denedim hayli karma aşılar soluk kesmiyor ölüyor maviye değmeden balıklar dik yakalar sömürge bastırır gibi ülserden depresif aklın hegemonya hali deniz bile artık ölü su kalabalığı susmadı susmuyor aç kabın doluluk peşrevi her yan bir huzme gecikmişlik mahali ki; bu kaçıncı kırmızı ışık ihlali!
kaypak zanlarım sökün halde kabala düğmelersen içini, oluyor! görmek istemedikçe teyelliyorsun papatyaları ne kalıyor dersen geride bir dolu ’sevmiyor’ kalabalığı nasıl anlatılır ki; geviş getirirmenin geniş zamanlı muadili aslında buruşuk gülücükler hâin bir ittifakla can çekişiyor sebepler rayları ezen tren gibi dişler hele gece görmelisin karanlık kıstıkça saydam gözlerini avucunda dolaşıyor imamesiz tesbihler!
döktükçe dağıttıkça savurgan bir infialden doldurur irislerin eski zaman hikâyelerinden dolar mavi lenflerimden usul usul düşer aklıma olmadık darbımeseller lime lime vurulur talimde atış böcekleri teker teker kimi, kendi yamadığından düşman olmaz! der kimi ’tok ağırlaması güç’ zaten ’cinsine tükürdüğün cinsine çeker’ yine ve ’ bir b/aşkadır memleket’ kendime geldiğinde!..
hiçbir ayna affetmez seni sevmenin darası alınsa da çıksa ortaya gerçek yüz ölçümü adına okunan hutbeleri verilen emekleri kim bilir zurnadan bile peşrev alacağın vardır kim inanır uğruna en çok yazılan kadın sensin ’sevmek ibadetse, itaat intihardır’ nasıl okunur adım seyrek amellerin pazarında kim kurşuna al boncuklardır der kim cennet kokularını dünyada gördüm! kim bozdurur aminlerini iki dudak payına
sevda en iyi oyuncak ya sana göre sevgili kara kılıç ak kına girince temizlenir mi tesadüf rastlamaktır sadece kaybetmekse ellerinin kiri hem günahı tanrı verirse sevap kimindir! o halde!
gerilmesin yine de alnının kıvrımları izdişümü binlerce buseden takdislidir sadece bil yeter her çizgi bir kalemden ıslanırken her tecrübe de bir kayıptan sulanır yaftala unutmamak için aklının aşk yanına
’en uzağa giden ok, en çok gerilen yaydan çıkar’ daima!
madem kollarını da götürüyorsun yanında o zaman sepetini unutma!..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YAZ GEÇ GÖNÜL şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YAZ GEÇ GÖNÜL şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Siir deyip gecmeyecegim yazilanlari, siir deyip sonra da bir muziplik ekleyip gülmeyecegim anlatilanlari bir kenara birakip, ki anlatilan hayat anlatilan k/ayiplar, anlatilan insanlik hani bir zamanlar yasayanlar.
Siirin merkezinden sectigim bir misra ile temsil etmek isterim hem yorumu hemde siiri-elimden geldigince-
" sevda en iyi oyuncak ya sana göre sevgili kara kılıç ak kına girince temizlenir mi tesadüf rastlamaktır sadece kaybetmekse ellerinin kiri hem günahı tanrı verirse sevap kimindir! o halde! "
Sevda ile baslamis hayat misralarda, hani tek tarafli yanip cif tarafli sevildi zannedilen ama zanlidir aslinda sevilen, magdur da seven.
Sonra savasin nefesi ensemde, kara kara kiliclarin ak kina girince temizlenecegini düsünen geri kafali toplumlarin, yani konuyu acmak gerekirse -politika- baris icin savas acanlarin-yahut savas icin sebep arayanlarin...Oysa savas savastir barisi kan nasil körükler ki-
ve sonra bir günahin ertesi... Kaybetmek ve söylenmek-burda susmak istiyorum iste-
Ve ... ekleyerek gitmek sonra siirden...
Sanirim herkes bu siirde olacak yarin, görüsmek dilegi ile Sair.
saygilar.
Nar-ı Çiçek tarafından 10/5/2011 10:26:06 PM zamanında düzenlenmiştir.
O da neeeee?
Çok beğendimmm...
En çok bu satırı...
Bir YAY olarak... :)
Sevgiyle kal Serhat...