Bir rüyasın ey hayat! Uyanıkken gördüğüm, Bomboş hayallerim de imkânsızı var eden. Çözemedim yıllardır, herşeyin bir kördüğüm, Sana bağlanmak mıdır, ufkumuzu dar eden?
Olmayacak bildiğim duaya amin deyip, Günümü gün etmeyi kendime bir kâr sayıp, Hakikâti unutup, ettiğim bunca ayıp, Gerçekleri öğrenip var mı böyle ar eden?
Şeytanı yoldaş edip, yürüyenleri gördüm ! Türlü musibetleri, sürüyenleri gördüm ! Yine de bağlanmakla başıma çorap ördüm ! Benim gibi düşünüp var mı ahuzâr eden?
Sınav için geldikse, yalandünyaya şayet, Niye indirilene etmiyoruz riayet? Çileli bu macera, bulacakken nihayet, Hayâl ile kendini var mı berhudar eden?
Var mı doğru yaşayan şer işe karışmadan? Var mı birinci olan anlamsız yarışmadan? Var mı cennete giden Hakk ile barışmadan? Var mı yanlış işlerden en sonunda kâr eden?
’Kör bakan gözlerimdir, hayatı nigâr eden ! Geçici zevklerindir, beni dilfigâr eden !’ .....
Sadık hocam tamamlamış kıtayı
’Oysa mutlu olmak var açan gamzelerinde... Senin sevdan değilmi,yüreğim tağar eden !.........ASIKLUZUMSUZ
........... Hayat bir rüya değil ,gerçeğin ta kendisi. Ötelere basamak, sınavın efendisi. Hassas tartı uzmanı, ahirin mühendisi. Sık dokusa eleği var mı acep yar eden....İSMAİL SÜKLÜM
Mükemmel yorumuyla şiirime ses olan Muzaffer Tekbıyık üstadıma şükranlarımı arz ederim
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BİR RÜYASIN EY HAYAT şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BİR RÜYASIN EY HAYAT şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Var mı doğru yaşayan şer işe karışmadan? Var mı birinci olan anlamsız yarışmadan? Var mı cennete giden Hakk ile barışmadan? Var mı yanlış işlerden en sonunda kâr eden?
Şairin ustalığı her mısrada kendini belli ediyor, şiirdeki, mesaj, dörtlüklerdeki konu bütünlüğü hece ve kafiyedeki başarı bariz bir şekilde şiiri daha da güzelleştirmiş
Şeytanı yoldaş edip, yürüyenleri gördüm ! Türlü musibetlerle, sürünenleri gördüm ! Yine de bağlanmakla başıma çorap ördüm ! Benim gibi düşünüp var mı ahuzâr eden ?
ödülünü hak eden güzel dizelerdi sayfada beni karşılayan şiir
Sınav için geldikse, yalan dünyaya şayet, Niye indirilene etmiyoruz riayet ? Çileli bu macera, bulacakken nihayet, Hayâl ile kendini var mı berhudar eden ?
GAFLET UYKUSUNDAN UYANIŞLARIMIZ İNŞ GEÇ OLMAZ .TEBRİKLER USTA KALEM DEĞERLİ DOST YÜREK BAŞARILARINIZ BİTİMSİZ OLSUN SAYGIMLA.
Hayat bir rüya değil ,gerçeğin ta kendisi. Ötelere basamak, sınavın efendisi. Hassas tartı uzmanı, ahirin mühendisi. Sık dokusa eleği var mı acep yar eden.
Var mı doğru yaşayan şer işe karışmadan ? Var mı birinci olan anlamsız yarışmadan ? Var mı cennete giden Hakk ile barışmadan ? Var mı yanlış işlerden en sonunda kâr eden ?
Kör bakan gözlerimdir, hayatı nigâr eden ! Geçici zevklerindir, beni dilfigâr eden !
Kader göstermiyor ki menzili hep yanlış hesaplar peşinde koşuyoruz çok güzeldi değerli eseriniz canı gönülden tebriklerimle saygılar üstadım..
Hayat bir rüya gibi bir bakmışız yolun sonu. onun için doğru yoldan ayrılmamalıyız.şeytana uymamalıyız. Yanlış yoldan kimse kâr etmez zarar eder. Gönlüne sağlık abi.güzel şiirdi
Kör bakan gözlerimdir, hayatı nigâr eden ! Geçici zevklerindir, beni dilfigâr eden ! Oysa mutlu olmak var açan gamzelerinde... Senin sevdan değilmi,yüreğim tağar eden !.........Deyivedim bende gari,yarım kalan dörtlüğü tamamlayarak
tağar :1.Ağzı geniş, büyük toprak küp. 2.Topraktan yapılmış kavanoz, çömlek. 3. Toprak mangal. 4.Oturak. 5.Ateş küreği. tağar :1. Geniş çuval. 2. Yarım ton tahıl alan ölçek. tağar :Mangal. tağar :İçine ateş konulup, etrafında oturularak ayaklarla birlikte üzerine bir örtü örtülen Isınma aracı tağar :< ET tagar (?): üstü örtülerle örtülmüş mangalın altına veya ısısı zayıflamış tandırın içine ayakların uzatılması şeklinde ısınma. || tağar gurmak: bu şekilde bir kaç kişi ısınmak tağar :bk. dağar.
Şeytanı yoldaş edip, yürüyenleri gördüm ! Türlü musibetlerle, sürünenleri gördüm ! Yine de bağlanmakla başıma çorap ördüm ! Benim gibi düşünüp var mı ahuzâr eden ?
Sınav için geldikse, yalan dünyaya şayet, Niye indirilene etmiyoruz riayet ? Çileli bu macera, bulacakken nihayet, Hayâl ile kendini var mı berhudar eden ?
NE KADAR HAKLI, GAFLETE SALARIZ BİLE BİLE KENDİMİZİ. ŞEYTANIN OYUNCAGI OLUYORUZ NEFSE ŞEYTANA UYARAK.
HARİKA, HAKLI, DOGRU BİR ŞİİR OKUDUM. YÜREGİNİZE SAĞLIK. RABBİM BİZLERİ NEFSİN VE ŞEYTANIN OYUNCAGI ETMEKTEN KORUSUN. HAKİKATE ERENLERDEN EYLESİN.