Okuduğunuz şiir 3.11.2012 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
KADERSİZİN DÜŞÜ BU KADAR OLUR
Kâbus muydu, düş müydü veremedim bir karar Lacivert gök yarıldı ortasından cin çıktı Derdimi deyim dedim belki işime yarar Yıllardır sakladığım hayallerimi yıktı. Üç tüy verdi elime “birisini al” dedi Tam kaçmak üzereydim “Dur! Yerinde kal” dedi.
Gözlerimi kapatıp çekiverdim birini Sonra açıp baktım ki çektiğim tüy maviymiş Şansım mı dönüyordu aldım renkler pirini Açıkladı sonunda yokluğa müsaviymiş. “Kuruyacak mutlaka tutunduğun dal” dedi “Sığ denizde batacak altındaki sal” dedi.
Beddua mı almışım bu talihsizlik nedir Hâlbuki hiç kimseye bir zararım olmadı Ümidim var düzeltir Rabbim buna muktedir Kalbimde yeşerttiğim çiçeklerim solmadı. “Bu nasıl iyimserlik sen düşlere dal” dedi “İyi günü bekleme yarının muhal” dedi.
Ne dediysem olmadı bir şans daha ver dedim Tüylerini sakladı elini uzatmadı Ne olursun bir sefer güzellikler ser dedim Çaresi nedir bunun doğruyu anlatmadı. “Baldırana dönecek ağzındaki bal” dedi “Kaderin bu kadarmış gelecek masal” dedi.
Hadi git be başımdan nereden çıktın öyle Niçin geldin yanıma ne güzel avunurdum Ya defol düşlerimden ya da güzel söz söyle Hatalısın deseydin kendimi savunurdum. “Dürüstlük çare değil sana bir misal” dedi “Zaman hırsızlık devri bulamazsan çal!” dedi.
Bana yol göstermişti o çal dedi ben çaldım Yere yıkıp elinden diğer tüyleri aldım.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KADERSİZİN DÜŞÜ BU KADAR OLUR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KADERSİZİN DÜŞÜ BU KADAR OLUR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çok güzel, zekice ve ustaca yazılmış. Sonuçlandırması da çok şaşırtıcı. Günün şiiri olmayı fazlasıyla hak eden bir şiir. Ayakta alkışlıyorum. Güzel şiirin için teşekkür ediyorum.
Şiirinizi bir solukta okudum, dönüp bir daha, bir daha okudum. İşlediği konu, verdiği mesaj anlam bütünlüğü öylesine güzel kurgulanmış ki bir yerlere çarpmak, takılıp kalmak ne mümkün(!)..Ardı ardına akmış gitmiş dizeler, biz okuyuculara da hayran kalmak düşmüş.. Bu güzel hece şiir şöleninden dolayı çok teşekkürler, yüreğinize ve kaleminize sağlık..Sevgi ve saygılarımla.
BİR ESİNTİ
bir esinti çok uzaklardan okşadı ipeksi saçlarını bir tel, bir tüy, bir dal bıraktı kanatlarındaki rüzgardan ...
Zaman zaman antolojide yaptığınız eleştirileri okurum, ne kadar sert olduğunuzu da bilirim, bu sözleriniz beni ziyadesiyle memnun etti ve umutlandırdı, teşekkürler. saygı ve selamla.
Afet Hanım, şiirinizi okuyunca nedense aklıma Beki Mustafa geldi. Hani cenaze namazı kıldıracak adam bulamamışlar da sakallı diye içkici Bekri Mustafa'ya cenaze namazı kıldırtmışlar ya. Bazıları da bana üstad falan diyor. Halbuki ben Şiir yazma konusunda pek başarılı değilim. Bu şiiri iki ayda ancak yazarım herhâlde. Ustaların ustasını kutluyorum.
Dün okuduğumda bu şiir benim gönlümde birinciydi... Ve şimdi hakettiği yerde gördüm.... Birkere daha kutlarım hecenin kraliçesini..... Saygı ve sevgiler.....
Âfet hanım sitenin en iyi bayan hececi şairlerinden ona şüphe yok. ve tüm eserleri belli bir donanımın izlerini maharetini ifşâ ediyor. ve bazen haklı olarak fark edilmeyişine serzeniyor. fakat maalesef okunma esere göre değil de aldım-verdim şeklinde devam etmekte gerçek değer gerçek eserler siste kalabiliyor çoğu.
tüm hürmetimle bu esaslı şiiri alkışlamak isterim. tümüyle şahaneydi fakat o son iki dize;
''Bana yol göstermişti o çal dedi ben çaldım Yere yıkıp elinden diğer tüyleri aldım.''
şiirin tüm güzelliğine bir USTA imzası 'ÇALMIŞ' mahir mürekkebiyle
Hadi git be başımdan nereden çıktın öyle Niçin geldin yanıma ne güzel avunurdum Ya defol düşlerimden ya da güzel söz söyle Hatalısın deseydin kendimi savunurdum. “Dürüstlük çare değil sana bir misal” dedi “Zaman hırsızlık devri bulamazsan çal!” dedi.
