(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KAPILAR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KAPILAR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Öyle manzaraları görüyorum ki; beri gel a yarim beri gel, ben adam yemem türküsü çalıyor hayalimden. Böyle dönüyor bu devran neylersin, istediğin kadar çırpın acaba ile başlayan o kadar çok ön yargıları var ki cümlesinin, maalesef bir gizden ibaret kapılar ve çözmek ne mümkün! Şiirinizi ayakta alkışlıyorum, sayfanıza güller serpiyorum. Gönül dolusu selam ve saygılarımla…
Hanımefendi safları ayrıştırmak için ne gerkiyorsa yapılıyor. Korkmadan,düşünmeden ve irdelemeden. Alet olunarak. Çok güzel vurgulamışsınız.Acı ama güzel. Tebrik eder saygılar sunarım.
Öyle haklısın ki yazdıklarında. Kimdi bilmiyorum, iki gün üstüste yazılan şiiri ben de okudum. Ben mi yanilıyorum dedim..
Şiir zorlamayla yazılmaz; birikimler , duygular, bilgi ve daha çok insanın hayata bakış açısıyla ve daha pek çok şeyle. Sadece duygu dökümü değildir. Kişinin kendine çizdiği bir yön vardır bu yön doğrultusunda ilerler.
Değerli yorumunuza, samimi yorumunuza çok teşekkürler,
içimizdeki beni öne çıkardık yok etmemiz gerekirken kim yapar inadına ben benler çoğalırken bizi unuttuk biz olabilseydik elden ele tutuşarak bir gönül imecesi biz olabilseydik incecik içimizdeki beni bizleseydik şımarttık inadına beni
Köy yerlerinde üretim içinde çalışan insanların birbirleriyle köklü dostlukları vardı, asil duygulara dayalı kopmaz bağlar... Her şey naylondan şimdi...İnsanlar maskeli geziyorlar.. Güzel şiirinizi kutluyorum. Saygılar...
Gerçekten öyle.Bizim burası köy sayılırdı. Köy hayatı yaşıyorduk ve öyle içten ve samimiydiki herkes. Sonra yavaş yavaş bozuldu, köylük görüntüsünden kurtulduk. İçtenliğimiz kayboldu. Herkes evlere tıkıldı, yine köylüydük ama herkes uzaktı birbirine, giderek de uzaklaşılıyor.
Gurup sözcüğünü düzelttim derken bir dize kalmış,onu da şimdi düzelttim. İlgi ve uyarınıza tekrar teşekkürler, bazen bakar kör oluyorum..
herkes özenli yürüyor kalabalıklarda yapay gülümsemeleri yafta gibi dudaklarında birbirlerine çarpmadan,göz göze gelmemeye dikkat ederek
ha insanlar ha sivrisinekler diyorum az sonra birilerini sokacaklar
gözleri severim en çok gözlere bakarak konuşmayı samimiyeti oradan anlaşılır kişinin.. evet öyle bir yere parmak basmışsınız ki şiirle ne diyeyim harika yüreğinize..İnsan insana yaşama kuralları diye bir yazıt yazmak gerekli gibi geliyor okunsun hatırlansın günde üç kere..yüreğinizin ışığı daim olsun şairem.. ve ışıtsın böyle güzel eserlerle.. sevgimle...
Hangi yolda yürüdüğünü bilmeyen adamın karşısına,13 yaşında bir çocuk çıkar... Elinde fotoğraf makinesı var çocuğun.Adama seslenir,abi resmimi çekermisin ,şu güzel tarihi çeşmenin yanında... Adam ,peki diyerek.Çocuğun bir resmini çeker fakat, çocuk bir tane daha çekmesini isteyince.Adam sorar,neden bir tane daha?.. Çocuk cevap verir; abi makineyi deniyorum,acaba bozukmu diye... Adam ,peki diyerek ikinci resmi çekerken,bir anda farkeder ki,çocuğun gözlerinde bir farklılık vardır.. Biri gri,diğeri beyazımsıdır renklidir...
