Günbatımının morumsu renklere buladığı gökyüzü Yerini dolunaya terk eder geceye dönük munis yüzü Gece boyunca yanım sıra arkadaşlık ederken dolunay Yekpare bir huzura limandır Ulucami’de zaman. Ve yüzüncü yıl armağanıdır cihan devletinden Yüzlerce yıl yüzlerce nesil, yeşilBursa’dan…
Güneşin hülyamsı sıcaklığına suyun hayatsallığını ekleyen, Bahçesinde ebruli güzelliğe can katan çiçeklere su veren Piri fani Haşmet Dede, mabedin haşmetinin kıblesinde gülümseyen Mütevazı endamıyla asra yaklaşmış bereketli ömründen Çehresiyle bir ayna yansıtıyor, saygıyla cilalanmış sevgicennetinden…
Uhreviliğe açılan kapı tokmağında yıldızsı izler Yıldırım’dan. Aynı şemsten izler taşıyor dünya coğrafyasından yüzlerce insan. Kapılarının her bir nakışına sinmiş ebediyet tazeliğiyle ulu mekân, Gönül ferahlığına buyur ediyor gönlü yıkanmışları her kapıdan… Zaman bir devrandır bu eşikte, sonsuzluğa kanat çırpan.
Ulu mabette ulu vakit, Doluyor gönlümün sırlarına huzurdan nakit.
Kırmızı sükûtun lalliğine kıvrılmış sevginin ayyenisi Ulu mekânın ortasına yakın yerde fısıldıyor sabrın zirvesi: “Men sabere zafer”(1) hattı şahanesinin ferahlatmış gölgesi Ve özetlenmiş asırların yarınlarda ki efsanesi.
Beyazın duayenliğinde kıvrılmış aşkların tüm albenisi Yürek aydınlığının hasadının verimkâr iklimleri gibi Her yeri kuşatıyor canlar canının sütunlardaki simkar busesi Mihrabın eşiğinde yuvarlanan minik Ayşe’nin neşesi Mihrimah sultansı bir cimcimeye dönüşüyor, yaramazlık ilavesi..
Ulu mabette ulu vakit, Dağlaşıyor gönlümün sahalarında huzurdan nakit.
Kızılın katmerliğiyle kutsanmış şafak muştuları burada Zarif ve taptaze bir menekşe gibi bütün mevsimlerde “Hu” nidası kılı kırk yaran zerafetle kucaklaşmış mavera ötesinde. Hatların naif görüntüsünün kehribarlığına yüklenmiş şiirsel tınılar Tevhid aydınlığı çiçeklenmiş her bir ayetin her bir hecesinde.
Soylu beyazlarla kaynaşmış arlı siyahlar Her bir harfin kıvrımında ölümsüzlüğün şavkı parlar Nokta nokta hüsnün dengesine kurulmuş ayar Her değişik besmelenin miminden şelaleler gibi nur akar İlahi hendese hatlarda canlaşıp, canlara can katar…
“Ve ize hakemtüm beynennesi yahkümü bil adli” (2) Bu köşe vicdanları aydınlatıyor şuleler demetiyle, adaleti. Beşikten mezara; gün yüzlülüğün ilk şartı ve ebediyet alameti; Gül yüzlü şahsenemden mülkün temelini muhkemleyen söz azameti. Ahenkli hayat için sonsuzlukta yankılanıyor: Devlet, ebet ve müddeti…
Ulu mabette ulu vakit, Dağılıyor gönlümün surlarına huzurdan nakit.
Zarif bir kürsü, aynalı “Ya, Hafizu!” nidasının gölgesinde ferahlamış, Hıfzedilen ayetlerin rahmeti kalp iklimini daim baharlatmış Haki yeşil zeminde yaldızlı mermerden kabartma iki cümle, Mana aleminin sırları yüzyıllarca buradan fısıldanmış. Vavların edasına kurulan azamet, ulviliğe kıvrım kıvrım halkalanmış. Ulu Camii, muhteşem hakandan ulu dine ilelebet adanmış
Tekbir sesleri dualara karışıyor burada gönül şöleninde buluşuyor “Kalplerin doyması ancak Allah’ı zikretme makamında oluyor.” Beş vakit beş kandile hiç bitmeyecek nur akışının nakışları Yaldız yaldız mihrabı donatarak ayetlere sinmiş akışları Meydanların zaferinin vücut iklimine yansımışlığının üstünlüğü Sonsuzluğun sahibinin ismiyle taçlanmış mabedin zirve süsü Sevgi doyumsuzluğunun vakur albenisi vitraylarda rengarenk Ömürlere ömür katan ferahlığın şifaları kubbelere denk Aşk kehkeşanları yaldızların pırıltılarında hayat ötesi hayat Asil ruhlara ötelerden haber sıralanıyor sütunlar sanki sırat Şiirsel potansiyelliğin uhrevi meltemi yürekleri öpüyor Doğan her an muştularla menekşe narinliğinde tazelik sürüyor Gün ve güneş yoldaş oluyor pencerelerden süzülen ışıklarla yüzlerde Unutulmayacak hazlarda bir fincan kahvenin kırk yıl hatıralığında…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ULU MABETTE ULU VAKİT/ULU CAMİİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ULU MABETTE ULU VAKİT/ULU CAMİİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.