düz yolda herkes aynı yürür alenen yapılır sayım pıtıraklı yolda belli olur adımlar kim nasıl atlar üstünden kimler kaçar
resmi çekilirken yolun belli olur güneş ve gölge kim saklanır yol kıyısında bir ağacın arkasına kim ışıkta gösterir içini sırtındaki yükünü indirir yere
kim sakınmadan yürür rüzgâra karşı parçalanan uçurtmasına üzülürken yeltenir yeni uçurtmalar yapmaya
nasıl belli olursa kara günde gerçek dost öyle belli olur yürüyemeyenlerin halleri yüzlerini gizlediklerinden sırt dönmelerinden ey dost dediklerim yoksunuz yolumda bayrağına koşanlar
kim korkar hain kurttan diye bir oyun vardı eskiden kim korkar hainden, kininden, zulmünden yol temiz ayıklanmış kötülerden
yoldan ellerinde bayraklar tertemiz millet geçer ileridir hedefler, daha ileri daha özgür tutsaklık zincirleri kırılmış gençler, genç düşünceler geçer ilerde, parmakla gösterilecekler!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bu yoldan şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bu yoldan şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ileride o günler mutlaka gelecektir ülkemin insanına. nasılki bir asır önce zincirler kırıldı,yine kırılacaktır bağnazlık zincirleri. anlamlı düşündüren güzel bir şiir. tebrik ederim.
"yoldan ellerinde bayraklar tertemiz millet geçer ileridir hedefler, daha ileri daha özgür tutsaklık zincirleri kırılmış gençler, genç düşünceler geçer ilerde, parmakla gösterilecekler!" Nazik Hanım, inşallah diyelim...Tebrik ettim. Saygı ve selamlarımla...
kim korkar hain kurttan diye bir oyun vardı eskiden kim korkar hainden, kininden, zulmünden yol temiz ayıklanmış kötülerden
yoldan ellerinde bayraklar tertemiz millet geçer ileridir hedefler, daha ileri daha özgür tutsaklık zincirleri kırılmış gençler, genç düşünceler geçer ilerde, parmakla gösterilecekler!
14. 4. 2013 / Nazik Gülünay
Duyarlı yüreğini usta kalemini selamlıyorum Her zaman ki gibi yine çok güzeldi severek okudum Yüreğine kalemine sağlık Saygılar...............
Görkemli ve çok anlamlı çalışmanızda adı geçen oyunun yazarı Edward Albee olmalı! Eserin bir zamanlar İngilizce'sini okumuştum. Yüreğinize sağlık dileğiyle böyle güzel ve özlü paylaşımınız için tebrik, teşekkür ve selamlarımı arz ederim.
Eğitimci tarafından 4/14/2013 6:58:26 AM zamanında düzenlenmiştir.
Söz konusu olan, yürünmesi gerekn yollar varsa.... ve o yollar acı veren dikenler - ptıraklarla doluysa..... yol başlarında yürüyüp yürümemekte kararsız, ikircikli insanlar varsa.... ikircikli uyanıklar dikensiz yolları arıyorlarsa, bilinsin ki felaket bulutları, kapılara dayanmış demektir. Mutlaka ve de zorunlu olarak dikenli yollardan yürüncekse, "ki öyle de görünüyor" ayaklar ve vicutlara batacak dikenlerin vereceği acılar göze alınacak, mecburen katlanılacaktır. Bu nedenle:
Çirkin oyunları bozmak için, insanın mutluluk ve özgürlüğüne göz dikenleri tanımak ve onlarla mücadele etmek için, birey haysiyet ve onurunu korumak için, Ülkenin parçalanmasını önlemek ve ülkemizi parçalamak isteyenleri bertaraf etmek için NE DENLİ ACI VEREN DİKENLİ YOLLAR ÖNÜMÜZE ÇIKSA DA ONLAR ÜZERİNDE CESURCA, ÇEKİNCESİZ YÜREMEYİ ÖYRENMESİ VE GÖZE ALMASI GEREKİR HER YURTSEVER, TOPLUMSEVER İNSANIMIZIN.
