Okuduğunuz şiir 10.6.2010 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
ŞİİR RÜZGARI
YAKARIŞ
Ey, gökleri ve yeri yoktan var eden Rahman! Bu âlemde bir hiçtim, kudretinle yarattın. Acılar içindeydim, sendin derdime derman Doğmak mıydı günahım üzerime nâr attın? Ecrâm u ecsâm sana her zaman zikrederken “Bu gaflet uykusu ne, hani duanız?” derken Titreyerek uyandım, işte bu sabah erken Şöyle baktım çevreme, bu ne muhteşem tasvir! Kim kopya edebilir, bu resmi El Musavvir!
“Ol!” Emrinle var oldu, yeri yeşerten güneş Bilirim karanlıklar, tek emrinle kayıptır Hiç olur mu gökte ay, gecelerde güne eş? Görmezlikten gelirsem, affedilmez ayıptır. Mutsuzluğa gark etti, korkutuyor hasletim Merhamet et, ben garip, ben öksüzüm, ben yetim… Yardımına muhtacım, şekva değil niyetim. Ölmüşe can verensin, ölü eden diriyi… Beni artık canlandır, yalvarırım, El Muhyi!
Açılan yüreğimle, boşalan gözyaşımla Cemalinden süzülen nur katreleri gibi Bütün varlığım ile bu çileli başımla Secdeye kapanarak sana geldim, Yarabbi! Kabul eyle duamı, bağışla günahımı Ne olursun duy artık, çektiğim bu ahımı! Gölgelerden uzak kıl, gelecek sabahımı Günahına mani ol, dilimin ve elimin Beni sensin koruyan, sahip ol, El Müheymin!
Acziyetimi basıp, ateş düşen koynuma Eyyup sabrını sarıp, tevekkül hırkasıyla Geldim işte kapına, tüm vebalim boynuma… Yakarıyorum sana, duaların hasıyla. Senden korkum nâr değil, uzak kalmak sevginden... Gönderdiğin kitabın doyumsuz ahenginden… Uzak kalmak, cennetin cezbedici renginden… Sebebinden gafilim, tükendi tüm mecalim Bildiğin gibi kurtar, bu çileden, Ey Âlim!
Kudretinden daha çok bahşet derman hediye Göğü inleten ahla durmadan yalvarayım Kalbimden taşan aşkın daha da yaksın diye! Bir yüzü ak kulunum karadan da karayım Ar ederim önünde diz çöküp yalvarmaktan İçmeye yüzüm yoktur şerbet akan ırmaktan Muhtacım vuslatına usandım bu firaktan. Yarattığın bu kula sensiz yaşamak haram… Nura gark et kalbimi Zül Celâl –i Ve’l – İkrâm!
Gün gelip can verirken, eksik koyma suyumu Ki içimi kavuran, mahveden ateş sönsün! Şavkınla ışıklandır, ıssız çölde kuyumu Ki mekânım zindandan, huzurlu köşke dönsün! Rahmeti gazabını aşmış olan Güzel Yâr! Tutunduğum dallardan hani elimde ne var? Dünyanın ateşinden imdat eyle sen kurtar! Bilirim cürmüm büyük, değil yalvarmak haddim Yardımına muhtacım, el uzat El – Mukaddim!
Ya İlâhi! Zikrinle çağıldarken bu pınar Çağların kirlettiği ruh bedenim arınsın Yaralarım çok derin, yaşlı yüreğim kanar Hayata çizgi çeken kulun sende barınsın! Ya İlâhi yıprandım, yoruldum kederimden İsyanıma pişmanım, bu kötü kaderimden Bak yine mağlup olup döndüm son seferimden İstikbalim elinde, her cefana eyvallah! Ak pak eyle ruhumu, çare sende, Ya Allah!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YAKARIŞ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YAKARIŞ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Güzel şiirinizi pür dikkat ile hem okudum Hem takip ettim Severek okuduğumu ve dinledigimi belirtmek isterim. Akıcı bir dille yazılmış Manevi haz veren ustaca yazılmış mükemmel siirdi. Tesdide ne varsa o sızıyor dışına. Şiir güzel olunca ister istemez şiir aşina oluyor insan Güne düşen mükemmel çalışması yürekten tebrik ederim.
