Okuduğunuz şiir 17.7.2010 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Hüseyin Toprak
diyeti ödenmiş hürriyetin ağıdı
şehir yapışkan bir hüznün dölyatağında uyurken gittikçe daralan hain çemberdir ömür korkuya durur alnıma çivilenmiş paslı ölüm ve bir forsanın morarmış bilekleriyim mevzilendiğim gözlerinde birikiyor gölgesini kaybetmiş bir aşk ki ben şimdi künyesi eylem kokan pusatsız bir Ankaragecesi yokluğunu imlediğim ve bin şiir demlediğim manifestolar serpmekteyim geceye nerdeyim…
hele eğdirme gözlerini bir gerillanın su yeşili nazarını katık et yalpalamış bir ihanetin idam sehpasına ki ben öleyim yoksulluğuna onurunu yoldaş eden emekçim buğday başağına ömrünü sürmüş köylüm ve yazgım gibi öleyim savurunca tülbendini o naif köylü kızı kekik kokusunu dağlara vuran mutedil iklimdir aşk ki sen şimdi öylesine gavur bir İzmirgecesi neden dudaklarımı dökmektesin denize nerdesin…
derilmiştir artık gülleri öfkemizin kanla sulanan toprağın ahı ve namlu ucunda özgürleşen bin esaretin ayıma yıldızıma ve canıma değen nefes ödenmiştir diyeti bizi bize düşman eden hürriyetin direnmiştir sınırlara sınırsız zaman tutuşturulmuştur meşalesi dağlardaki nevruz ateşinin ah yar her denbejin tezenesinde yangın kokladığımız kadar kimsesiziz şimdi ve biz sanki “biz” den çok ötelerdeyiz ki biz şimdi ihanete uğramış bir Türkiyegecesi ülkemiz gibi bombalanmış ülkemiz gibi kuşatılmış ülkemiz gibi yağmalanmış / piç edilmişiz nerdeyiz…
şimdi biliyor artık o apoletine sığınan legal kurşun vurduğu illegal aşkın keskin barutunda yok oluşun haklı davasını ve mecburiyetini ah süngülenesi mahpusluk dinim dinsizliğim dilsizliğim dirimsizliğim nasıl da doyuyor kana toprak nasıl da giyiniyor o metalin rengini bulut nasıl kararıyor yaprak ki aşk şimdi bir araf gecesinin koynunda uyuyan savaşçı uyandırma… amansız, zamansız ve plansız bir cinayet gecesinin puslu kargaşasında kurşunlara gelebiliriz varlığımıza yasaklanmış ödünç hayatlara ölebiliriz
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
diyeti ödenmiş hürriyetin ağıdı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
diyeti ödenmiş hürriyetin ağıdı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Güne yakışan bu güzel eseri ve onun sahibi sevgili ustamı kutluyorum. Keyif aldım, emeğinize yüreğinize sağlık. Sevgi, saygı ve selamlarımla. Hoşça kalın…
şehir yapışkan bir hüznün dölyatağında uyurken gittikçe daralan hain çemberdir ömür korkuya durur alnıma çivilenmiş paslı ölüm ve bir forsanın morarmış bilekleriyim mevzilendiğim gözlerinde birikiyor gölgesini kaybetmiş bir aşk ki ben şimdi künyesi eylem kokan pusatsız bir Ankara gecesi yokluğunu imlediğim ve bin şiir demlediğim manifestolar serpmekteyim geceye nerdeyim… AYŞE HANIM GENÇ BAYAN GÜZELDİ BAK BUNUDA SEVDİM
derilmiştir artık gülleri öfkemizin kanla sulanan toprağın ahı ve namlu ucunda özgürleşen bin esaretin ayıma yıldızıma ve canıma değen nefes ödenmiştir diyeti bizi bize düşman eden hürriyetin direnmiştir sınırlara sınırsız zaman tutuşturulmuştur meşalesi dağlardaki nevruz ateşinin ah yar
şimdi biliyor artık o apoletine sığınan legal kurşun vurduğu illegal aşkın keskin barutunda yok oluşun haklı davasını ve mecburiyetini ah süngülenesi mahpusluk dinim dinsizliğim dilsizliğim dirimsizliğim nasıl da doyuyor kana toprak nasıl da giyiniyor o metalin rengini bulut nasıl kararıyor yaprak ki aşk şimdi bir araf gecesinin koynunda uyuyan savaşçı
ÇOK ÇOK GÜZEL Dİ..VEDE BİR O KADAR ANLAMLI DUYGU İFADELERİ.. YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN..DİYOR KUTLUYORUM..
