Hesabı bilen için "güzel sözdür" dile kâr Kem kelâma kul kişi gün gelir iflas eder. Varsın cellat sevinsin, edebe kurulsun dâr Sabredene Yaradan bir makam ihdas eder.
Hak yolun yolcusunun gözleri ufku tarar Bed sesler duyduğunda dönüp ardına bakmaz. Şer görünen işte de bir hayır, hikmet arar Libas-ı edebini nefs eline bırakmaz.
Taş atılan ağaca meyve olsa da sebep Sanma ki her fiskesi dalı için zül olur. Kimi Resûl der, yanar!, kimisi Ebu Lehep! Müfterinin gıybeti mü’mine ödül olur.
Ey Miskin! Mukayyet ol az buçuk sevabına Göz dikmiş peynirine La Fontaine’in kargası. Kin ve nefret girmesin gönül denen kabına AKILLIYIM diyenin nefsiyledir kavgası.
Büyüteç altına al en küçük günahını Zamanla büyüyüpte ahretini yakmasın. Mahzûn olsa da gönlün ayan etme ah’ını Ki, seni üzen gafil sevinerek bakmasın.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* AKILLIYIM diyenin... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* AKILLIYIM diyenin... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Büyüteç altına al, en küçük günahını Zamanla büyüyüp de, ahretini yakmasın. Mahzûn olsa da gönlün, ayân etme ah’ını Ki, seni üzen gâfil, sevinerek bakmasın.
Ders alınası derinliği olan nefis dizeler okudum güzel ve güçlü kaleminizden, eyvallah. Tbrikler. selam, saygı ve dua ile.
Sabredene yaradan , makamını has eder...Efendim şiir tasavvuf içeriyor zaten Hz Mevlananın resimli sözü ile giriş yapılmış...
Önce Mevlana ve onun gibi kıymetli zat,lar hakkında şunu söylemek istiyorum... Hani birçok yerde karşıma çıkıyor; ALLAH c.c var kur,an var neden bir evliyanın peşinden gideyim diyorlar ve bunu yanlış olarak zihinlere aşılamak istiyorlar...Şunu söylemek istiyorum hiç bir insanın bir evliya peşinden gitmesi söz konusu değildir....Onlar sadece yol yordam gösterirler asıl mevzu budur....En basit örnek ; "Şiirlerin ziyası" üstadımın şiir yazmanın kurallarında, kaidelerinde bana yol göstermesi gibidir....ALLAH c.c ayetinde der ki ; hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?...Demek ki bilenlerin varlığını ALLAH taala bile bildiriyor.... Tabi bu işi dünyalık uğruna yapan insanları kandıran yokmu ?...Elbette onlar da vardır....Zaten ALLAH c.c onlar için diyor ki ; yani gösteriş yapan dini kullananlar için " vay onların haline"....Müslümana düşen , doğru olan şeyi nasihatle bildirmektir... Kabul etmeyen kişi, günahı kendinedir .......
ALLAH c.c ye karşı isyan bayrağı çektiren , helake götüren hataların başında kibir gelir.... Kibir ile yaklaşan her kim olursa olsun ona karşı kibir edilir , zira "kibir" kibirliye yapılır...Ancak karşı taraf kötü hallere devam ediyor ve nasihatiniz buna yetmiyorsa onu değiştiremiyorsanız...Köşenize çekilin asla o beldeyi terketmeyin ...Tahammül edin ki, sabrın ecri kaçmaktan daha iyidir.......Ha burda hemen akıllara şu soru gelebilir ; Peki neden Peygamber efendimiz s.a.v sabır etmedide hicret etti sabredip ecrini kazanaydı .....El cevap; peygamber efendimiz s.a.v hicreti zaten ALLAH taalanın emri vahy ile yapmıştır....Zira ALLAH c.c nin takdiri sual olmaz....Başka cevaba gerek yok aslında ama , şunuda ilave edelim...Hicret , müslümanlığın yapılanması , güçlenmesi ve tekrar mekkeye dönüp mekkeyi müşriklerin elinden kurtarmak içindi....Nitekim sonuç ayetler ve hadislerle sabittir....
Ve bir arkadaşa kalbinde sevgi yada buğz etme duygusu yaşayabilirsin....O arkadaşın halini önce kur,an,a sonra sünnete göre değerlendir....Şayet Kur,an,a uygun ise sev...Yok değilse buğz etmek te bir sorun yoktur...Çünkü bu buğz etme nefsine göre değil .Kur,an,a sünnete göredir...Yani daha türkcesi ALLAH c.c içindir.... Hiç kimseye darılmak hoş değildir bunu ayetler bildirir ...Yanlız, Dargınlık ve kırgınlık ALLAH içinse iş değişir...
Efendim dünyada bir arif insan yoktur ki söylediği umumiyete şamil olsun...Bu hal sadece Peygamber efendimiz s.a.v aittir... Peygamber efendimiz hadis-i şerifinde şöyle buyuruyor." insanların akıllarına göre konuşmak için emrolundum".... İşte bu şiir mana yüklüdür, fakat dilerim ki hen okuyan en az kabı kadar alsın....Ama mutlaka , güzel bakıp güzel şeyler alsın....Selamlar , saygılarımla............
hangi mısrayı taç etsem diye düşündüm ama hepsi taçlık
şu söz bir bakın
"Mahzûn olsa da gönlün, ayân etme ah’ını Ki, seni üzen gâfil, sevinerek bakmasın. "
mest oldum inan
Taşın kocaman kocaman olanı bu işte!
Anlayana tabii ki
yılın şiiri nazarımda
selam dua ile
çağlattın beni geri döndüm
bunlar döküldü bir anlık kalemimden
İnsanlar ki; pir-ü pâk, müslim doğar anadan Sonrası şaşar yolu, karışır bir güruha. Kimi Yunus'tan kimi; dem vurur Mevlâna'dan Doldurur heybesini zulüm etmez saf ruha
Şiirlerin Ziyası tarafından 1/26/2013 9:40:40 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yani dört dize ile güzelim siiri MAHFETTiNiZ be dostum :)
benim bildigim Ziya, bunun altini üstünü doldurur ortaya bir SAHESER cikarir.
Kalemin KIVRAK ve MAHiR. Yüreginde engin olunca ortaya ne cikarsan ziyafet oluyor bize.
Tebrikler Ziya Bey :)
Bu arada bir hususu belirtmek isterim;
Bir DostuNUZ benimle ilgili su ifadeyi kullanmis;
"Şimdi senin analizini yapalım. Sen vıcık vıcık yağcı, insanlara kendini sevdirmek için kırk takla atan, her türlü şaklabanlığı yapan, bunun için hiç serinmeden neredeyse sitelerdeki herkese tek tek şiirler yazan, din istismarıyla yer tutmaya çalışan kişiliksizin tekisin."
Taş atılan ağaca, meyve olsa da sebep Sanma ki her bir fiske, dalı için zül olur. Kimi Resûl der, yanar!, kimisi Ebu Lehep! Müfterinin gıybeti, mü’mine ödül olur. ......Yine kıt'alar birbirinden değeli ve anlamlı...Ebu LEHEPLER ÖLMEDİ demiş ya şair..Yaşıyor...Mükemmeldi... Tebrikler ..Selam ve dua ile... ESRA
Zamanla büyüyüp de, ahretini yakmasın.
Mahzûn olsa da gönlün, ayân etme ah’ını
Ki, seni üzen gâfil, sevinerek bakmasın.
Ders alınası derinliği olan nefis dizeler okudum güzel ve güçlü kaleminizden, eyvallah. Tbrikler. selam, saygı ve dua ile.