bey. Başka bir Türkiye yok, millet olarak aklımızı başımıza almalıyız iş işten geçmeden. Tarihte nasıl birliğimizi dirliğimizi sağlamayı başarabilmişsek şimdi de başarmak zorundayız. Teröre prim verenleri görmeli, bilmeli ve uyanık olmalıyız. Eli kanlı terör taşeronları, baronları adalet önünde hesap vereceklerdir er geç. Şehitlerimizin acısı yüreklerimizi dağlıyor.
Son olsun diliyoruz yaşanan bu acılar.
Selâm ve saygılarımla mahir kaleminizi kutlarım...
Yazandan okuyana pek heyecanlar sunulmuş.
Kutlarım.
Beğendim.
………………………………. Saygı ve Selamlar…