Okuduğunuz şiir 11.6.2013 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
doğan bilge
BENDE BİR HAL VAR HAFIZ...
hangi gündeyiz,günün hangi saati bu hafız soğuk bir yaz günü müdür? yoksa sıcak bir şubat mıdır yaşadığımız? böyle değildi hafız... böyle saldırgan olmazdı eskiden vakitler böyle savaşmazdık günün her saatiyle bende bir hal var, halim hal değil hafız....
karanlık basıyor, ağırlaşıyor gittikçe göğün yüzü sırtıma sarılmış bir han iniyor omuz başlarıma yolcular kalkıyor tenimden terim tenimden değil sanki hafız....
bir kervan daha geçiyor içimden öyle sessiz öyle kimsesiz gelmiyor beklediğim yüreğim ellerinde bir hırsız topuklarını vura vura gidiyor içimden o gidiyor,ben yanıyorum... bende bir hal var , halim hal değil hafız...
selalar okunur her dem ruhumda bir mefta kaldırırım yüreğimin gizine bir aşk kundaklarım cansız... bilirim gelmeyecek o... dağıt hatimleri ,dağıt okunsun, sayısız bende bir hal var , halim hal değil hafız...
sustu tüm renkler gözlerim gömüyor tüm suretleri bir endamı kalıyor belli belirsiz bir de siyaha çalan gözleri ben sana dökeyim içimi sen dinle sualsiz..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BENDE BİR HAL VAR HAFIZ... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BENDE BİR HAL VAR HAFIZ... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
bu şiirden sonra benimde halim hal değil:))) ne kadar akıcı, duru ve düşündürücü. güzelliği kelimeler ancak bu kadar konuşan özlemle anlatabilir bir şiir. hakkınıda almış her gönüle mührünü vurmuş her aklı düşündürmüş yürekten tebrik ve sevgilerimle..
Şiir'in anlatı dili kadar Keşke imlasına da özen gösterseymişsiniz!. Ya da hiç kullanmasaymışsınız
hangi gündeyiz,?günün hangi saati Hiç bir cümlede virgül bitişik yazılmaz.
bende bir hal var ,? Bir tık iki tık ayrıda yazılmaz Üstelik virgül ;
''Yapısı gereği şiirde bir dize ya bir cümledir ya da alt dizelerde tamamlanacak olan bir cümlenin parçasıdır. Bir cümle olması halinde dize sonuna virgül değil nokta konulur. Ki bu da şiirin görselliği, estetiği ve anlatım kaygısı bakımından illa gerekmez. Ustaların noktalama işareti kullanmadan yazdığı pek çok güzel şiir olduğunu hatırlayın. Bir cümlenin parçası olması halinde ise her dizenin sonuna virgül koymak, bir yandan anlamı karmaşıklaştırır, söylemi zayıflatır, bir yandan da görselliği içinden çıkılmaz hale getirir. Eğer şiirde bölünmüş bir cümleden oluşan birden çok dize varsa, anlamı zayıflatmamak, söylem kaybının önüne geçmek amacıyla virgül kullanılabilir. Ama "bu dize bitti, cümle bitmedi, alt dize ya da dizelerde sürüyor" mantığıyla her dize sonuna virgül koyarsanız estetikten, içerikten ve okuma kolaylığından ödün vermiş olursunuz.''
Dört nokta Beş nokta ...
Gibi uzantılar şiir'in ses bütünlüğünü boğar. Bu durumun sıkca yapılması söylemi zayıflatır.
Şiirde ki tekrarlar da pasaj pasaj yapılsaymış Teknik açıdan daha iyi olurmuş.
İyi şiirlerin bütünlüğüne bakmak gerek Üzerinde biraz çalışılınırsa daha iyi olabilirmiş.
yine haklısın be hafız :)bu gereksiz ve anlamsız feryatlarınıza bir anlam versem acınıca destek olabilirdim.olsun siz de insansınız olur böyle şeyler üzülmeyin :)
bir kervan daha geçiyor içimden öyle sessiz öyle kimsesiz gelmiyor beklediğim yüreğim ellerinde bir hırsız topuklarını vura vura gidiyor içimden o gidiyor,ben yanıyorum... bende bir hal var , halim hal değil hafız... ........ evet sende bir hal var bunu gördü Erbab-ı
ne kadar akıcı, duru ve düşündürücü.
güzelliği kelimeler ancak bu kadar konuşan özlemle anlatabilir bir şiir.
hakkınıda almış
her gönüle mührünü vurmuş
her aklı düşündürmüş
yürekten tebrik ve sevgilerimle..