şehir yapışkan bir hüznün dölyatağında uyurken gittikçe daralan hain çemberdir ömür korkuya durur alnıma çivilenmiş paslı ölüm ve bir forsanın morarmış bilekleriyim mevzilendiğim gözlerinde birikiyor gölgesini kaybetmiş bir aşk ki ben şimdi künyesi eylem kokan pusatsız bir Ankara gecesi yokluğunu imlediğim ve bin şiir demlediğim manifestolar serpmekteyim geceye nerdeyim…
kan rengi şafağın alaca sabaha uyanışı bileklerinde bahar koklayan annenin oğul türküsü iklimlere secde eden çiçeğin uğultusu yezidinin kirpiğine astığı güneş ve elif ve pazar sabahı nerde...
de gülüm karadır göğsümüze ve dahi göğümüze uzanan de gülüm hasrettir sinemize tohumunu serpen de gülüm de ki yangın yerinde taş kokusu sinmis ellerimize sularımızın bereketsizliğine aldanan turnaların yolu gözlenir kurşun sesinde ağlayan topraktır acının dili de gülüm Ankara'nın ve İzmir'in ve İstanbul'un ezgisi yayılsın her uca Sağmalcılardan Mamak'a telgrfaf çeker öfkem okuyanın yüzünde kireç ve hatta genzine yumruktur sözüm neresindeyiz bu rüzgarın sahi ellerimiz nerde?
dedim... sen şiir yazıyorsun...okumak güzel... sağol Ayşe paylaşımın için...
Serdar Keskin tarafından 7/17/2010 12:04:25 PM zamanında düzenlenmiştir.
Hayat bu işte... Sürprizleri diz boyu. Şirin'e güzelliğini veren ablasının dramına benzer bir dramı her gün yaşıyoruz. Olabilecekler, olması gerekenler, mutlaka olmasını istediklerimiz ve olacaklar arasındaki korkunç mesafe... Mısralar bu mesafeler arasındaki yol haritamız. Ben bu şiirde biraz kararsızlık, biraz kendinden öte toplumdan içre bir yol buldum. Kararsızlığını şaire, mesajlarını kendime aldım. Hakikaten sormak istiyorum: "Neredeyiz?" Ve hatta şaire ilaveten söylemek istiyorum: "Biz ne kadar "biz"iz?" Ne kadar kendimiziz? Sorular, sorular, sorular... Şairler bu dünyanın ahirzaman feylesoflarıdır. Onlar yazsın ki, konuşalım. Tebrikler Ayşe Hocam'a... Dilerim Allah, mısraları kadar güzel bir hayat çıkarır karşısına...
hoşçakalın sınırlı olmayan mekâna sınırlı olmayan zamana gidiyorum ben en sevda halimle en yaşayan halimle gidiyorum.............demişti bir şarkısında sebebinide (kırgınlığınıda) söyler yine şarkının içinde beni yüreğimle yargıla! ____________________________________________________
off Ayşegül off 'ay ışığı yemek' istiyorum bu gece ben... yasak biliyorum biliyorum da başkalarının da olmasın istiyorum...
şiir okuyanındır değil mi? sen ne yazdın kimbilir ben ne okudum ses uzattığın için çok teşekkürler canım...
Keyif aldım, emeğinize yüreğinize sağlık.
Sevgi, saygı ve selamlarımla.
Hoşça kalın…