gözü yaşlı, ıslak bir sokakta hasretin gitgide uzaklaşan seni buluyor bir bakışın düğümü çözülüyor kimse görmüyor kıyıda serçe ölüsünü ufalanıyor gözlerim
dağılıyor bakışım, sokağın soluksuz soluğunda gökyüzü yeri parçaladı parçalayacak kalp gözüyle açıyorum söz ilmeklerini bir çocuk hızlı adımlarla sessizliğin çeperinde sesine ilerliyor
durmadan duvarlar örülüyor yeşili öldürüyor kepçeler kim kuruyor güneşe merdivenleri kim yelteniyor çıkmaya, onca sıcağı yenerek güne hasret bir tohumu ezmeden duvarı söbeleyerek
baskınlar yapıyorlar, baskın yapanın diyerek buyruğunda kapkara bir lokmanın aç beklerken halkımız özgürlüğe güller bile üzülüyor dağlarda düzleniyor dikenler
kaplumbağa hızlandırıyor adımlarını tavşan demleniyor geride bayram gözeneklerini açıyor gençler bitsin diye yıllar süren ağıtlar...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Soluksuz sokağın soluğu şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Soluksuz sokağın soluğu şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ÜSTADE; GÖNÜL GÖZÜNÜZÜN HAYKIRIŞI DİZELERE NEFİS AKMIŞ VE NETİCEDE BU GÜZEL ŞİR ORTAYA ÇIKMIŞ. GÖNÜL SESİNİZ HİÇ DİNMESİN.
durmadan duvarlar örülüyor yeşili öldürüyor kepçeler kim kuruyor güneşe merdivenleri kim yelteniyor çıkmaya, onca sıcağı yenerek güne hasret bir tohumu ezmeden duvarı söbeleyerek SAYGILARIMLA...
baskınlar yapıyorlar, baskın yapanın diyerek buyruğunda kapkara bir lokmanın aç beklerken halkımız özgürlüğe güller bile üzülüyor dağlarda düzleniyor dikenler
kaplumbağa hızlandırıyor adımlarını tavşan demleniyor geride bayram gözeneklerini açıyor gençler bitsin diye yıllar süren ağıtlar...
durmadan duvarlar örülüyor yeşili öldürüyor kepçeler kim kuruyor güneşe merdivenleri kim yelteniyor çıkmaya, onca sıcağı yenerek güne hasret bir tohumu ezmeden duvarı söbeleyerek Çok haklısın yeşile saygı yapılan tüm çalışmalar doğanında tahrip edeilmesinden hereketle yapılaması gerekir tebrikler şiir güzeldi...
CemalettinGÜRPINAR tarafından 5/15/2012 5:34:11 AM zamanında düzenlenmiştir.
Yani tamam teknolojik kentleşme ve doğaya el fatiha özünde anafikir de böyle her kıtası bir şiire nasıl bir genel yorum yapacağız biz Hanımefendi : )) ?? Şöyle tek tek yazsanız da biz de dolu dolu her birini yorumlasak olmaz mı ? Kaldırım kenarındaki serçeye mi haksızlık edeyim sorgulamadan bir kaç satırla, ne arar orada, neden ölmüştür, kimyasallar etkin midir, ölecekse bile niye ormanda değil de gelip o lanet olası sokağı bulmuştur, küçük çocuğa mı az yazayım, hangi sese koşar, sese koşan gerçekten bir çocuk mudur yoksa yürek sesi ve ağıtı mı çocuk olarak tasvir edilir, plazmayı ve dahi gökdeleni güneşe kurulan merdiven zerafetinde anlatan bir ifadeye kaç kelime ile yorum yapmalıyım, daha ilk dizelerdeyim, küllen girdim mi sayfa ilhak olunacak tarafımdan.
Yaaa, çok güzel yazıyorsunuz ama yorumlamak zor, kolay ama zor, zor ama kolay, özet yorum yapmak gerekiyor.
Neyse, çok çok beğendim, sosyaliyle, duygusuyla, serzenişiyle, arada sevdalara da kibar göz kırpışıyla.
Sardunyalarımız hep yetişsin de ama saksıda ama toprakta, yeter ki bir duvar kağıdına bakıp bakıp da iç geçirmeyelim.
Serçenin öyküsünü yazmıştım kısaca silindi. Yeniden yazıyorum, Bir iki gün önce hava çok esintiliydi. Bir serçe düşürmüş yere tam penceremin karşısına. Yanına gidip bakmaya sabah, akşam ve tekrar sabah olmak üzere üç kez niyet ettim. Daldım, unuttum. Zavallıcık orada dondu kaldı, öldü yani. Çok üzüldüm. Aslında bı koskaca bir şiir ederdi, bir dizeye sığdırdım.
Güzel yorumunuza çok teşekkürler, her ıtaya yazsanız bir kaç sayfa tutardı,
baskınlar yapıyoralr, baskın yapanın diyerek buyruğunda kapkara bir lokmanın aç beklerken halkımız özgürlüğe güller bile üzülüyor dağlarda düzleniyor dikenler
Dikensiz bahçe özlemi var haramilerin... Harikasın.
Bir ben duyuyorum adımları,kaplumbağa sıklaştırken adımlarını.Sonu biliniyor hikayenin,ama yolunda öleyim diyen karınca gibi ben safımı belirteyim belki arkamdam gelir düşüncelerim . Tebrik ederim saygılarımla.