mehmet ali unsal tarafından 1/2/2024 2:56:07 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bence İsm-i Azam'ın tamamı kaleminize çok yakışacak ve yine bence farklı bir klasik eser olacak ablam...Her bölüm o kadar manidar ve güzel ki son mısraya kadar bütünlük sağlanıp, sonunda bir Sıfat-ıİlahi ile tescilleşiyor... Kesinlikle görüşümü ısrarla sürdürüyorum örnek alınacak şiir diyorum tekraren...Yazıldığı tarihten ne kadar geçerse geçsin şiir her başlayan yeni günde okunacak tazelik ve manaya sahip, işte hece yazanlar buna dikkat etsin diye özellikle bazı kalemlerin şiirlerine bu gözlemimi bilhassa belirtiyorum, zira kendime de bunu salık veriyorum, her gördüğüm nitelikli eseri örnek alarak okuyor ve hafızama yazıyorum... Allah kaleminize güç versin... Saygı ve selam ile...
Gün gelip can verirken, eksik koyma suyumu Ki içimi kavuran, mahveden ateş sönsün! Şavkınla ışıklandır, ıssız çölde kuyumu Ki mekânım zindandan, huzurlu köşke dönsün! Rahmeti gazabını aşmış olan Güzel Yâr! Tutunduğum dallardan hani elimde ne var? Dünyanın ateşinden imdat eyle sen kurtar! Bilirim cürmüm büyük, değil yalvarmak haddim Yardımına muhtacım, el uzat El – Mukaddim!
Tüylerim diken diken oldu nasıl bir yüreğin var canım bu ne güzle dizler bir ilahi kudert eli sanki ruhumu okşadı yorum dizeler büyülerdi gözlerimde yaşları da düğümledi canım yüreğinden öpüyorum ...
63 inciden oluşan bir gerdanlık gibi. Özenle seçilmiş kelimeler, anlamlı vurgular. Mistik duyguların bilgiyle mükemmel harmanlanması. ............. Ya İlâhi! Zikrinle çağıldarken bu pınar Çağların kirlettiği ruh bedenim arınsın Yaralarım çok derin, yaşlı yüreğim kanar Hayata çizgi çeken kulun sende barınsın! Ya İlâhi yıprandım, yoruldum kederimden İsyanıma pişmanım, bu kötü kaderimden ......... Geç kalmış bir tebriğimi kabul edin lütfen. Allah iyi insanlara fırsat versin, kötüleri ıslah etsin inşallah. Allah yakarışınızı kabul eder inşallah. Selamlar.
aşık obalı tarafından 8/16/2010 6:23:38 PM zamanında düzenlenmiştir.
Müthişti. Tekniği ve içeriğiyle, duygusuyla dört dörtlük bir şiir. Herbir dize gönülden doğmuş, çağlaya çağlaya akmış, derya-yı İlahiye boşalmış. Ne diyeyim bu eser sizin ve okuyan herkesin necatı olsun inşallah. Bilfiil mümkün mü bilmem ama Rabbim Kabe duvarına asılı hükmünde saysın.
Maşallah, toprağımızdan ne güzel sesler yükseliyor. Allah razı olsun. Bir süre akrabalarda ameliyatlarla uğraştık, bu gece epey sayfaları bir dolanayım diyorum. Kutlarım bu harika çalışmayı. Selamlarım sizinle...
Acziyetimi alıp ateş düşen koynuma Eyyup sabrı yükleyip bir derviş hırkasıyla Geldim işte kapına tüm vebalim boynuma Yakarıyorum sana duaların hasıyla. Senden korkum nâr değil uzak kalmak sevginden Uzak kalmak cennetin cezbedici renginden Gönderdiğin kitabın doyumsuz ahenginden. Bu azap yaktı beni tükendi tüm mecalim Bildiğin gibi kurtar bu çileden Ey Âlim. evet çile bizlerin tuzağımı izimi hep ondan bahsedilir güzel dost ilim bir cember gibi dolanır durur her dilde farklılık yaratır güzel olmuş
ben böyle bir kalemi böyle bir yüregi tanımak ve elini öpmekle cokk bahtiyarım.kelimeler yetmez, sadece canı yürekten kutlar saygı ile egilirim. baş ka söz yookkkkkk.