Zorlu ve zorunlu görevleri her zaman yapmak zorunda kalabilir, bizim coğrafyamızda yaşayan insanlar. Ne yapalım burası, cennet kadar güzelliğinin yanında böyle zorlukları da olan bir coğrafyadır. Cennetin bu topraklar altında olabileceğine de inanılır. Çünkü onlarca peygamberi bu corafyada, bu topraklar üzerine göndermiş YÜCE YARATAN. ilahi ve semavi dinlerin birçoğu bu topraklarda yaşanıp yayılmış, insanların kah canhıaş savaşlarına, kah barış içinde yaşamalarına tanıklık etmiş bu coğrafya, bu topraklar.
Bu nedenlerle de çok Önemlidir, çok değerlidir, yurt edidiğimiz ve üzerinde yaşadığımz topraklar. Bu denli değerli ve özel bir coğrafya olmasaydı, böylesine hiç göz dikilir, böylesine iştihlarla istile edilmeğe çalışılırmıydı. Herkes için önemli olanın, bizim için daha da önemli ve değerli olması gerekir. bu ülkeyi bize emanet edenler en egebeli ve dikenli yollardan yürüyerek, aşılmaz sanılan en büyük zorlukları aşarak, bu toprakların müreffeh ve mamur yurt olmasını sağlamış, bizlere bırakmışlar korumamız için.
Hiç kümsenin kuşkusu olmasın ki çağrılarımız yerindedir, telaş ve endişelerimiz haklıdır, çünk ülkemiz parçalanıp paylaşılmak isteniyor. Hainler, ihanet şebekeleri, TÜRKLÜĞÜN adına bile tahammülü olmayanları, sağımızda, solumuzda, bazende hemen gözlerimizin önünde buluyoruz. Kaçıp bir yerlere saklanılacağına, bu tehlikeyi yurtsever herkes görmeli, dar ve zor yollarda yürümeğe kendini mecbur hissetmelidr.
Teşekkürler Gülünay Nazik. Esenlik ve mutluluk dileklerimle, taktir ve tebriklerimle kutluyorum sizi. Kemal Polat
bu coğrafya bu iklim bu güzellik kavgasız olsun demek dikensiz gül bahçesi beklemek abesle iştigal olur bedelini ödemeye razı olunur şükür.
hayat dolu olmak varlığınla övünmek olmalıdır haini de olacaktır şerefsizide bu vatan bu vatan uğruna dökülen kan bağrında şehit olup koynunda yatan verilen can bize emanet eden atam hepsi bizim en yüce varlığımız..
Atatürk,türk halkının bilincidir . Atatürk, hurafelerden,dogmalardan ırak tüm meselelere realist bakabilme yetisidir... Avrupada ,medeniyetin beşiğinde kadınların oy hakkı bile yokken Cumhuriyet Türkiye'sinde kadınlara oy hakkı verilmiştir. Osmanlı'da kadınların tek başına sokağa çıkması bile düşünülemezdi...Osmanlı ümmet toplumudur.Türkiye Cumhuriyeti ise ulus esasına dayanır.Laik bir cumhuriyettir.Dini devlet yapısından uzak tutar.Tüm dinlere olabildiğince eşitliği esas alır. Ve tüm bunları Atatürk'le yaşama geçirmiştir. Gerici yobaz çevrelerin Atatürk'e sövgüleri bu yüzdendir...Bu yüzdendir millet fikrini ayaklar altına almaları.Bu yüzdendir T.C ibarelerini tabelelerden sökmeleri.Bu yüzdendir cemaatlara,şeyhlere,hocalara,ağalara bel bağlamaları... Askerin başına çuval,kadının başına kara çarşaf geçirenler elbette Atatürk düşmanıdır.
Şiiriniz bu bakımdan oldukça gerçekçi ve güne yakışmıştır... Bravo şair...
sinan toraman tarafından 4/14/2013 1:00:10 AM zamanında düzenlenmiştir.
Gerçekleri görenlerin sayısı giderek azalıyor mu nedir!
Şehitler unutuldu
PKK'lı hainlere ağlanır oldu.
superbaba tarafından 4/16/2013 10:49:05 AM zamanında düzenlenmiştir.