Şiir Afet Kırat imzalı olunca her dizesini özenle okumak gerekiyor. Verilen mesajlar çok degerli. Kutluyorum güzel şiirinizi Afet hanım...
Gerek teknik donanımdaki kusursuzluğu gerekse yıllardır kaleminden alışkın olduğumuz o yetkin anlatımıyla muhteşem bir hece şiiriydi sevgili ablamın kaleminden okuduğum.Varolsun gönül emeğin canım ablacım.
Zaman çalmak zamanı galiba ablam... Saatler bile tik taklarını onun için uyarıyor.
Bakıyorsun okutuyorsun, uğraşıyorsun iş yok, para yok. Bir de bakıyorsun karşına geçmiş dalgayla gülüyor. Ne okumuş, ne çalışmış, ne de adam olmuş ama parayı bulmuş. Kendisini adam sınıfına koydurmuş.
Çalarken bir adam de elbisesi bulmuş, takmış takıştırmış. Senin bütün düşlerini doldurmuş. Saatler yine tik tak çalıyor, o gülüyor, biz okuyoruz.
Seçil hanım zaten özü orasıydı, onca lafı sözü oraya getirmek için yazdım, yani sadece hikâyeydi. Bu basit bir manzumeydi, manzume de şiir sayılır ama o çok başkadır. Şiirde olay örgüsü yoktur, amaç bir bilgi vermek değildir. Şiir duyguları anlatır, değişik çağrışımlarla yücelir. Yorum yazma şansım olsaydı kendimi eleştirirdim bu da şiir mi yani diye.
Yine de beğeninize teşekkür ederim. Birçok dürüst kişinin yarasına dokunduğu için beğenilmiş olabilir diye de düşünüyorum. Saygılar selamlar size.
Ne güzel bende alayımmı,dost şair'em ama yapamam doğruluktan ayrılamam.ne yapalım herkes rızkı kadar,kader.Güzel şiir'inizi kutlarım sevgilerimle saygılarımla...
Tebrikler Afet abla...Hani düşler, rüyalar tersine çıkar derler ya bizde öyle diyelim öyle çıksın..Sanıırm şiiri evladınıza yazmışsınız Allah onun da nasibi ni gür , geleceğini parlak eylesin...Sevgi ile kalın...
gerçekten görseydik ben de öyle düşünürdüm, sadece sözü özüne götürebilmek için oğlum rüyasında görmüş gibi anlattım. teşekkürler kardeşim beğeninize, selametle kalınız.
Hadi git be başımdan nereden çıktın öyle Niçin geldin yanıma ne güzel avunurdum Ya defol düşlerimden ya da güzel söz söyle Hatalısın deseydin kendimi savunurdum. “Dürüstlük çare değil sana bir misal” dedi “Zaman hırsızlık devri bulamazsan çal!” dedi.
Bana yol göstermişti o çal dedi ben çaldım Yere yıkıp elinden diğer tüyleri aldım.
Gecenin en anlamlı şiirini kutluyorum sayğılar sunuyorum..
Yok annecim, senin şiirlerin hep yaşanmışlıklar üstüne zaten. Ben ironi mi gerçek mi anlayamadığım için diğer yorumlara baktım. Aşk gelmedi aklıma zaten. Öptüm kocaman, huzurlal kal inşallah.
sevgili kalimeram, bu yaşta aşk şiiri yazacak değilim ya, aşk şiiri gibi olanları da oğullarıma yazıyorum zaten kimse inanmasa da. Dua etmeniz en güzeli, inşallah şansı açılır oğlumun da. Sevgilerimi gönderiyorum ve öpüyorum seni.
Şiirlerinizi şiir yazmaya gönül veren bir çok kardeşim incelesin. Şeklinden ahenginden tınısından hisse kapsın. Kaleminize Rabbim daha da güç versin Ablacığım. Selam ve saygılarımla.
"Kadersizin düşü" sevmedim bunu abla Nasip ne ise o kadar sebeplenir insan
şiir mi?
hüzün deryasının yanında sitem
okurken yine çevreye bakışın, duyarlılığın geldi aklıma
evlatları için çırpınan bir anne, geneli de katarak güzellikler dilemesi olmayacaksa hani felekten bir gün mü çalsam dercesine çağlamış duyguların
benimde buna benzer bir şiirimde
FELEKTEN BİR GECE
Gel sevgili; Feleğe, bir oyun oynayalım, Karlanmış tepesini attıralım bu akşam. Bir sefer de biz onu adamdan saymayalım, Aklını azığına kattıralım bu akşam.
Batıralım bağrına acı ok’un ucunu, Yeter yaptığı keyif, çalalım marpucunu, Boş ver; yüklesin bize, meleklerin suçunu(!) Acıyla yatağına yattıralım bu akşam.