Ya İlâhi zikrinle çağıldasın bu pınar Zaman kirletti beni pis bedenim yıkansın Yaralarım çok derin yaşlı yüreğim kanar Hayata çizgi çeksin dilim hep seni ansın. Ya İlâhi yıprandım yoruldum kederimden İsyan ettim yıllarca hep kötü kaderimden Bak yine mağlup oldum döndüm son seferimden İstikbalim elinde her cefana eyvallah Ak pak eyle ruhumu çare sende Ya Allah
Canım arkadaşım güne inci gibi düşen güzel şiirini ve seni kutluyorum.Yüreğine usta kalemine sağlık.ŞİİRE VE YORUMA TEBRİKLER.SELAM VE SEVGİLER.
Ya İlâhi zikrinle çağıldasın bu pınar Zaman kirletti beni pis bedenim yıkansın Yaralarım çok derin yaşlı yüreğim kanar Hayata çizgi çeksin dilim hep seni ansın. Ya İlâhi yıprandım yoruldum kederimden İsyan ettim yıllarca hep kötü kaderimden Bak yine mağlup oldum döndüm son seferimden İstikbalim elinde her cefana eyvallah Ak pak eyle ruhumu çare sende Ya Allah.
AFET KIRAT
çok duygulanıp, çok etkilendim, " günün şiiri" ve " şairi"ni yürekten kutlarım, teşekkürler, saygımla,selamlar...
not: seslendirme de çok başarılı ve etkindi,kutlarım...
oktayzerrin tarafından 6/11/2010 7:46:33 PM zamanında düzenlenmiştir.
dün içimden bir an geçirdim güne kesin gelir dediydim daha önce çok yanıldıgım için üstünde durmadım.. yine gelirim dereken güne seçilmesini beklerim manasınydaydı :)=) dün gece şair ağa beni ardı (mehmet nalbant) dediki kardeşim seni ve afet hanımı çok tebrik ederim ikinizi bir arada günün şiirlerinde görmek beni duygulandırdı bende acizana size bir hediye gönderdim onu sabah al dedi ::)) sabah saat 5 sagolsun bizi tebrik amaçlı iki kasa kiraz yollamış :)) gerçi kaysı ve erikde yollasa eyyidi amma:))) ben emantleri aldım yarın akşam elinde bil inşallah:)) bunu kutlayalım abla kardeş en güzele emanetsin
şiir içinde şunu söylemek isterim sizden bu şiiri uzun zamandır bekliyordum beklediğime değmiş emegine yüregine saglık ablam
yorumların şiirle alakası olması gerektiğine inanıyorum...sadece üç kişiyi ilgilendiren konuların umuma açık beyan edilmesi hoş değil...sitenin özel mesaj bölümü olduğunu hatırlatmak istedim.
Ya İlâhi zikrinle çağıldasın bu pınar Zaman kirletti beni pis bedenim yıkansın Yaralarım çok derin yaşlı yüreğim kanar Hayata çizgi çeksin dilim hep seni ansın. Ya İlâhi yıprandım yoruldum kederimden İsyan ettim yıllarca hep kötü kaderimden Bak yine mağlup oldum döndüm son seferimden İstikbalim elinde her cefana eyvallah Ak pak eyle ruhumu çare sende Ya Allah. *************************************************** AMİN / AMİN / AMİN YA EMİN YA METİN YA ALLAH YA ALLAH YA ALLAH C.C.
huzur aktı içimize gönlünün çağlayanından damal damal ne güzel bir münacaattı .. dinlemek ayrı bir huzur verdi ruhuma.. Rabbim razı olsun güzel yüreğinden ve ibrahim hocamdan. güne gelen güzelliği kutlarım sevgili şairem.. ne çok yakışmış.. hakettiği yerde.
Can verirken gün gelip eksik koyma suyumu Ki içimi kavuran can yakan ateş sönsün Genişlet ışıklandır ıssız çölde kuyumu Ki mezarım zindandan huzurlu köşke dönsün.
Yürekten tebrikler afet hocam... müthiş bir şiir, şiir rüzgarının yorumu da çok güzel, yüreğine sağlık şiir rüzgarının da Yürekten kutluyorum günün şiirini ve günün şairini... saygılarımla...
