Ölesiye sevdalının öylesine bir şiiri bu , sana ..
yorgun uykulardan kanter içinde irkilip her harfiyle yokluğuna çentik atılmış masallığı, kabusa çevrili bıçak izi yaralarla , yaşamla ölüm arasında yazılmış.
benim kokumu özlemeyip, şiirimin kokusuna sürüklendiysen, okuyorsan uzaklardan sevdalının bu şiirini, giderken olmadığı kadar yalvarıyorum s a n a . parmak uçlarını gezdir satırlarımda hadi hissettir bana özlediğim dokunuşlarını
ilişsin toprak kokulu teninin kokusu sarılayım sana sarılırmışçasına öpeyim şu cam parçasını .
medet umduğum şu soğuk cam parçasıyla ısınsın ciğerim öptükçe dindirsin can kesiği sancılarımı .
özleminle sızlayan burnumla çektikçe, içime içime dolsun ciğerlerim eski günlerimizle hayat gelsin ,tek nefeslik canı kalmış sevdamıza , huzur dolansın damarlarıma. bir zamanlar öpücükler kondurduğun seni sevişlerimi anlatırken susturduğun parmak uçlarınla .
hadi bir damla dokun bükme boyunlarımızı, mahrum etme şiirimle benim sana çağlayışlarımızı.
geldin mi ? sürdün mü cennet kokunu sayfama ? özlemlerimi , hasretimi , seni ne çok sevdiğimi ,aşkımı saklamıştım, şiirimin yastığı altına bulabildin mi ?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Hadi bir damla dokun şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Hadi bir damla dokun şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
geldin mi ? sürdün mü cennet kokunu sayfama ? özlemlerimi , hasretimi , seni ne çok sevdiğimi ,aşkımı saklamıştım, şiirimin yastığı altına bulabildin mi ?
emeğine saglık can mutlu bayramlar dileğimle tebrıklerim çokca.....................................................................................
Çok şer bir çocuktum ben sevdiğim kız için yazdığım şiirleri köyün dibek taşı altında saklardım bir işaret verirdim uzaktan öperdi şiiri ama gel git zaman aşk şiirler kadar etmedi ters yöne gittik o batıya ben doğuya eskiden daha güzeldi kendimce diyorum aşkın dokusu ama hiç yalvarmadım ödün vermedim ve hatta dansör de olamadım yapıma tersti bir kaç haber gönderdi dikkate bile alamdım çünkü gitti ve bitti ama belleğimden hiç silinmedi ve giderken yüreğimi boşaltım gitti sonra toprağımsın dedim kendime toprak kadar vefalı olmak için gidene uzaktan sevmektir bazen asıl olan gel demeyeceksin mesela gidene deli divane olmayacaksın saygı duyacaksın yakınından yanından gitmişse kabahat benimdir dedim kabullendim çünkü aşk meşk kar etmez artık ki insan olmak yaşadığını yaptığını saygı duyan sır gibi içinde saklayandır her insan kendi ekseninde döner ve kimsenin kimseye faydası yoktur her şey insan olanın kendinde başlar kendinde biter.
Beş parmağın duyduğu acı bile farklıyken her yüreğin aynı etkiye aynı tepkiler vermesi beklenemez kimi tamamen siler, gideni gönlünden kimi söküp atamaz ne yapsa da içinden hangisi daha az acı verir , hatayı kendinde aratır ; hangisi yakıp kavurur , seveni haklı çıkarır tartışılır sanırım . sonuç yine yüreğe göre değişecektir buna da eminim . Çok teşekkür ederim samimi hikayenizi paylaştığınız yoruma .
Bu arada çok özür dilerim sizden sanırım bir şiirinizi favorilerime alırken, yasaklı listeme eklemişim sizi yanlışlıkla. bildirilerde yorumunuzu görüp , şiir sayfamda göremeyince farkettim. kusura bakmayın lütfen . Saygılarımla.
Şiirin bazı yerleri özensiz diye bir intiba uyandırdı. Hani şair ya da şaire o an onu söylemek istemiş de, uygun mu değil mi diye düşünmeden şiire eklemiş gibi. Şiirin sonuna doğru yaklaştıkça, yukarıda bahsettiğim ve genellikle şiir için uygun olmayan bu durumun şiire içtenlik ve duygu kattığını hissettim.
Herkesin yaşayabileceği ama herkesin belki de kelimelere dökemediği duygular vardır: Aşk gibi, ayrılık gibi, özlem gibi... Herkesin anlamını bildiği, sıradan sözcükleri yan yana getirerek o sözcüklerin etkileyiciliğini artırıp duygulara seslenebilmişse şair, başarılı olmuş demektir. Duyguları yansıtma konusunda nitelikli bir şiirdi.
Güzel bir şiirdi, kendimden çok şey bulduğum... Tebriklerimle...
Gerçek bir şairin burda şiir paylaşacağını zannetmiyorum zaten. Ama şiir yazıyorsanız bir şair adayısınız demektir ve bence kötü bir aday sayılmazsınız. Yorumuma cevapta satır aralarındaki yorumumdan duyduğunuz hafif hoşnutsuzluğu fark etmekle beraber, kibar yaklaşımınız için teşekkürler...
Duygularımın , şiirimin gidişatına sürüklenip beğendiğiniz için çok teşekkür ederim . Şair değilim elbet hatalarım olcaktır anlatımda ve seçtiğim sözcüklerde önemli olan anlayıp hisseden yüreklerle dolmasıdır sayfamın.
