içimin bütün çocuklarının gözleri kar topluyor biri hariç çünkü o hâlâ aşktan bahsetmeyi çok seviyor...
...
Gözlerimde bir yangın Hangi sevda vardır ki kirpiklerini sersin ateşe Ve o ateşin yine bir okyanus gibi yüzüne akacağını (Ve) Çektiği onca acının maviye boyanacağını Yarım/yamalak bir gülüşle
Hani öylesine edilmiş bir tebessüm Yani ayıp olmasın diye Ağzını kocaman açmış aptal bir kız çocuğunun Avucuna iliştirilen bayram harçlığı gibi İşte bunu bile/bile sevdim seni
Alnıma yama(la)dığın siyahbeyaz portren Öyle soğuk ve hissizdi ki Göğsümün orta yerinde uyuturdum üşümesin diye geceleri Güneşim olurdu sabaha Katığım olurdu iki zeytinli kahvaltı soframa İçmeyi unuttuğum akşamdan kalma bir bardak çayın yanında Sigaram olurdu mesela, zehir gibi içime çektiğim Bilerek öleceğimi, boğulacağımı dumanında İşte bunu bile/bile sevdim seni
Hâlâ çok özlüyorum (seni) Geçen günler sadece binlerce kibrit çakıyor Gözlerinin bıraktığı karanlığıma Kirpiklerim tutuşuyor Ve her seferinde yüzün biraz daha uzaklaşıyor Çünkü gözlerimde biriktirdiğim resimlerin yanıyor Birer, birer Zaten başka senim yoktu ki Şimdi sisli görüyorum her şeyi Nereye baksam duman, is Neye ellerimi uzatsam tutmak için sen/siz Ve bir o kadar sebepsizim hayata...
(Bak yüzüme, "Kirpiklerimin alazlandığı yerde ruhumun yanmış gelinliği asılı!".)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ve... Sen/siz şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ve... Sen/siz şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hani bir şiir okursan ya Hani bir şair görürsün ya Hani bir ses duyarsın ya Hani bir çığlık duyarsın ya Hani geç kalır ya insan bir şeye
İşte öyle bir şey’’ diyerek başlayayım şiirin içinde seyr ü sefer yapmaya!
*
Dün gece herkes Bayram arefesi diye mutluluğun ardına saklanıp başını yastığa koyarken, ben bu sayfada sessizce demleniyordum kimseyi rahatsız etmeden.Öyle sessiz işte. Bir yandan kulaklarıma hüzünle renklendirilmiş bir ses dokunurken, bir yandan da kelimeleri çıplak alıp içimde giyindiriyordum kendi arzu ettiğim yağlı boyalarla.
Ve daha dün gece, bu gün yapacağım yorumumu düşünmeye başlamıştım ve bununla birlikte tabii ki kelimelerime nasıl dokunacağım, diye. Bayram bayram bunu mu düşündün be arkadaş,başka işin mi yok?’ diye bana kızabilirsiniz ve ceza olarak bayram şekerimi vermeyebilirsiniz; ama şunu söyleyeyim mi; ben çoktan aldım bayram şekerimi, nasıl mı: pencereniz açıktı, uzattım ve en masum yanımla ç/aldım o şekeri.
**
Gözlerimize düşen yangınlar’ sevgilinin bize attığı bakışlardan başka bir şey değildir.Ve kirpikler o ateşi söndürmek için tüm varlıklarıyla sarılırlar o ateşe. Acının maviye boyanması’ Karanlığın içinde kıvranırken, tanımadığın bir sokak lambası gibi geçtiğin yolu aydınlatır. Değil mi ki: Maviye çalan gözler! Mavi mavi mavi! Ve yarım kalmış bir gülüş’ of ya! Bu nasıl bir acıdır ‘gardaşlar ve de kız gardaşlar’ Yarım kalan her şey acımsı bir tat bırakır zaten dimağımızda, yine en ihtiyacımız olan gülüş’ler yarım kalıyor.Daha ne olsun,yansın bütün yaralar. Ama yine de, ‘’Acı çekmek özgürlükse,özgürüz ikimiz de’’ Özgürlüğe uçalım mı hep birlikte damarımızı kanatarak!
Her şeye inat sevmek O’nu. Aşk ve gurur’ aynı anda kapımızı çalar.Ya aşk, ya gurur. Ve ne yazık ki âşıklar birini seçmek iktizasındadır; her ikisinin olamayacağını bilir âşık.
‘’Aşk, zavallı bir kapıyı çarpıp gidinceye kadarmış’’ değil mi?
***
Ve o kirpikler hâlâ yanıyor! Hadi söndürün ey karanlık!
