bir şiir yazmalı şimdi didârı yelken bezi gibi düşmeli nefesi yedikçe her harfe bir katre sihir bir avuç ağu katmalı muhatabı bir daha üzerine soğuk su içememeli yokluk tanımadık bâkir hücreleri bile anlamalı ayrılıktan bahsetmemeli ama ağır harfler almalı bu kez inisiyatifi elini koynundan kesik hissetmeli! kayyuma teslim -bir define ilintisi- gibi algılanmamalı derdin elemi vurduğu bir sel olabilir iptidaî bir felsefenin serencamı ya da öyle ya ipler elindeyse vakit vardır henüz düğüm bir boşluğu kucaklasa da...
bir şiir yazmalı şimdi hecehece giydirmeli soyunuk tene dokunur gibi ne üşüdüm demeli ne çok sıcak cam kenarına oturtmalı otobüsün hatta ama adı hapis olmamalı! seyretsin kentinin kalıntılarını arka sokaklardan açılır belki bahis belki olay mahalline denk gelir yine, gözlerinin karası hiç suçluluk hissetmemeli ama dudaklarının buğusu konuşmalı, çevirip başını sussa da uzun bir yolculuk olmalı öyle ki; bir müddet sonra susmaktan sıkılmalı!
bir şiir yazmalı şimdi umursamaz tondan pamuklu incecik örgülerle ama kafes demirleri gibi kemirmeli ciğerlerini oynaşa dalmış mahalle köpekleri gibi güler mi ağlar mı kendinden başka kimse anlamamalı bilmemeli haykırdıkça içinden içine, yıkılmalı köprüler kırmızı şallardan da bahis olmasın o hâin pazartesi kıya(ı)mından da dem öyle bir kompülsiyon sarmalı ki içini ne polisler gelmeli, koşmalı eyvahına ne, nicelerini fondiplediği gecevakitleri!
bir şiir yazmalı şimdi hayalet incisi gibi sarmalı gerdanına sus dedikçe, yeter ettikçe sokmalı, sarılmalı dilinin inancına ama o, yine de puslu havadan bilmeli içindeki acıyı haramı helâli şaşmadan bakmalı yarınına bir şiir yazmalı ’han duvarları’ gibi kalın ama o şeffaf bir alınganlık sanmalı bir şiir asmalı şimdi ayak kıldından girip sürmeli ruju, o müntehir dudaklarına nesnel bir obje değer gibi bulamalı zehri tırnaklarına ama o, yine aşk sanmalı, oyununa yeni bir halka!..
bir şiir yazmalı şimdi ve ömür dilemeli peşinden ganiyetince tanrıdan ki; bir göz ucundan gayrısına vurulmasın haspa! rahmeti kazadan belâdan uzak olsun, nidâsı sessiz! her amini, bir yıllık zamana tekabül mesela ne duası tükensin ne ağlaması palyaçonun ne de eli kurtulsun ipten asıldıkça zamana şerle müttefik, zangoçun her kapı çalışında aşk sanıp saklanacak kadar uyusun elleri aşktan kundaklandığı bir vakit okusun!
bir şiir yazmalı şimdi ve son bir hediye bırakmalı kerhen avuçlarına ’atlar köpekler istiyor diye ölmez’ elbet diye eklemeli en derkenar ucuna dörtnala bir hayatın dört adımlık ömrüdür nakaratıyla sütten ağzı yanan nasıl beyaza şüpheyle bakarsa bir tebeşir ve bir teneşir arası bu dünya sen sen ol bir daha;
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bir Define İlintisi şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bir Define İlintisi şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
muhatabı bir daha üzerine soğuk su içememeli ... belki olay mahalline denk gelir yine, gözlerinin karası
...
asıldıkça zamana şerle müttefik, zangoçun her kapı çalışında aşk sanıp saklanacak kadar uyusun elleri aşktan kundaklandığı bir vakit okusun!
...
dörtnala bir hayatın dört adımlık ömrüdür nakaratıyla sütten ağzı yanan nasıl beyaza şüpheyle bakarsa bir tebeşir ve bir teneşir arası bu dünya sen sen ol bir daha;
sakın, kendi sesini korkutacak kadar ağlama aşka!
...
müthiş kelime dağarcığına hayran kaldım ...
yazmıyorsun, yaşıyorsun sanki ...
anlatım öyle derinden, öyle etkileyici ki ...
zincirleme ulanıyor birbirinin peşi sıra sürüklenmeler ...
:)))) aman efendim bende katılyım azcık dedikoduya . sevgili gülkurusu senin şiirin gerçek manada muazzamdı buna emin ol. benimkiler karalamadır nihayetinde ve inan öyle güne gelmek vs. bence önemli değil. bir şiirin iyiliği benim içime basmasıyla değer kazanır. mesela ''bu bahar da ölmedim anne'' dizeleri ömrümce çıkmaz aklımdan. mesela EVAnın ELVEDAlı olanının Seslendirmesi gibi...
ben şiir adına olmayacak taltifler etmem Nebiha hocam bilir )
Harika mısralardı
Kutlarım değerli şairim