İçsin tatsız şerbeti anlasın neyin nesi, Yalnız kalıp hasretle çalsın aşk teranesi, Görsün nasıl olurmuş yüreğin viranesi, Ağlatıp, gururunu sattıralım bu akşam.
Ziya kardeşim aslında şiirin adı başkaydı, sonra değiştirdim. Ama gerçekten kadersiz oğlum ya, ne yapayım yazdım işte. Senin şiir de güzeldi yüreğine sağlık. Selamlar Trabzon'a.
Bu şiiri daha önce de bir yerlerde okuduğumu ve çok beğendiğimi hatırlıyorum.. Her yönüyle mükemmel bir anlatım ve etkileyici bir söz dizilimi... Tebrikler efendim.
bu şiiri bu gün yazdım, önce facebookta yayınladım. Orada okumadıysanız benzer bir şiirim de var onu hatırlıyor olabilirsiniz. http://www.edebiyatdefteri.com/siir/41939/uc-dilek
insanlara laf anlatamayınca cinleri kullanıyorum işte:)) Teşekkürler emin bey saygılar.
doğruluğun para etmediği bir dönemde yaşamaktayız. Ülkeyi yöneten zihniyet ne olursa olsun,Ülkemde dürüstlük para etmemekte. konu şairimin düş olarak adlandırması ile çok güzel anlatılmış. oldukça güzel bir manzume.etkileyici anlatımın güzelliği, mısralarda ahenk ve akıcılıkvar. tebrikler üstad.
Hadi git be başımdan nereden çıktın öyle Niçin geldin yanıma ne güzel avunurdum Ya defol düşlerimden ya da güzel söz söyle Hatalısın deseydin kendimi savunurdum. “Dürüstlük çare değil sana bir misal” dedi “Zaman hırsızlık devri bulamazsan çal!” dedi.
Bana yol göstermişti o çal dedi ben çaldım Yere yıkıp elinden diğer tüyleri aldım.
çok güzeldi ya masal tadındaki dizelerin saygımlasın herdaim
Dürüstlük çare değil sana bir misal” dedi “Zaman hırsızlık devri bulamazsan çal!” dedi.
ah şair ne güzel dokundurmuş şiir.. ama çalamaz ki yoksa içinde.. ne yapsa ne etse .. hırsızlık açlıktan olmaz şair.. doktorunda hırsızı var bilim adamınında kapıdan girip camdan çıkanında adı hırsız.. harika bir anlatım harika bir şiir gerçeklerin ışığında.. saygım her daim..yürekten kutlarım saygımla..
afet hanım kardeşim turizmci ve onunla bu mesleği yapanların cepleri dolu.. birgün babam dedi ki oğul yaa sen neden kazanamıyorsun baba dedi senin suçun.. öğretseydin namussuzluğu çalmayı çırpmayı bende kimbilir nerelerde olurdum ben kazanıyorum patronun verdiği kadarını alıyorum.. o da bu kadar oluyor.. Babam gülerek çal o zaman sende demişti sizinde çal demeniz babamın çal demesi gibi bir çal demek.. doğru değerlerle büyütülen çocuklar malesef bugünkü ücret politikasıyla yarı aç yarı tok dolaşıyorlar.. devlet daireleri bugün taşeron işcilerle dönüyor üç aylık sözleşmelerle.. çal desede diliniz bilirim yüreğiniz dürüsttür ve dürüstlükle örnek olmuşsunuzdur evladınıza çalamaz ki.. saygım sevgimle..
hırsızlığın her türlüsü var Sündüz hanım, oğlumun da sosyal haklarını çalıyor patronları, şiirle de olsa ona çal dedim ama bazıları gerçekten yapamıyor. Kötü bir örneğim değil mi? Sevgiler selamlar.
Zaman, mekan tabii mecarında akarken... acaba, dedim şiiri okurken, yozlaşan, kendine de, zamana da, mekana da yabancılaşan insan neyi amaçlar yaşarken, sayılı günlerinde... Bugün okuduklarım arasında bir başka zaman belgesi niteliğindeydi bu şiir... Saygılarımla...
teşekkürler Güneri bey, o dediğiniz insanlar ne çalarsak kâr diyor diğerleri ne kadar yaşarsak kâr diyorlar. onca dize içinde tek bir dizeyle asıl sıkıntımızı anlattım, anlayana. Saygılar selamlar.
Yahu bacım ben senin şiirlerini okurken hüzün alıyorum inanki Bazen gülümsediklerim oluyor mesela ALO da:) inan sana değer veriyor ve seviyorum .bir gün mutlak tanışacağım edebiyat ailesinle birlikte seninle inşallah.yüreğinden öptümseniii bacıların en hası bak sevgimle güllerimi bıraktım sayfana@@@@@@@@@@@@@@:)