Sadece bu şiir değil diğer şiirler de aynı güzellikte, emin olun geç kalmanın üzüntüsü içerisinde yazıyorum bu satırları. Ama hep derim, şiir ne zaman sesleneceğini bilir okuruna. Bekler orada mağrur bir şekilde. Biz okurlar arayıştayız ne de olsa. Elbet karşılaşırız bir köşe başında sevdaya seslenirken. İşte o zaman o sesimize ses olur.
***
Eyvallah şair bütün güzellikler için!
Dipnot: Şiire o kadar yakışıyor ki ses, defalarca dinledim;ama yine de hiç susturmadım sesi.Hep çaldı,çaldı.
Hüzün kokmasına rağmen hem de dinledim…
Harun Aktaş tarafından 8/30/2011 7:34:04 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ses,dediniz de cevap vermek istedim... Herkes aynı şeye âşık olmaz değil mi? Deli gibi âşık olduğun bir güze,l bir başkası için hiçbir anlam ifade etmeyebilir.Etmez de.Etmese kaç yazar!
Haksızlık da etmeyin sesinize lütfen,en azından şiirinizle bir bütünlük içerisinde.Şiir selameti için çok önem arz eder.Fonlar da harika ayrıca.Dedim ya: birbirini tamamlıyor her şey: şiir, ses, müzik...
öncelikle bu kadar zarif bir yorumu gece herkes uykuda iken yazmanız müthiş bir onur..
ne kadar teşekkür etsem az..
en güzel bayram şekerinden daha değerli bir yorumdu..
nacizane karalamamı beğenmeniz hayran olduğum bir kalemden bunu duymak başka bir mutluluk.. açıkçası ne kadar teşekkür etsem az nasıl güzel bir analizdi şiirin açılmı.. yoruma gelince inanın sesini kapatı şiirin okuyanlar olduğunu biliyorum ne iyi bir sesim ne de yorumum var fakat yinede çocukça sevindirdi yorumunuz..
Gözlerimde bir yangın Hangi sevda vardır ki kirpiklerini sersin ateşe Ve o ateşin yine bir okyanus gibi yüzüne akacağını (Ve) Çektiği onca acının maviye boyanacağını Yarım/yamalak bir gülüşle
Hani öylesine edilmiş bir tebessüm Yani ayıp olmasın diye Ağzını kocaman açmış aptal bir kız çocuğunun Avucuna iliştirilen bayram harçlığı gibi İşte bunu bile/bile sevdim seni
Alnıma yama(la)dığın siyah beyaz portren Öyle soğuk ve hissizdi ki Göğsümün orta yerinde uyuturdum üşümesin diye geceleri Güneşim olurdu sabaha Katığım olurdu iki zeytinli kahvaltı soframa İçmeyi unuttuğum akşamdan kalma bir bardak çayın yanında Sigaram olurdu mesela, zehir gibi içime çektiğim Bilerek öleceğimi, boğulacağımı dumanında İşte bunu bile/bile sevdim seni
Hâlâ çok özlüyorum (seni) Geçen günler sadece binlerce kibrit çakıyor Gözlerinin bıraktığı karanlığıma Kirpiklerim tutuşuyor Ve her seferinde yüzün biraz daha uzaklaşıyor Çünkü gözlerimde biriktirdiğim resimlerin yanıyor Birer, birer Zaten başka senim yoktu ki Şimdi sisli görüyorum her şeyi Nereye baksam duman, is Neye ellerimi uzatsam tutmak için sen/siz Ve bir o kadar sebepsizim hayata….
--------- Uzun bir süreçtir yoksunuz.Güzel ve anlamlı şiirlerinizi özlemiştim.Çok eski bir dostun olarak bu güzel şiirinizi büyük bir zevkle okudum... Sevgim sevgin olsun can dost,sevgi ve saygılarımla...
"Kirpiklerimin tutuştuğu yerde ruhumun yanmış gelinliği asılı!..."
sen; ne kadar güzelsin şair ve ne kadar asil, seçtiğin cümlelerin benim anlatmak istediğimi iki cümleye sığdıran gözlerin engin okyanus.. ağladım vallahi okurken..
isterdim ki iznin olursa bu cümleyi şiirin sonuna eklemeyi..
dualarım üzerine olsun şair beni mutlu ettin, Rabbim seni mutlu kılsın..
biri hariç
çünkü o hâlâ aşktan bahsetmeyi
çok seviyor...
aşkla tehdit edilse de...
sayfanda şiir solumak
anlaşıldığımı en çok hissettiğim yer...
tebriklerimle...