kayıp gittiğin bir romandır hayat.gece ağır bir roman gibi çöküyor üzerime, gözlerime değiyor karanlık betimlemeler, içimde dolaşıyor bilmediğim karakterler, ve anlamadığım dilden durmadan endişeli sevişmeler sonrası kurgusu hep çatışma ile süren hikayeler ve bu hikaye nerede biter, hangi gecenin sokağına demir alır bilmiyorum, bildiğim tek şey, bu romanda intihar bir düş gibi sürüklenip gitmek. ve giderken tıpkı dümenini kaybetmiş bir geminin kaptanıyım sanki. kendimi bırakmışım fırtınanın tesirine ve bu fırtına, ve bu alabora , bu gemiyi nereye götürür hangi aysberge vurup hangi kıyıda çıkaracak bilmiyorum. bilinmeyen o kadar çok şey var ki bu romanda, donup kalıyorum nedense her paragraf başında ve her hikayenin sonunda. Diyarbakır/kasım 2013 |
intihar bir düş gibi sürüklenip gitmek. "
Hoppp dedik şair ağır ol ....yok öyle kolayı seçip gidivermek...ne o öyle ...kıy canına kurtul gitsin ...olduu...başka...
Gelmek elinde değildi bu yaşama ama üzgünüm gitmek de elinde değil...bu hakkı nerden aldın sorabilir miyim ?
Yaşayacaksın ; sürüne sürüne de olsa yaşayacaksın...tüm beklentilerin gerçekleşmese de yaşayacaksın, üzülsen de, kırılsan da, yaşayacaksın...
bak bakalım etrafına ...çevrendekilerin kaçı dört dörtlük mutlu...gir bakalım ruhlarının labirentlerine...ne o yazmayı biliyorum diye bu hakka sahip mi oluyorsun ..yok öyle...niceleri var niceleri...evladını yitirmiş bir anne kadar da olamaz herhalde yaşadığın ...her neyse...onlar bile dayanabiliyorsa ...ötesi nedir değerli şair kardeşim ötesi nedir ? ölümden ötesi nedir ?
Ne diyordun hani bir yazında
"ve yaşam sevgi pınarında bir direniştir.. en üst düzeyde mücadele ister hiç sıkılmadan ve hiç durmadan.... ve bizi ne denli yorarsa yorsun bu mücadele arzusundan hiç bir zaman kopmamalıyız...koptuğumuz an kendimizi de bitirdiğimiz andır..koptuğumuz an ölümcül bütün bakteriler için bir zafer olduğunu unutmamalıyız."
" yaşam bütün zorluklarına ve güçlüklerine rağmen yine de yaşanılası bir arenaydı. "
Aynen yazından alıntıladığım gibi şair dost , çok haklısın çok... hayat her şeye rağmen yaşanılası bir yer...bunu unutmayalım olur mu :)
Selam ve saygıyla...