Bu olayı daha iyi görüp,resimlemek için biraz daha yaklaşır net bir resim çeker... Adam resmi çeker fakat ,şaşkın şaşkın duruyor.. Çocuk ,adamın yanına gelir elinden fotoğraf makinesini alır ,çekilen resime bakar ve der ki makine bozuk değilmiş,resim gayet net çıkmış... Çünkü ilk resimde belirgin olmayan göz renkleri,ikinci resimde oldukca belirgindir... Bu arada adam şaşkınlığını atar,hemen sorar sen nerelisin?.. Çocuk gayet güzel türkcesiyle ,ben iranlıyım ailemle turist olarak geldik.her gittiğim ülkede doğa güzelliklerini çekerken ,her resmimi çeken insana bir şeyler anlatır benim göz renklerim... Adam hemen konuya girer ne demek oluyor bu gözlerinin değişik renkleri?.. Çocuk derki ;abi hangisinin yoğunluğunda bakarsan öyle görrüm... Gri bakarsam gri ,beyaz bakarsam beyaz anlarım... Adam oldukca şaşkındır. Bunu farkeden çocuk devam eder anlatmaya...
Abi ,insan gözü ;şu gördüğün fotoğraf makinesi gibidir.Nasıl bakarsa ona göre gözler bir resim çeker ve kalbinde o resme göre olur...Göz bozuk olursa ,çektiği resimde bozuk olur...
Adam çocuktan güzel bir ders almıştır,anlar ki akıl yaşta değil baştadır... Görülesi gözellikler gözde değil bakıştadır...
Çocuk ikinci resmi bilerek çektirmiştir ,belki ikincide farkeder diye... Evet ,işte şimdi çektiğimiz resimlere bir daha bakma ve güzellikleri görme vaktidir... Daha dikkatli bakıp,nerde yanıldığımızı anlayalım... Tarihi çeşmenin yanında resim çekerken ,taştan çeşmeden daha değerli olan insanı görmeyi bilelim ki,göreceğiz ki kapalı kapı kalmayacak hepsi sonuna kadar açılacaktır....
Şiiriniz çok güzel manidardır...Benim yazdığım bir kurguda anlatmak istediğim umarım anlaşılmıştır....Selam ve saygılarımla...........Yüreğine sağlık.....
DİZELERİNİZDE ÇOK HAKLISINIZ ÜSTADE. ÜLKEMİZDE SİVRİSİNEKLER O KADAR FAZLA Kİ KİMİN NE ZAMAN NE YAPACAĞI NE ZAMAN SOKACAĞI HİÇ BELLİ OLMUYOR. GÜLÜMSEMELERE GELİNCE İSE O APAYRI BİR DERT. SIRF GÜLÜMSEMEDİ DİYE GÜLENLER DE DOPDOLU. KAPILAR İSE İ ESKİDENMİŞ. ŞİMDİLERDE HELE HELE BÜYÜK ŞEHİRLERDE KAPILAR İYİCENE KAPANDI. KAPI KOMŞUSU KAPI KOMŞUSUNUN KİM OLDUĞUNU BİLMİYOR HER NEDENSE. ESKİ SAMİMİYET, ESKİ İNSANLIK YOK ARTIK OLSA DA ÇOK AZ ÇOK. GÖNÜL SESİNİZ HİÇ DİNMESİN.
Her bir dizenin anlamı, birbirleriyle yarışacak güzellikte. Her insanın kendisini sorgulaması gereken sorular ama ne kadar huzurlu bir dünyada yaşıyoruz orası tartışılır... Saygı çerçevesinde, toplumların sevgiyle kaynaşabildiği huzurlu ve barış içinde yaşanabilecek bir dünya dileğiyle. Saygı ve sevgi ile kalın.
O kapılar sevdiklerimize kavuşturur,seviyorsak bir az kapıyı aralık bırakırız.Acırız kediye köpeğe bir şeyler bırakır kapıyı hemen kaparız.Bazen sevdiğimize dil döker yalvarırız duvar olur açık bırakmaz kapıyı,bazende açıktır kapı içeriye buyurmaz.Bazen de şöföre deriz kapılar da inecek var.Ölüm yakın ahiret bir kapı var. Tebrik ederim saygılarımla.
Dediğiniz gibi kapılar çok kapı üstüne söz de. Bu kapı görülmez ama hissedilir bir kapı. İnsan ne denli aralamaya açmaya çalışsa başaramaz bazen, oysa sevgiyle bir gülümseme her kapıyı açar, anahtar kilit de gerekmez.