Yorum yazamamıştım güne düşünce tebrik edeyim dedim..Uhrevi duygulara gark oldum..Sabahları okumaya çalışırım..Her ismiyle ayrı dokunuşu var kullarına Rabbimin..Tebrikler.Mükemmeldi...Sevgiler..ESRA
Ya İlâhi zikrinle çağıldasın bu pınar Zaman kirletti beni pis bedenim yıkansın Yaralarım çok derin yaşlı yüreğim kanar Hayata çizgi çeksin dilim hep seni ansın. Ya İlâhi yıprandım yoruldum kederimden İsyan ettim yıllarca hep kötü kaderimden Bak yine mağlup oldum döndüm son seferimden İstikbalim elinde her cefana eyvallah Ak pak eyle ruhumu çare sende Ya Allah.
GÜNE DÜŞEN MUHTEŞEM GÜZELLİĞİ VE SEVGİLİ ÜSTADEMİZİ CANDAN TEBRİK EDİYORUM, SES OLAN DEĞERLİ DOST YÜREĞİNDE NEFESİNE SAĞLIKLAR DİLİYORUM.SELAM SEVGİMLE...
Ya İlâhi zikrinle çağıldasın bu pınar Zaman kirletti beni pis bedenim yıkansın Yaralarım çok derin yaşlı yüreğim kanar Hayata çizgi çeksin dilim hep seni ansın. Ya İlâhi yıprandım yoruldum kederimden İsyan ettim yıllarca hep kötü kaderimden Bak yine mağlup oldum döndüm son seferimden İstikbalim elinde her cefana eyvallah Ak pak eyle ruhumu çare sende Ya Allah.
Günün şiirini ve şairini yürekten kutluyorum. Saygı ve selamlarımla.
hakettiği yerde görmek güzeldi..:) sevgim saygım tebriklerim günün şiirine çok değerli şairine... şiire duygusuyla ruh katan sn ŞİİR RÜZGARI na ayrıca teşekkürler...
Afet Hanım, baştan sona mükemmel, oldukça düşündüren ve ders alınası bir eser çıkmış ortaya, payıma düşeni aldım. Kutluyor ve saygılar gönderiyorum. Selam ve dua ile.
Ya İlâhi zikrinle çağıldasın bu pınar Zaman kirletti beni pis bedenim yıkansın Yaralarım çok derin yaşlı yüreğim kanar Hayata çizgi çeksin dilim hep seni ansın. Ya İlâhi yıprandım yoruldum kederimden İsyan ettim yıllarca hep kötü kaderimden Bak yine mağlup oldum döndüm son seferimden İstikbalim elinde her cefana eyvallah Ak pak eyle ruhumu çare sende Ya Allah.
Ne güzel ses ne güzel sesli yorum sonuna kadar zevkle dinledim.Heceyi çokça hissettirmeyen bentlerle kurulan başarılı bir şiir.Heceyi hissettirmeyen derken kastım kafiyenin ölçünün anlama feda edilmemesidir.Kimisi kafiye yapayım derken ölçüyü tutturayım derken benim gibi anlamdan taviz verir bazende anlamı hiçe sayar.Kimi de titizlikle anlamla kafiyeyi gerçekten çok uyumlu ve güzel bir şekilde sunuverir önümüze.Anlamca sıkıntının yaşanmadığı kafiyenin anlam feda edilmediği güzel bir şiir okuttunuz teşekkür ederim değerli ablam.Saygımla...
Bu şiiri okuyup dinleyince bende bazı yorumcu şair arkadaşların söylediği o sözü söylemek istedim şairim, S U S T U M .... Yüreğinize sağlık, saygılarımla...
Ses şiire bir başka güzellik katmış. Çok güzel olmuş Afet hanım sizin şairliğiniz bizim için malum... Şiirinizi seslendiren arkadaşımızı da sizin aracılığınızla kutlamak isrerim. Selamlarımla.
Kudretinden bir damla bahşet inanç hediye Göğü inleten ahla durmadan yalvarayım Kalbime düşsün aşkın narınla yansın diye Bir yüzü ak kulunum karadan da karayım Utanırım önünde diz çöküp yalvarmaktan Acizim şerbet akan yudumlamak ırmaktan Muhtacım varlığına usandım bu firaktan Yarattığın bu kula sensiz yaşamak haram. Nura gark et kalbimi Zül Celâl –i Ve’l – İkrâm.
güne damga vurur bence bu şiir okuduğum bu günün en anlamlı en manalı şiiriydi,harika dizeler manidar sözcükler ve ilahi aşk vardı bu şiire aslında yorum yapmak haddime değil sadece ayağa kalkar yürekten alkışlarım sayfanıza selamlarımı sevgilerimi ve saygılarımı bırakıyorum A.E.O
İsyan ettim yıllarca hep kötü kaderimden Bak yine mağlup oldum döndüm son seferimden İstikbalim elinde her cefana eyvallah Ak pak eyle ruhumu çare sende Ya Allah.