Of!... Daha ilk adımda sapladı hançeri şiir gönlümüze... Ne yapsak? Nasıl yürüsek bu yolu? Nasıl okusak şiiri, nasıl yudumlasak duygu pınarının damlalarını?
''Ölesiye sevdalının öylesine bir şiiri bu , sana .. .''
Çok etkileyici...
''yaşamla ölüm arasında yazılmış. ''
Ölümü düşlemek, özlemek değil de, bir hayatı, kara sevdasına adayan bir yüce gönül diye özetlemek istiyorum burayı... Doğumdan ölüme uzanan zamanın her anını...
Bizim kanı deli çağlarımızda, sevda mektupları vardı. Rengarenktiler... Hatta kokulu olanları bile vardı. Sevgililer, o mektuplarla haberleşirdi. Öperdiler, koklardılar mektupları sevgili kokusu diye... Kelimelere dokunurlardı, onun eli değdi diye... İşte, o güzel günlerin resmini çizmiş sanki şair şiirde.
Demiş ki;
''parmak uçlarını gezdir satırlarımda hadi hissettir bana özlediğim dokunuşlarını''
Çok güzel...Çok anlamlı...Çok duygusal... Ama, canı çıkası teknoloji burada da devreye girmiş, hayallerimizdeki güzel mektupları yırtmış, parlak bir cam parçasına mahkum etmiş yanık sevdalı gönüllerimizi...
Ve, bu soğuk cama dokunan parmak uçları ile bulunan hayat öpücüğü... Sevginin ilginç bir tarifi...Güzel...
Bir mahzun esinti gezinmiş şiirde, kelimeler boyun bükmüş hasretin mahzunluğuna;
Şair, buruk bir ümit tebessümü ile bitirmiş şiiri. İçimize kor ateşler düşürmüş... mahzun soru işaretleri ile göndermiş yalnız karanlıklarımıza her birimizi..
''geldin mi ? sürdün mü cennet kokunu sayfama ? özlemlerimi , hasretimi , seni ne çok sevdiğimi ,aşkımı saklamıştım, şiirimin yastığı altına bulabildin mi ? ''
Duygusal anlamda, harika bir şiir olmuş. Ancak, her türlü çirkefliğin kol gezdiği dünyamızın bir zahiri görüntüsü olan bu sayfada da, bu şiir için, çirkin düşünceler besleyenler olacaktır... Örnekleri çok görülüyor zira...
Değerli yorumlar sahibi alkışlamak gerek bu yüreği nasıl bir başka yüreğe giripte, içinde olup bitenleri eksiksiz yorumlar yazanı onurlandırır güçlendirir
kahır etmekse kendine kahır etmek aşka yazmaksa yazmak...Sır kapılarını aralamak yüreğinin içindekileri dökmek yarin parmaklarının dokunması harflere yüreğe dokunması ile eş değer...
Fon eşliğinde bırak kendini şiire avazlarını dinle aşkın..ve cam kırıklarının saplanması gözbebeklerine kanaması dizelerden aşkla ve buyur etmek aşkı... büyük bir hazla...
hadi bir damla dokun bükme boyunlarımızı, mahrum etme şiirimle benim sana çağlayışlarımızı. --------------------------------------------harika tek kelimeyle yureginiz caglasin kalemin iz susmasin.
acımsı aşk ağlarken yüreğinizin bulutlu şehrinde,küçük bir çocuk sırdaş olur mısralarınıza,kaybedilmiş anılar,yoksul gece vardiyaları,aşktan ötede belirsiz bir yitik sancı.kaybetmekten arta kalan kaybedilmemiş hiçlik....şiir aşkın yarısını acılıyor.yarısını özlemle kavrıyor....muhteşem.
o hepimizde var gibi zaten.yoksa nasıl olurdu da bunca harf sağanak halinde sayfalara aşkı umudu umutsuzluğu yalnızlığı ve nice duyguyu yağdırabilirdi:)ama tşk ederim aşka aşık olmak çok güzel bir kavram..mutlu oldum.
Her yorumundan şiir yazılır biliyorsun değil mi bunu ) o yüreğinin her hücresine en güzel aşklar yakışır teşekkür ediyorum ilgili yorumuna sonsuz saygılarımla
Fon müziği çok uymuş, hasreti anlatan dizelere. Doymadım doyamadım seni ben sevmelere. Çok sevdiğim bir şarkıdır. çpk güzeldi.. Yüreğiniz hiç üşümesin. Sevgiyle kalın. İyi bayramlar.
Yukarıdaki mısra, fondaki müziğin çığlıklarından kurtulan duyguların, delicesine saldırısıdır sevdiğine. Ve devamındaki mısralarda şekillenmekte aşkın resmi.
Umarım görmüş, dilerim okumuştur mısraların muhatabı. Öylesi delice, çılgınca bir sevdanın, çırpınan yüksek duyguları ki mısradakiler, zaten asla sahiplenilmeye cesaret bile edilemez.
Sayın Şaire, Güzel şiirinize yaptığım yorumu etkili yorum seçişiniz nedeniyle teşekkür ediyorum. Aslında daha uzun yazmak istemiştim; ama o an kalabalıkta olmam nedeniyle kısa oldu.
sevgiyle kazınmış harfler sayfanın üzerine..
sevgin çok yüce değerini bilene..