Amasyalı genç bir kızımız okullar arasında yapılacak yarışma olduğunu söyledi. Konu; “Amasyalı Olmak”. Konu sıkıntısı çeken bana güzel bir ilham verdi ve yazdım. Teşekkürler visal-i muhal.
Günün kızıl dudağı öperken Harşena’yı Mavi beyaz döküldü gökyüzünün teninden Sakladı arkasına vakti bitiren ayı Kurtuldu zümrüt şehir karanlık örteninden. Amasya’da yaşamak; solumaktır yeşili İpek ibrişim ile oyalamaktır dili.
Antik acılar yaşar hâlâ Bimarhane’de Antikacılar tutar nabzını geçen günün Ferhat ve Şirin vardır can yakan efsanede İbret vesilesidir yapılan her düğünün Amasya’da yaşamak; duymak coşkun sesini Hissetmektir inleyen neylerin nefesini.
Topuklar dokunurken ıslak kaldırımlara Kayaları okşamak ellerin ayasıyla Asırlık ağaçlarla karşı yıldırımlara Türküler yoğurmaktır bu şehrin mayasıyla. Amasya’da yaşamak; giyinmektir umudu Gönülden hissetmektir kızlar çalarken udu.
Hayalini perçinler güngörmez gözlerime Süzülen sızısını kirpiğimde saklarım Çivi gibi ninniler saplayıp sözlerime Onsuz gördüğüm düşü kendime yasaklarım. Amasya’da yaşamak; sanılmaya hicrandır Onsuz kalmak ölümdür, saray bile virandır.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AMASYA'DA YAŞAMAK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AMASYA'DA YAŞAMAK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Mükemmel. Tebrikler ablam. Amasya'yı çok iyi bilirim. Askerlikte acemi birliği orada yaptım. Ve çarşı izninde resimde görünen o yerde kahvaltı yaptım. Ne güzeldi o manzara. Ne güzeldi çarşınin ta ortasından geçen dere. Inanılmaz bir şehir. Yaşamılack bir şehir. Allah kısmet eder inşallah da bu sefer askere değil gezmeye giderim. Ablam da orda ise onu da görürüm :) saygılar, selamlar ablam.
Amasya’da yaşamak; solumaktır yeşili İpek ibrişim ile oyalamaktır dili.
Şehzadeler şehrinde yaşamak ayrıcalıktır sanırım, Bir yanım Tarih bir yanımda bitmez anılarım... HakanKURTARAN Değerli Afet hanım, Yürekten Tebrik eder, saygılar sunarım...
Amasyayı bir kez gördüm, bir kaç gün de kaldım yıllar önce. Ama bu şiiri okuyunca Amasya'da yaşamak geldi bir anda içimde. ÜStadım kelimeleri öyle güzel kullanmış, inci gibi öyle yan yana dizmiş ki, değerine değer katılmış.
Hayalini perçinler güngörmez gözlerime Süzülen sızısını kirpiğimde saklarım Çivi gibi ninniler saplayıp sözlerime Onsuz gördüğüm düşü kendime yasaklarım. Amasya’da yaşamak; sanılmaya hicrandır Onsuz kalmak ölümdür, saray bile virandır.
Çok güzel anlatmışsınız şirin ilimiz Amasya'yı, yüreğinize, kaleminize sağlık Afet hocam, gönülden kutluyorum değerli kaleminizi, Esenlik içinde huzurla kalınız...
Ablam Amasya'yı çok özlemiş sanırım. Hani özlenmeyecek gibide değilki. İnanın senelik iznimi iple çekiyorum. Çok güzel bir memleket şiiriydi. Yüreğin dert görmesin ablam. Selam ve dua ile...
Amasya' da yaşamak Ferhad'ın Şirin'le aşkını yaşamak Susuz çöllerde gezmektir bu şehri arşınlamadan tanımamak Bimarhane' de biçare kalırsın, sebebi antikacılarla konuşmak Şaşar kalırsın şehrin anılarına dalarsın Amasya'da olmak, temiz havayla yaşayarak nefes almak Koca çınarın gövdesine sığınırken hayatı anlamak Amasya' da yaşamak. tanımadığın bir aşkın içine dalmak Ferhat'la Şirin'i kıskandırmadan YAŞANMASI DÜŞLERDE OLAN BİR AŞKTIR, AMASYADA YAŞAMAK....
annem senin öykün üzerine benimde katkım olsun istedim. Dönem ödevi olan kardeşime...her zaman ki yufka yüreğin tetikte yine birilerine yardımda....bu şiirini bu şekilde teşekkür ettim işte...ellerinden öptüm....amasyaya umarım birgün param olursa giderim.....
O memleketin suyunu içmiş toprağında yaşamış biri olarak bu duyguyu çok iyi bilirim. Amasya da yaşamak elbette çok güzeldir. Her yanı tarih kokar.Çevresi cennettir.Bora boy gölünü ,elma bahçelerini hiç unutur muyum. Beni çocukluğuma götürdünüz. Şiiriniz de çok güzel olmuş.Her zamanki gibi tekniği ve içeriğiyle mükemmeldi.
Safranboluda doğup büyüdüm ablam, Amasya'yı görmedim ama havası, suyu, insanlarının canayakınlığı ve eski evleri birbirine benzer bilirim. Çok güzel anlatmış şiir. Yüreğinize sağlık. Selam ve saygımla.