söyleyecek kelime bulamıyorum harikasınız rabbim kabul buyursun bu dayı bizlerde nasiplenelim saygı sevgi bıraktım sayfana gönüller dolusu
"yol O nun varlık O nun gerisi hep angarya" Bu tertemiz bir yüreğin halisane yaıkarışına Rabbim elbette ecrini ve isteğini verecektir. şiir harikaydı haz aldım irkildim. selamlar saygılar sunuyorum.
"Nura gark et kalbimi Zül Celâl –i Ve’l – İkrâm."....amin..
"ikra " der yaradan.. okuyabilmek kendini evreni okuyabilmek sevgi saygı dolu bir yürekle güzel ahlakla mümkün.. ne güzel der yunus'um ..
"ilim ilim bilmektir ilim kendin bilmektir sen kendini bilmezsen ya nice okumaktır"
ecem bu ne güzel münacat maşallah..duygu kurgu teknik harikasınız ...:) iyi ki varsınız iyi ki yazıyorsunuz... önce ki şiirinizde birlik beraberlik dostluğun güzelliğini yansıtan örnek asil davranıştı ayrıca kutluyorum güzelliklere vesile olduğunuz için... sevgim saygım her daim tebriklerimle...
cansın biricik ecem çok özelsin ve ne güzelsin ... herşey allah'ın nurundan yaratıldı bildiğiniz gibi.. herşey ilahi program gereği işliyor.. yaşamamız gerekenleri yaşıyoruz güzellikleri farkettikçe de gelişiyoruz... herşeyde bir hayır mevcut...aslında sen ben yok sadece "O" var...
ve bu harika şiirinizde güzellikleri görmeye yöneltiğiniz için tekrar teşekkürler...iyi ki sizi şiirlerinizle tanıdım dilerim bir gün tanışmak da nasip olur...canım arkadaşım seni çok seviyorum...:) sevdiklerinizle hep mutlulukta kalmanız dileğiyle sevgilerimi selamlarımı yolluyorum...
Hadiste "Esma-ı hüsnayı bilen cennetliktir" denmiş,bunu ezberleyen gibi yanlış bir anlayışa saptırmışlar aslı kainat kitabına bakıp esmayı okumak manasında olmalı ki, ozaman her an huzur makamında olur huzurunu hisseder insan Şiirde bunun bir lemasını hissettim Tebrikler teşekkürler selamlar
maalesef ezberlemeyi çok istedim uğraştım ama beceremedim, ezber yeteneği de Allah vergisi bize nasip etmemiş, ama anlamlarını biliyor inanıyor hissediyor, görebiliyorum. Buna da şükür değil mi? teşekkürler beğeninize, saygı duyduğum şair arkadaşım...
yaz abalam yaz yoksa yürek anlatamaz .... nasıl sevindim nasıl etkilendim analtamam bu güzel dizeleri kaleminden okumak ne büyük bir haz
Açılan yüreğimle sel olan gözyaşımla Pencereden süzülen nur katreleri gibi Bütün varlığım ile bu çileli başımla Secdeye kapanarak sana geldim Yarabbi. Kabul eyle duamı, bağışla günahımı Ne olursun duy artık çektiğim bu ahımı Gölgelerden uzak kıl gelecek sabahımı Günahına mani ol dilimin ve elimin Onu sensin koruyan sahip ol El Müheymin.
yürek yetmez anlatmaya susam içim rahat değil yazsam aciz kalıyorum
ben yine gelirim şimdilik gidiyorum
mustafa doğan 2 tarafından 6/10/2010 2:05:13 PM zamanında düzenlenmiştir.
Hem takip ettim
Severek okuduğumu ve dinledigimi belirtmek isterim.
Akıcı bir dille yazılmış
Manevi haz veren ustaca yazılmış mükemmel siirdi.
Tesdide ne varsa o sızıyor dışına.
Şiir güzel olunca ister istemez şiir aşina oluyor insan
Güne düşen mükemmel çalışması yürekten tebrik ederim.
mehmet ali unsal tarafından 1/2/2024 2:56:07 AM zamanında düzenlenmiştir.