Cenazesiz girmek isterdim Yiğitlere Arkasyan’a Başköşeye oturturlar Yere bağdaş kurar,çömerlerdi Gözleri uzak Ağrı Kars değin Ellerinde toprak devinmeleri Yine de dudakları yediveren gülünden Pembe bir gülümseme Bellerinde kara saçları Kara yere uzanırdı
Sıkı sıkı sarılırlardı Bin yıllık dostluklarla Ayran pekmez çökelek Taşı delerdi yürekleri Doğuştan anaydılar,doğuştan ağa
Bir şeker tadında emerlerdi yaşamı Sevgileri bal Güneşi taşırlardı omuzlarında Dizginsiz bırakırlardı atları Oğulları kızları
Cenazesiz, tek başıma girmek isterdim Yiğitlere,Arkasyan’a Kadın arkadaşlarım olurdu Çıkarırlardı asmalı çardağa Türkü çağırırlardı Salkım üzümler sunulurdu Altın sözlerde
Dut ağacım olurdu evin önünde salıncakta sallardık çocukluğu Kırmızı gülerdi sevdiğim Şapka yapardı sazlardan Tutuştururdu elime
Bir yatakta altı kişi yatardık yine Bize horoz pişirirdi annemiz Basma perdeyi açardık,umutlu dağlara Güneş okurdu içimiz
Akşam olunca gençler,yaşlılar Gelmiş geçmiş kaynardı çaydanlıkta Kıkırdaşırdık kendi aramızda bugünü
Sabah düşerdik yollara
Cebimizde akşamdan kalma elma Kader otu toplardık yol boyu Dağ yeline salardık saçlarımızı Biz mi kekik olurduk dağ mı kekik kokardı
Konuk olmamın ayrıcalığı Yine ata binerdim Yüksek dağlardan bakardım uçurumlara Sonra bakardım cılız yüksekliğime
Varırdık Suyun çıktığı yere Çam dibinde yatır Kurban keserdik Bu oğul yaşasın
Bütün oğullar yaşasın
Öldü oğul Hakkâri’de dağda Şehit edildi başka oğul Kurudu kader otu Kekik koktu omuzlarda cenaze Acı girdi Şeker yaşama !
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Acı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Acı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Düşündüren, iç hesaplaşmalarına açık, hüzün ve umutsuzluğa el cevap , farklı boyutuyla hassas temada bir emek şiiriydi. Yıllar öncesi yazılmış olsa da... Böylesi umut ve gelenekleri çatıştıran, varları yok eden, zaman tünelindeki görüntülr insanı silkeliyor âdeta... Ben beğenilerimi bırakıyorum kaleminize.. Varolunuz!...
1993 te yazılmış bir şiiriniz anladığım kadarıyla.
1993 ten bu yana 19 yıl geçmiş. O yıl doğan oğullar bu yıl askerlik yoklaması yaptırıyorlar ve belki de içlerinden kaç tanesi yine şehit olacak o dağlarda. 19 senedir hiç bir şeyin değişmediğine mi yanayım? Yoksa son kıtasına kadar buram buram memleketim kokan bu güzelim şiirin son kıtasında aldığım kan ve ölüm kokusuna mı yanayım?
Vallahi de ''Kağızman'ı anlatıyor'' diye okurken şiiri sanki birden yıldırım düştü tepeme.
Değişen bir şey yok. Yurdumuzun her yöresi aynı demek ki. Bizim gelinimiz de Kağızmanlı sizin yazınıza yazdığım yorumda azcık anlattığım kaedeim İbrahim'in eşi ve benim en samimi armkadaşım Kağızman'lı.. Bizim buralar çok şehit veriyor nedense.Sözünü ettiğim köyler de gerçek. Orada babamın asker arkadaşının çocukları bir de akrabamızın akrabaları var..
Off dedirtti.... Geçmişe özlem ve hüzün.... Hüzünlerin şiirlerde kalması dileklerimle.... Rabbim sıralı ölüm versin..... İçim acıyarak ama beğeni ile okudum....., Saygı ve sevgilerle........
Acı dizelerinde adım adım yaşanmış.. Yürekten hissettiriyor gözü yaşlı okudum arkadaşım.. Sevgiyle harmanlanmış dizelerini kutluyorum.. Umutlarımızı barıştan yana yitirmeyelim.. Sevgiler İzmir'den..
Sıkı sıkı sarılırlardı Bin yıllık dostluklarla Ayran pekmez çökelek Taşı delerdi yürekleri Doğuştan anaydılar,doğuştan ağa
...bütün mesele sevgide buluşabilmek....dost elinden dost ele ...Yunus ne demiş.." sevelim sevilelim, bu dünya kimseye kalmaz.." sevgilerimle Nazik hanım.. tebrikler...
Kim ister cenaze olsun , yaşam bu kadar güzelken . Aslan gibi hür dolaşırken , Kafeste nefes almayı kim ister .
Kim ister anaları ağlatmak , Alın yazıları gibi , Karaları bağlatmak. Kim ister arı kovanına çomak sokmak. Acı çekenleri uzaktan bakmak. Tebrik ederim saygılarımla.
Büyük derdi büyük sevgilerle kaleme almışsınız, sevgili kardeşim. Seve-seve okudum, bir gözüm güldü, bir gözüm ağladı. Bu bir şiir, hem de güzel bir eserdir. Tebrik ederim, efendim. Yüreğinize sağlık!
canım benim, kızının raharsızlığına ço üzüldüm.Allah iyilik versin inşaallah. Bana bakma gönül sevdiğine küsermiş ya o hesap. Ben de yeniden liste yapıyorum.
Benim de kızım geldi bu nedenle siteye giremiyorum.Az bir zamanda yorumlara cevap yazıyorum..
Seni vekızını öpüyorum canım Gelinciğim, tekrar kızına geçmiş olsun diyoum,
Canım kızım rahatsız arada pc başından kalkıyorum. Sana gelmez olurmuyum. Zaten favori listesi kendiliğinden silinmiş. Bu gün ekleye bildiklerimi ekledim. 31 de kızım ameliyat olacak. Dua et çiğdemim. Seni seviyorum canımmmmm...
Seni yorum yazarken, diğer arkadaşlara yazdığın yorumlarda gördüm ve içim burkuldu. Acaba neden benim sayfama gelmiyor diye üzüldüm. Gelmene sevindim.. Yorumuna çok teşekkürler, sevgiler..
çok büyük bir sorunu çok büyük bir şiirle anlatmışsın sevgili glenay. günün seçkisine layık diyorum.
Allah şehitlerimizi yattığı yerde dinlendirsin. ailelerine sabır versin. onların sayesinde bunları yazabiliyoruz. yoksa parçalanmış topraklarda hangi fikirde buluşabilirdik ki...
Ne diyebilirim diye düşünmeyeceğim.O yıllardaki yaşamı özlemek kadar doğal ne olabilirki..Evet o günlerde acı vardı, belkide bugünden daha zordu yaşam ama yinede umut doluydu dostların gözleri..Gelecek kokardı dağlar.Dediğiniz gibi güneş okurdu içimiz..Ama gurur vardı, gelecek beklentisi vardı...Şimdi içimizi çekiyorsak..
Kutluyorum yol arkadaşımı..Selam ve saygılarımla...
Hanımefendi bu güzel şiiriniz vesilesiyle tüm şehitlerimize Allah'tan rahmet yakınlarına sabırlar diliyorum. Şiiriniz sımsıcak ve sade bir dille Anadolu'nun günlüğünü yansıtıyor.Hiç ekleme yok , hiç abartma yok.Tebrik eder saygılar sunarım.