Seni suskuluğunla tanıdım Donuk yağmurların müptelasıyken gözlerin… Hüzün yüzünün türküsüymüş öğrendim çocuk Seni bir çamur vaktinde Lal düşen bakışlarının zehir uçlu düşüşünden tanıdım Yüzünün çizgilerini ezber ederken gözbebeklerim İnceden içe değen kör aynalarda…
Seni uçurum boşluklarının uzanan cılız otlarına gergefli muhacir azminle Tutunmaya çalışan gün yanığı umutlardan tanıdım Ürkek kekeme küskünlüğünün Gece kadar buruk Siyah kadar ölü gözlerinden Umutların eskiyen alacakaranlık yüzünden tanıdım çocuk.
Seni dokundukça kanayan dilimden İçimin incinen yerinden İlmek ilmek sökülen alın çizgilerimin ant içen gerçeğinden Çark eden yazgı söylemlerinden Umut umut sarmaladığım kahır yaralarımdan İdam edilirken kelamım bir sus arası Yüzümün yokuşlarına tutunan korku ıslıklarından Seni büyümeyen yüreğime omuz vermeyen sağır gençliğimden Seni körpe çiçeğinden yanılgıların Işıksız türkülerde ağlarken sedan Ölüp ölüp dirilen ve devinen suskunluğundan martı telaşlarının
Seni kendimden tanıdım çocuk! Gözlerine baktım bir gecenin koynunda Aksimi gördüm Yüreğimin buğusunu serdim dalgalarına Öksüz duygularınla yalazım çocuk.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yüzümün Öksüz Türküsü şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yüzümün Öksüz Türküsü şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ben sana tinimin en çıplak yerinden baktım çocuk Açık yaralarım sende kanadı Tüm eksiklerim sende büyüdü Acıdım, acıktım, acıttım Ben sana bakınca küçüldüm Açık kaldım...
"Işıksız türkülerde ağlarken sedan Ölüp ölüp dirilen ve devinen suskunluğundan martı telaşlarının"
Sevgili şair, bu şiir utkun olsun özlemlerinin vuslatlarında; bu kutlu sevgini kutsasın yüreklerdeki sevdalar... Tema bütünlüğü ve anlatım tekniğindeki özellikle, kendi üslubunda akan dizeleri kutlarım,
Beni en etkileyen mısralar girişte;
"Bir kurşun figan k/aralıyorum her satır başı Kim silecek bu siyah manzumeyi ömür yerimden Söyle çocuk Söyle ç/ağlama durmadan yürek yerimden."
Çağandan köpüklerle düşen çoşkulu üslüp , bence finalde dingin sularda kalmış. Saygılarımla.
Söyle ç/ağlama durmadan yürek yerimden.
tarifi imkansız bir duygu içinde yazıldığına inanıyorum harika bir şiir okudum kaleminizden yüreğinize sağlık kaleminiz daim olsun